Zarzucam pytaniami o cebulowe i nasiona

1. Data: 2000-04-03 16:40:03

Temat: Zarzucam pytaniami o cebulowe i nasiona
Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Oto pytania (uwga do mniej odpornych - prosze nie czytac, bardzo
gamoniowate):
1. odnosnie "wymrazania" nasion w lodowce
- czy w lodowce, czy az w zamrazalniku
- w piasku, ziemi czy moga byc bez
- maja "lezec swobodnie" czy mozna je w czyms szczelnym zamknac
2. odnosnie cebul w lodowce
- jesli lodowka nie ma zwyczaju cieknac, ale po produktach widac, ze
wydziela jednak spora wilgoc (jesli mozna to tak ujac) to czy mozna w
niej przechowywac cebule
- przechowywac swobodnie lezace, czyn w cos zapakowane
- czy wszytkie cebule mozna trzymac w lodowie
3. co to jest wysiwe nasion an rozsadniku?
To tyle, mam nadzieje ze nikt sie przy czytaniu nie wykonczyl :)

Pozdrawiam,
robal.

2. Data: 2000-04-03 23:30:56

Temat: Re: Zarzucam pytaniami o cebulowe i nasiona
Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>- czy w lodowce, czy az w zamrazalniku
>- w piasku, ziemi czy moga byc bez
>- maja "lezec swobodnie" czy mozna je w czyms szczelnym zamknac

To co nazywasz "wymrażaniem" - jest to dojrzewanie posprzętne nasion. Wiesz,
trzeba im zapewnić warunki w jakich dojrzewają a potem kiełkują w naturze,
bo te które kupujesz w torebeczkach są zbierane jesienią, przechowywane w
ciepłych i suchych miejscach i nie mają szans dojrzeć tak jak pod drzewkiem
w lesie.
(tak tłumaczyłem mojej 4letniej córce, prościej się nie da:-)).
Nasiona pochodzące ze stref klimatycznych "podobnych" do naszej, w której
występują czasowe oziębienia, lub po prostu zima, potrzebują zazwyczaj
"przechłodzenia" (w skrócie, bo jest wiele wyjątków).
Szczegóły techniczne stratyfikacji znajdziesz na stronach u Krzyśka
Marusińskiego.
W skrócie: zapewnić temp ok. +5C, wilgoć (ale nie za dużo bo pleśnieją), ale
i powietrze (nasiona też "oddychają").
Ja ostatnio zamiast piasku (miałem problemy z wilgotnością) stosuję seramis
(pory seramisu zawierają powietrze) - wtedy pudełko może być zamknięte i
wiadomo, że nie wpadnie do niego kawałek pożywienia:-).

>3. co to jest wysiwe nasion an rozsadniku?

W Twoim przypadku może być to skrzynka na balkonie, ale chroniona przed
"naturalnymi" wahaniami temperatury i wilgotności - przykryta np. szkłem.

Pozdrowienia
p...@r...pl

3. Data: 2000-04-04 21:41:08

Od: "pietro" <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

>1. odnosnie "wymrazania" nasion w lodowce
>- czy w lodowce, czy az w zamrazalniku
ja trzymalem nasiona papryczek w zamrazalniku zawiniete w
papier(ek) - teraz kwitna (czyli chyba dobrze)
ale lodówa powinna chyba wystarczyć

>2. odnosnie cebul w lodowce
>- przechowywac swobodnie lezace, czyn w cos zapakowane

cebule tez trzymalem w "papierze" (pap. torba)

>- czy wszytkie cebule mozna trzymac w lodowie
ponoc tylko te wieksze sie do tego nadaja (za pania z cebulowego sklepu)

pozdr pietro

Było (żywo)płotek
usychanie kwiatow
Podkłady kolejowe w USA i Kanadzie