Parocie

1. Data: 2000-04-03 18:02:49

Temat: Parocie
Od: "Mariusz" <r...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak najlepiej i czym wypełnić doniczki by paprocie miały najlepsze warunki
do wzrostu.Jakie miejsca lubią i jak często podlewać?
pozdr.Mariusz

2. Data: 2000-04-04 07:01:55

Temat: Re: Parocie
Od: "PaulCat" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mariusz <r...@z...polsl.gliwice.pl> w wiadomości do grup dys
kusyjnych napisał:8camdc$4n4$...@z...polsl.gliwice.pl...
> Jak najlepiej i czym wypełnić doniczki by paprocie miały najlepsze warunki
> do wzrostu.Jakie miejsca lubią i jak często podlewać?
> pozdr.Mariusz

Niestety strasznie trudno utrzymac paprocie ....

Ale jesli juz probowac, to:
1) kupic dobra ziemie do paproci,
2) zapewnic mozliwie najwieksza wilgotnosc (jesli mowimy o "najzwyklejszej"
paproci - nephrolepis, a nie np. o blechnum) i bardzo czesto podlewac latem,
a zima troche oszczedniej,
3) ustawic w miejscu polcienistym lub jasnym (ale nie w bezposrednio naslone
cznionym!!!),
4) nie wpasc na pomysl uzycia nablyszczacza,
5) przeczytac post Jurasa pt: "żyły wodne, paprocie, psy, koty i inne czary-
mary" (pozdrowienia dla Autora :) )
6) usilnie modlic sie, aby to wszystko przynioslo efekty.... ;)
---=<< PaulCat >>=---
p...@p...com.pl

3. Data: 2000-04-04 19:43:50

Temat: Odp: Parocie
Od: "Paweł Słomczyński" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zobacz www.ogrodnik.pl szukacz paprocie
Pawel Slomczynski

4. Data: 2000-04-05 14:36:47

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik PaulCat <p...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...

> Użytkownik Mariusz <r...@z...polsl.gliwice.pl> w wiadomości do grup
dys
> kusyjnych napisał:8camdc$4n4$...@z...polsl.gliwice.pl...
>
> Niestety strasznie trudno utrzymac paprocie ....

Dlaczego i jakie? Nefrolepis na przykład jest bardzo wdzięczny w hodowli i
łatwy.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2000-04-06 09:07:59

Od: "PaulCat" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik basia <b...@z...polsl.gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8cfj27$2em$...@z...polsl.gliwice.pl...

> Dlaczego i jakie? Nefrolepis na przykład jest bardzo wdzięczny w hodowli i
> łatwy.
>
> Pozdrawiam, Basia.

Jest wiele odmian Nephrolepis o roznych wymaganiach i wytrzymalosci.
Zdecydowanie najlatwiej hodowac najpopularniejsza odmiane Nephrolepis
exaltata. Jednak inne odmiany wcale nie sa takie zupelnie latwe do
utrzymania, szczegolnie dla "niezaawansowanego" doniczkowca ;)
Może nie do końca jasno wyrazilem sie piszac: "... strasznie trudno utrzymac
paprocie ...." Chodzilo mi o to, ze aby ladnie rosly, trzeba im stworzyc
naprawde idealne warunki, szczegolnie jesli chodzi o temperature i
wilgotnosc (!!!) Z wieloma osobami rozmawialem o paprociach i naprawde
niewielu te paprocie sie utrzymaly. Ja sam tez probowalem hodowac kilka
odmian paproci, ale utrzymala mi sie tylko exaltata, ktora jest juz naprawde
duza i jest powodem mojej dumy :)))) (niestety u mnie w domu panuja warunki
kompletnie "niepaprociowe")
---=<< PaulCat >>=---
p...@p...com.pl

6. Data: 2000-04-06 09:24:01

Od: "Ko#mnie?" <S...@G...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"... strasznie trudno utrzymac
> paprocie ...." Chodzilo mi o to, ze aby ladnie rosly, trzeba im stworzyc
> naprawde idealne warunki, szczegolnie jesli chodzi o temperature i
> wilgotnosc (!!!)

Masz rację, bardzo trudno. U mnie rosną tylko w kuchni i w łazience(z
oknem), w półcieniu. W innych "pokojach" niestety padały.
--
Ko#mnie?

7. Data: 2000-04-06 09:27:38

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik PaulCat <p...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...

> Jest wiele odmian Nephrolepis o roznych wymaganiach i wytrzymalosci.

Oczywiście.

> Zdecydowanie najlatwiej hodowac najpopularniejsza odmiane Nephrolepis
> exaltata.

No i jest najłatwiej dostępna na rynku.

>Jednak inne odmiany wcale nie sa takie zupelnie latwe do
> utrzymania, szczegolnie dla "niezaawansowanego" doniczkowca ;)

No to niech na początek zajmie się czymś łatwym, wciągnie się. A od czego Ty
zaczynałeś? Bo ja od asparagusa Szprengera, figowca lirolistnego i grubosza

> [...]
naprawde
> duza i jest powodem mojej dumy :)))) (niestety u mnie w domu panuja

Też się zgodzę. Przez parę lat hodowałam adiantum, które w końcu padło. I
mam potworne kłopoty z Dryopteris, chyba w końcu ją wyrzucę. Ale przyszło mi
do głowy, że można by jeszcze z czystym sumieniem polecić Cyrtomium
falcatum, jest bardzo odporne i wymaga aż tak dużej wilgotności powietrza,
jak inne paprocie.

> Pozdrawiam

Ja też.
Basia.

8. Data: 2000-04-06 10:40:31

Od: "PaulCat" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Milo mi, ze taki fachowiec jak Szanowna basia zgadza sie z moimi
przemysleniami :)))

> No to niech na początek zajmie się czymś łatwym, wciągnie się. A od czego
Ty
> zaczynałeś? Bo ja od asparagusa Szprengera, figowca lirolistnego i
grubosza

Prawde mowiac trudno mi okreslic co mialem najpierw, ale wydaje mi sie, ze
zaczynalem od fikusa sprezystego (liroksztaltnego mialem znacznie pozniej),
palmy daktylowej (wyhodowanej z pestki), rowniez grubosza, syngonium i
scindapsusa. Dopiero z czasem dochodzily inne roslinki.

> [...]
> do głowy, że można by jeszcze z czystym sumieniem polecić Cyrtomium
> falcatum, jest bardzo odporne i wymaga aż tak dużej wilgotności powietrza,

Przyznaje, ze nie znam Cyrtomium falcatum :( Ale chyba w zwiazku z tym,
co juz wspomnialem o warunkach u mnie w domu, nie bede sie bawil w paprocie,
bo po prostu zamecza sie u mnie ...

> Ja też.

No to ja jeszcze raz ;)

--
---=<< PaulCat >>=---
p...@p...com.pl

9. Data: 2000-04-06 11:21:54

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Przyznaje, ze nie znam Cyrtomium falcatum :( Ale chyba w zwiazku z tym,
> co juz wspomnialem o warunkach u mnie w domu, nie bede sie bawil w

Cyrtomium ma odporność zbliżoną do aspidistry. Może jednak spróbujesz?
Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2000-04-06 15:03:08

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "... strasznie trudno utrzymac
???
suche powietrze, sztuczne wykładziny, ksero, komputer, ściany gipsowe,
tworzywa sztuczne = tak ma u mnie w pracy,

> Masz rację, bardzo trudno. U mnie rosną tylko w kuchni i w łazience(z
> oknem), w półcieniu. W innych "pokojach" niestety padały.
ok 1,5 mies temu przesadziłem z plastiku taką [zapyziałą] w ceramikę. jet
już 2 razy większa.
dałem za nią 1m yuccę. warto było, chyba mnie lubi a ja ją.
pozdr, jerz.

Cebulowe out
Zarzucam pytaniami o cebulowe i nasiona
Było (żywo)płotek