hibiskus

1. Data: 2000-04-05 07:38:47

Temat: hibiskus
Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich
Ciekawostka przyrodnicza - jestem szczesliwym posiadaczem duzego drzewka
hibiskusa, okolo 1m wys. (drzewko, bo wyhodowalem sobie z pniem i korona na
gorze). Rosla przez kilka lat pieknie, ta zime przetrwala bardzo ladnie, i
nagle na wiosne..... zaczela gubic liscie. Zamiast zaczac rosnac jak nalezy
na wiosne, ona marnieje. Nie mam juz nadzieji na odratowanie bo rzucilo sie
na cala rosline. Liscie zrobily sie wiotkie, wygladaja jak liscie salaty
lezacej zbyt dlugo w lodowce (nie wiem jak je najlepiej opiac), sa takie
jakby wszystkie soki z nich "uciekly". Nie sa zolte ani uschniete, one
wygladaja tak jak liscie oderwane od rosliny i przetrzymane w suchym
miejscu. Nie mam pojecia co bylo przyczyna, bo hodowana jest dobrze (tak mi
sie wydaje).
Ciekawe czy ktos z grupowiczow spotkal sie z czyms takim.
Zapomnialem dodac, ze pedy, od ktorych odpadna liscie tez usychaja po pewnym
czasie. Co jest?
Nie jestem pewien czy wystrczajaco obrazowo opisalem wyglad mojej rosliny.
Szkoda mi jej troche, ale nie mam juz nadzieji.
pozdrowka
Jarek

2. Data: 2000-04-05 13:16:44

Temat: Re: hibiskus
Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

moze twoj hibiscus stracil korzenie. wyjmij z doniczki, sprawdz
korzonki, przesadz do swiezej ziemi. przytnij pedy dosc mocno. podobno
ketmia lubi ciecie (cudze ketmie zawsze dobrze znosily ten zabieg, moje
niestety nie).
skoro roslina marnieje, i tak nie masz nic do stracenia.
Dorota

3. Data: 2000-04-05 14:32:10

Temat: Odp: hibiskus
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jarek Grzelak <g...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...
> [...]
mi
> sie wydaje).
> Ciekawe czy ktos z grupowiczow spotkal sie z czyms takim.

Obetnij kawałek gałązki, najlepiej grubszej i zobacz, co się dzieje na
przekroju. Podejrzewam paskudztwo grzybowe.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2000-04-05 17:36:39

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Zime przetrwal, ale moze teraz zaszkodzil mu jakis zimny przeciag?
Nie przestawiales go?
Ja pare razy sadzilam hibiskusa na dzialce, ale nigdy nie odbil po zimie i
dalam sobie spokoj.
A w jakim kolorze mial kwiaty?
Pozdrawiam serdecznie Wiesia Karpowicz

5. Data: 2000-04-06 05:16:38

Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Przede wszystkim dziekuje za zainteresowanie.
Postaram sie przyblizyc temat. Moja ketmia byla przycinana (co roku i w tym
tez) jak to sie robi z reguly chcac otrzymac ladny pokroj rosliny, korzonkow
nie sprawdzalem, ale na pewno sprawdze (rzeczywiscie nie mam nic do
stracenia).
Grubszej galazki nie moge uciac bo cala "korona" sklada sie z trzech
takowych i wiekszej ilosci mlodych jeszcze nie zdrewnialych pedow. Przy
cieciu sprawdzalem na przekroju i nic nie zauwazylem (zaczela marniec przed
cieciem, pod koniec lutego). Ja tez podejrzewam grzyb.
Hibiskus stal w jednym miejscu przez dwa lata, gdzie nie bylo przeciagow
(obok stoi maranta i jest super). Na zime to bym go nawet nie probowal
zostawic na dworzu, nie ten klimat. Kwiaty ma koloru krwisto-czerwonego.
Ot ciekawostka przyrodnicza. Ewidentnie ginie ale nie wiadomo czemu. Moze to
przyblizy Wam troszke bardziej warunki bytu mojej rozy. Nie chcialbym jej
stracic bo pewnie sami wieci jak dlugo trzeba hodowac takie drzewko (pien ma
2 cm srednicy):-(((
Dodam jeszcze, ze roslina byla przesadzana w zeszlym roku, w tym jeszcze
nie. Moze to cos pomoze w diagnozie:-).
pozrowka
Jarek

6. Data: 2000-04-06 12:43:44

Od: s...@k...net.pl (Sunnie) szukaj wiadomości tego autora

Jarek Grzelak wrote:

> [...]
> sie wydaje).
> Ciekawe czy ktos z grupowiczow spotkal sie z czyms takim.

Ano spotkal sie, juz mi drugi hibiscus tak marnieje, to chyba gnicie
szyjki korzneiowej od zbyt duzej wligoci, ale nie wiem na 100%.
Uparlam sie i bede dalej probowala go hodowac.
Mozna go wyhodowac z nasion?

Anka

---
http://www.intralink.com.pl - 27 tys. CD, MC, MD, DVD, VHS...
Ogromna oferta jazzu (>3K CD)! Duzo okladek, opisow i recenzji.

7. Data: 2000-04-06 19:57:27

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W katalogu Florpaku byly nasionka ketmii syryjskiej - pewnie mozna ja
wyhodowac z nasion. Natomiast te hodowane w mieszkaniach najlepiej chyba
jest rozmnazac wiosna przez sadzonki i odkłady.
Hibiskusy maja rzeczywiście piekne kwiaty wiec i nie dziwie sie, ze sie
uparlas je hodowac - powodzenia, Wiesia.

8. Data: 2000-04-07 12:19:54

Od: "Resselowie" <r...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ano spotkal sie, juz mi drugi hibiscus tak marnieje, to chyba gnicie
> szyjki korzneiowej od zbyt duzej wligoci, ale nie wiem na 100%.

Hibiskus jest b. wrażliwy na stagnującą wodę (w ten sposób zmarnowałam
swojego :-((( - trzeba uważać z podlewaniem i koniecznie dać mu dobry
drenaż.
Ewa

9. Data: 2000-04-08 19:59:41

Od: s...@k...net.pl (Sunnie) szukaj wiadomości tego autora

Wiesia Karpowicz wrote:

> W katalogu Florpaku byly nasionka ketmii syryjskiej - pewnie mozna ja
> wyhodowac z nasion. Natomiast te hodowane w mieszkaniach najlepiej chyba
> jest rozmnazac wiosna przez sadzonki i odkłady.

A mozna juz teraz czy dopiero w maju?

> Hibiskusy maja rzeczywiście piekne kwiaty wiec i nie dziwie sie, ze sie
> uparlas je hodowac - powodzenia, Wiesia.

Dzieki :-)

Anka

---

10. Data: 2000-04-10 17:07:23

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Aniu
Mozesz robic sadzonki juz teraz.
A czy kupilas juz jakies roze na balkon?
> [...]

>Ogromna oferta jazzu (>3K CD)! Duzo okladek, opisow i recenzji.
>
>--
>Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-ogrody

spacer
plamy na rozach
Producent narzędzi ogrodniczych szuka odbiorców.
Ryby-jakie ceny
Kwitnacy balkon