słodzik

1. Data: 2003-11-02 22:09:31

Temat: słodzik
Od: "Doktor L" <doktorlubicz[:-)]@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Chcę zrzucić parę kilo. Niestety kiepsko mi idzie odzwyczajanie się od
słodkiej kawy i herbaty. Próbuję uzywać słodzika ale nie jestem pewien czy
jest on całkiem bezpieczny dla zdrowia, (smaczny napewno nie jest).

SKŁAD: laktoza, sacharyna E-954, aspartam E-951, nymcel E-466, leucina
E-641, piszą też, że zawiera fenyloalaninę.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,
DL.

2. Data: 2003-11-03 08:50:05

Temat: Re: słodzik
Od: "Kruk" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> SKŁAD: laktoza, sacharyna E-954, aspartam E-951, nymcel E-466, leucina
> E-641, piszą też, że zawiera fenyloalaninę.
zasadniczo nie ma w slodzikach jakichs toksycznych substancji i jezeli nie
jest sie chorym na fenyloketonurie to nie powinno byc zadnych dolegliweosci
z ich stosowania, ale
znam przypadki w ktorych osoby uzywajace wyzej wymienione slodziki mialy
problemy z nerkami dotyczy to szczegolnie osób starszych
z drugiej strony z wlasnego doswiadczenia wiem ze uzywanie slodzikow
zwieksza nieco laknienie (organizm tez potrzebuje od czasu do czasu
cukru:-) )
najlepszym sposobem na stracenie paru kilo jest zmniejszenie dawki cukru w
kawie czy herbacie oraz picie herbatek ziolowych, ktorych zasadniczo nie
slodzi sie a smakuja wybornie np mieta

3. Data: 2003-11-03 09:15:21

Od: "nonnocere" <m...@g...SKASUJ.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Doktor L <doktorlubicz[:-)]@op.pl> napisał(a):

> Witam,
>
> Chcę zrzucić parę kilo. Niestety kiepsko mi idzie odzwyczajanie się od
> słodkiej kawy i herbaty.

Mi też szło kiepsko, ale w końcu poszło świetnie :). Kiedyś słodziłam 2
łyżeczki i do kawy i do herbaty. A teraz na samą myśl jakiekogolwiek
słodzenia mnie mdli :). Słodzenie jest zwyczajnym nawykiem, tak mnie nauczyli
w domu i tak robiłam. Ciężko od razu zarzucić słodzenie, ale stopnio jest to
o wiele łatwiejsze i trwalsze. Czyli pierw przejść na przykład na półtorej
łyżeczki. Kiedy już się przyzwyczaisz, to na łyżeczkę :). I tak dalej, zależy
ile kto słodzi :). Ważne, by uprzedzić domowników co do zmiany nawyków, by z
przezwyczajenia nie słodzili po staremu.
Tak swoją drogą to szkoda, że tak dużo nieprawidłowych nawyków żywieniowym
właśnie z wychowania się bierze. Ale tu już rola i mądrość rodziców przeważa.

Pozdrawiam, Madzia

4. Data: 2003-11-03 09:22:17

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bo56b8$i4f$...@i...gazeta.pl,
nonnocere <m...@g...SKASUJ.TO.pl>:

> Mi też szło kiepsko, ale w końcu poszło świetnie :). Kiedyś słodziłam
> 2 łyżeczki i do kawy i do herbaty. A teraz na samą myśl jakiekogolwiek
> słodzenia mnie mdli :)

Podobnie u mnie - kiedys 3 lyzeczki, teraz 0. Smacznie, a jaka wygoda :)

--
Robert

5. Data: 2003-11-03 10:12:33

Od: "Imoe" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kruk" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> najlepszym sposobem na stracenie paru kilo jest zmniejszenie dawki cukru
> kawie czy herbacie oraz picie herbatek ziolowych, ktorych zasadniczo nie

A ja słyszałam, że prowadzone są badania mające potwierdzić ewentualną
rakotwórczość aspartamu...

Imoe

kupie uzywane monitory oddechu dla niemowlat 3 szt.
kamienica nerkowa
neurolog gdzie najlepiej w krakowie
Oznaczenia chorób
Atrederm a plamy po łupieżu pstrym