slaskie makowki

1. Data: 2002-12-02 12:45:12

Temat: slaskie makowki
Od: "Anulka" <m...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

czy ktos z szanownych grupowiczow moglby oswiecic mnie przepisem na
swiateczne makowki....
swieta ida ... a to beda moje pierwsze rodzinne :-)))

pozdrawiam

Anka

1. Data: 2002-12-06 10:11:04

Temat: Re: slaskie makowki
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anulka" <m...@a...waw.pl> napisała:
> czy ktos z szanownych grupowiczow moglby oswiecic mnie przepisem na
> swiateczne makowki....

http://www.biznet1.com/cooking/silesian/ - znajdziesz tam przepisy
na makowki na mleku i na wodzie.

Makowki na mleku.

Sucharki 30-40 dag
Mak 50 dag
Mleko 1 litr
Maslo 1 lyzka
Cukier lub miod 5-6 lyzek
Cukier waniliowy 1 paczka
Orzechy wloskie luskane 8 dag
Migdaly 5 dag
Figi 8-10 dag
Rodzynki 10 dag
Wiorki kokosowe 3 dag

Mak sparzyc goraca woda wieczorem i pozostawic na noc.
Rano odcedzic i zemlec 2 razy w maszynce do mielenia maku lub
w maszynce do miesa z gestym sitkiem. Mleko zagotowac z maslem,
cukrem lub miodem i cukrem waniliowym, dodac zmielony mak.
Gdy bedzie za geste, mozna dodac przygotowana wode.
Gotowac na wolnym ogniu 10-15 minut, ciagle mieszajac.
Migdaly sparzyc, obrac i pokroic w paski, orzechy posiekac,
figi pokroic w cienkie poprzeczne plasterki.
Wszystkie bakalie wraz z rodzynkami wrzucic do gotujacego sie maku,
odstawic z ognia. Przygotowac salaterki.
Sucharki zwilzyc lekko w oslodzonej wodzie i ukladac warstwami
w salaterkach. Kolejne warstwy sucharkow zalewac makiem.
Gorna warstwe maku udekorowac polowkami orzechow i posypac kokosem.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-12-06 20:58:05

Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anulka wrote:

> [...]
> swiateczne makowki....
> swieta ida ... a to beda moje pierwsze rodzinne :-)))

Witam!

Ja podam troche mniej detali:

Mielony mak. Mak możńa zmielić w niektórych piekarniach.
Mleko
Cukier
Bakalie: rodzynki, orzechy, migdały, daktyle, figi, morele - pokrojone
Aromaty - waniliowy lub inne, wg smaku
Zagotowac mak z tymi wszystkimi dodatkami tak, zeby powstala bardoz gesta
'zupa'. Nastepnie w duzej salaterce ukladac te 'zupe' przekladajac kromkami
bialekgo, slodkiego pieczywa lub sucharow.
Pozostawic w zimnym dzien lub dwa i... spalaszowac!

Pozdrawiam,

Nik

czym zastapis mleko w proszku
dziś mam urodziny 2.12.