Kwitnacy balkon

1. Data: 2000-04-04 09:43:22

Temat: Kwitnacy balkon
Od: "Aga" <m...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Nie wiem, czy to wlasciwa grupa, ale nie znalazlam bardziej zblizonej
tematycznie. :)
Mam wreszcie wlasne mieszkanie i chcialabym sprawic, aby moj balkon tonal w
kwiatach.
Nie mam wlasciwie zadnego doswiadczenia w hodowaniu roslin balkonowych, w
zwiazku z czym chcialam prosic Szanownych Grupowiczow o rady.
Czytalam juz na stronach, ktore znalazlam w internecie o surfiniach i
pelargoniach, ale nie wiem kiedy nalezy sie zabrac do ich sadzenia (czy tez
nalezy je wyhodowac z nasion??), nie wiem czy juz nie za pozno?
Jesli mozna, to prosilabym tez o podanie adresow (Warszawa), gdzie mozna
sadzonki kupic, oczywiscie takie, ktore bylyby zdrowe i silne.
Bede tez wdzieczna za wszelkie porady i informacje dotyczace skrzynek i
najodpowiedniejszej ziemi.
Moze znacie jakies strony internetowe, gdzie moglabym uzyskac wyczerpujace
informacje na interesujacy mnie temat?
Za wszelkie informacji z gory serdecznie dziekuje. :)))
Pozdrawiam

Aga
a...@a...net.pl

2. Data: 2000-04-04 10:03:44

Temat: Re: Kwitnacy balkon
Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli chodzi o sadzonki petunii i jej odmian (surfinia, caskadia, million
bells) to ja zaopatruje sie w Warszundzie przy ul. Modlinskiej obok
Florpaku. Sa tam tez i pelargonie i niecierpki. Jest tam dosc duzy wybor i
jakosc uwazam, bardzo dobra (mocne, pieknie kwitna i jesli jeszcze nie maja
kwiatow to z kolorem sprzedawcy Cie nie oszukaja), ale jeszcze musisz
troszke poczekac. Jest jeszcze ponoc jakis sklep ogrodniczy pod W-wa w
Wieliszewie. Jest tam ponoc tanio jak barszcz. Kupa roznosci ogrodowych i
doniczkowych (35 cm kwitnaca cytryna w cenie 7,5 PLN)
Co do wysiewu to zalezy co, ale generalnie od lutego do konca kwietnia.
Wychodzi taniej ale czesto sie mozna naciac na nasionach. Jepiej kup w tym
roku sadzonki i zbieraj nasiona po przekwitnieciu kwiatow, a w przyszlym
roku bedziesz mogla sobie wysiac. Jesli wzejdzie 50% to i tak za darmo. Moj
tesc, choc zna sie na kwiatach tyle co ja na balecie, posial swojskie
nasiona peunii, surfinii, niecierpka, nemezji i maciejki. O dziwo wzeszly.
Co do ziemi to jest specjalna do surfinii, ale jesli chcesz miec rozne
rosliny to kup uniwersalna. Wazne aby czesto nawozic, sa okropnie zarloczne.

Użytkownik Aga <m...@i...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8ccd99$n6b$...@h...uw.edu.pl...

3. Data: 2000-04-04 15:08:00

Od: "KATARZYNA SORNAT" <K...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Jarek Grzelak wrote in message <38e9be97$1@news.vogel.pl>...
>Jepiej kup w tym roku sadzonki i zbieraj nasiona po przekwitnieciu kwiatow,
a w przyszlym roku bedziesz mogla sobie wysiac. <

tak, tylko, ze zbieranie nasion z hybryd, (np. surfinia) raczej mija sie z
celem, bo nie wiadomo co z tego wyrosnie, poza tym niektore hybrydy maja
nasiona sterylne.
katarzyna sornat

4. Data: 2000-04-05 06:37:04

Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze i tak, ale akurat te ktore wysiewalismy "trzymaly" kolory i wyroslo to
co trzeba.
pozdrowka
Jarek

Użytkownik KATARZYNA SORNAT <K...@p...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8cd0rc$9r8q$...@n...news.prodigy.com

5. Data: 2000-04-05 09:24:37

Od: "Jerzy Zając" <T...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jarek Grzelak napisał(a) w wiadomości: <38eadfbd$1@news.vogel.pl>...
>Moze i tak, ale akurat te ktore wysiewalismy "trzymaly" kolory i wyroslo to
>co trzeba.
>pozdrowka
>Jarek

A mnie nie, owszem wyroslo to co trzeba, jednak kwitlo strasznie marnie.
Szybko przestalem sie z tym bawic, wole prawie za darmo kupic na gieldzie
kwiatowej w Tychach pod koniec maja. Czy ktos ma pojecie, jak schodza
wowczas z cenami. Nie wiem jak to sie oplaci uprawiac.
Jurek

6. Data: 2000-04-05 09:35:14

Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podobnie jest w Wieliszewie pod W-wa. W zeszlym roku pod koniec maja
rozdawali za darmo. Ale mam wrazenie, ze nie wierzycie mi, ze ladnie
zakwitly te z nasion. Moze nie byly az tak ladne jak z sadzonek ale nie
brakowalo na nich kwiatow.
Moze rzeczywiscie Aga powinna sobie dac spokuj z nasionami. Kup sadzonki tam
gdzie Ci proponowalem
pozdrowka
Jarek
Użytkownik Jerzy Zając <T...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:pDDG4.36490$a...@n...tpnet.pl...

7. Data: 2000-04-05 10:36:39

Od: "Aga" <m...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje, kupie sadzonki.
A tak w ogole, to bylam we Florpaku w zeszla sobote, co prawda jest tam juz
wielka tablica informujaca o sprzedazy surfinii, ale sprzedawali tylko
bratki.
Czy mowiac o Warszundzie miales na mysli te dwie szklarnie obok Florpaku?
Czy moze jest to gdzies na tylach?
Zamierzam sie tez wybrac do Wieliszewa, ale raczej w celach rozpoznawczych.
Dziekuje jeszcze raz za rady
Pozdrawiam

Aga

8. Data: 2000-04-05 11:04:46

Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy mowiac o Warszundzie miales na mysli te dwie szklarnie obok Florpaku?
Dokladnie te, ale ich jest nawet trzy (chyba). Jest taka duza reklama
"kwiaty doniczkowe" czy jakos tak.

> Dziekuje jeszcze raz za rady
Bardzo prosze

> Pozdrawiam