słonce !!!

11. Data: 2000-04-10 04:45:03

Temat: Re: Figa (Re: słonce !!!)
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław Radzimierski wrote:
> U nas jest tyle ciekawych roslin wytrzymujacych nasz
> klimat ze i tak mi miejsca braknie aby to wszystko posadzic w moim

A, zgadzam sie ze duzo jest takich roslin, a nie, ze Ci miejsca
zabraknie :-) ). Przyznasz jednak, ze czasami taka roslina z nienaszego
klimatu moze byc pewnym urozmaiceniem ogrodu, ciekawym doswiadczeniem,
swego rodzaju ogrodnicza zabawka. Utrzymanie ogrodu zlozonego tylko z
tego typu roslin byloby zdecydowanie uciazliwe, ale kilka takich
roslinek nie wplywa zle na nasz ogrod. Sam zreszta masz nadal roslinki,
ktorym zapewniasz specjalne miejsca osloniete i sloneczne bo nasz klimat
tak w zasadzie nie jest dla nich.

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl

12. Data: 2000-04-10 08:21:52

Temat: Skalniak (Re: Figa)
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław Radzimierski wrote:
> Nauczylo mnie to jednego ,niech te rosliny rosna w tamtym klimacie do
> ktorego sa stworzone.U nas jest tyle ciekawych roslin wytrzymujacych nasz
> klimat ze i tak mi miejsca braknie aby to wszystko posadzic w moim

Hej!
Tak przyszlo mi do glowy - moze bys tak polecil jakies nietrudne w
uprawie roslinki dla poczatkujacych skalniakowcow? Facet z Twoim
doswiadczeniem na pewno moze ich podac mnostwo ... :-)
W ogole, to mysle, ze z Twoja zyczliwa pomoca to w ogrodkach
peelrecogrodnikow moglyby sie rozwinac skalniaki. Roze juz pra do
przodu, wrzosowiska tez w ofensywie ... Jakies podstawowe wskazowki
fachowca - moze byc w odcinkach. Co Ty na to? A inni? Byc moze powstanie
pare skalniakow w typie "pl.rec.ogrody" :-)

13. Data: 2000-04-10 08:42:34

Temat: Odp: słonce !!!
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <p...@n...com.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:000701bfa08b$dfdd8c00$991da0d4@l3d6w8...
> Witam!!
> Alez Basiu!! i inni!!
> Ja sprawe potraktowalem powaznie i odpowiedzialem na post :)))))
> Opuncje sa to prawdziwe ogrodowe kaktusy wytrzymujace spadki temperatur
> do -25 C.pod pewnymi warunkami.
> Stok poludniowy najbardziej nasloneczniony.
> Nie chce polemizowac z Toba mimo wielkiego szacunku jakim Cie darze ale
Figi
> w naszym klimacie;)))))))))

Alez ja nie polemizuje! Figa przetrzymala w gruncie juz druga zime!!!
(Kiedys meczylam grupe o sposób przezimowania, stad usmieszki z mojej
strony).
Natomiast odnosnie postu, sugerowalam uprawe na tarasie w doniczkach.

Pozdrawiam, Basia.

14. Data: 2000-04-10 08:49:36

Temat: Odp: Figa (Re: słonce !!!)
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <p...@n...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:004401bfa1e7$f3c2a400$2f1da0d4@l3d6w8...
> Witam !!
> Usmiecham sie tak Krzysiu gdyz Ja juz przezylem okres fascynacji
> cedrami,figami ketmia,czy tez innymi cieplolubnymi roslinami.

Chyba jednak odpowiem trochę obszerniej. Mój skrawek ziemi jest w centrum
Katowic, ze wszystkich stron domy. Mikroklimat jakiś czy co, ale ketmie np.
zimują bez żadnych osłon i pięknie kwitną (oczywiście myślę o ketmii
syryjskiej). Co do figi natomiast - wyrzuciłam ją niegdyś do ogrodu, gdyż
roślina była już na tyle duża, że nie wytrzymywałam targania jej do ogrodu w
maju i do domu w październiku. To był jedyny powód. Liczę się z tym, że
kiedyś wymarznie i na wszelki wypadek hoduję sadzonkę w doniczce. Tak że nie
jest to z mojej strony fascynacja, tyko raczej lenistwo:)

Natomiast w pełni się zgadzam co do sadzenia roślin słaboodpornych,
szczególnie od czasu, jak sąsiadka usiłowała w gruncie przezimować araukarię
chilijską i potem rozpaczała. Na przykład nigdy nie posadziłabym cyprysika
nutkajskiego czy cedru. Ale już cyprysiki zabezpieczenia nie wymagają i
sporo innych roślin, co do których literatura podaje, że koniecznie trzeba
je okrywać.
Tak że jak widzisz, staram się postępować rozsądnie.

Pozdrawiam, Basia. (aha, dla Twojej informacji, opuncje var. camanchica
hoduję od wczesnych lat 80-tych)

15. Data: 2000-04-10 09:28:42

Temat: Re: Odp: Figa (Re: słonce !!!)
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

Na przykład nigdy nie posadziłabym cyprysika
>nutkajskiego czy cedru.

O przepraszam cyprysik nutkajski rosnie u mnie od kilku lat,bez docieplania
zima.
Nawet zostal zlamany w miedzyczasie.
Pozdrawiam juras

16. Data: 2000-04-10 10:14:33

Temat: Odp: Odp: Figa (Re: słonce !!!)
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Kozlowski <j...@e...opi.org.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@e...opi.or
g.pl...
> Na przykład nigdy nie posadziłabym cyprysika
>
> O przepraszam cyprysik nutkajski rosnie u mnie od kilku lat,bez
docieplania
> zima.
> Nawet zostal zlamany w miedzyczasie.

Ano wlasnie. Widocznie klimat (mikro-) w Twoim ogrodzie akurat odpowiada
c.nutkajskiemu. A ja "podziwiam" zeschniety okaz pare domów dalej i
frycowego placic nie zamierzam.
Generalnie staram trzymac sie zalecen dla naszej strefy klimatycznej z
podzialem na obszary (Katowice=obszar nr I). A ze czasami cos sie uda czy
tez nie - w tym tkwi polowa uroku ogrodnictwa.

Pozdrawiam, Basia.

17. Data: 2000-04-10 10:47:11

Temat: Re: Odp: Odp: Figa (Re: słonce !!!)
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

>Ano wlasnie. Widocznie klimat (mikro-) w Twoim ogrodzie akurat odpowiada
>c.nutkajskiemu. A ja "podziwiam" zeschniety okaz pare domów dalej i
>frycowego placic nie zamierzam.
Nie wiem czemu.Moja dzilka jest na pln-wsch od W-wy.
Jest zimniej,wegetacja jest opozniona tak z tydzien,w stosunku do miasta.
Krakow i Warszawe (oprocz innych roznic)dzieli ok 2 tygodnie,mowie o
wegetacji.
A Katowice -krakow?
I co to za obszary?
Juras

18. Data: 2000-04-10 12:21:48

Temat: Odp: Odp: Odp: Figa (Re: słonce !!!)
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Jest zimniej,wegetacja jest opozniona tak z tydzien,w stosunku do miasta.
> Krakow i Warszawe (oprocz innych roznic)dzieli ok 2 tygodnie,mowie o

Zagadka natury?

> A Katowice -krakow?
> I co to za obszary?

Taki podpodzial obszaru calej Polski na strefy klimatyczne - od I do chyba
V.

Pozdrawiam, Basia.

19. Data: 2000-04-10 20:19:01

Od: "Paweł Słomczyński" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znam figi w Szczecinie majace po kilkanascie lat i ciagle zyjace. Slyszalem
ze w 1995 lub 96 roku w czasie remontu Urzedu Miejskiego robotnicy
zniszczyli okaz rosnacy jeszcze przed wojna
Pawel Slomczynski

20. Data: 2000-04-10 20:24:06

Od: "Paweł Słomczyński" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jezeli chcesz wiedziec jaki jest klimat w twoimm ogrodzie przeczytaj
www.ogrodnik.pl szukacz klimat. Bedzie to wiedza wlasciwie tylko dla
Ciebie bo osoby sprzedajace rosliny jej nie maja ,podobnie wielu
producentow.
Pawel Slomczynski

re:re:leszczyna
Re.Begonie