slow food w Polsce?

1. Data: 2002-12-09 22:10:37

Temat: slow food w Polsce?
Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Słyszałam, że w Polsce powstał już oddział slowfood. Gdzieś w Krakowie.
czy ktoś może wie coś więcej?
czy mają jakieś internetowe namiary?
pozdr
ewa

--
Dawna Kuchnia _ /_
http://www.dawnakuchnia.republika.pl ('''')

1. Data: 2002-12-10 13:34:00

Temat: Re: slow food w Polsce?
Od: "PEPE" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dawnakuchnia" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Słyszałam, że w Polsce powstał już oddział slowfood. Gdzieś w Krakowie.
> [...]
nie miałem czasu, żeby dokładnie przejrzeć zawartość tej strony, ale może
coś tu znajdziesz...
http://www.slowfood.com/

no i bonusik ode mnie...
może już niedługo zobaczymy to w Polsce
a może już jest?
pozdrawiam
http://widzimisie.album.onephoto.net/info.php3?id=10
028&folder=967

1. Data: 2002-12-10 21:26:44

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie miałem czasu, żeby dokładnie przejrzeć zawartość tej strony, ale może
> coś tu znajdziesz...
> http://www.slowfood.com/

Pieknie! 4 grudnia odbyla sie konferencja Slow Food w Krakowie na ktorej
m.in. mowiono o oscypku:)) Podano tez namiary na "meza zaufania"
odpowiedzialnego za organizacje w Polsce- mieszka w Krakowie:)) Nic wiecej
nie znalazlam, wyglada na to, ze dopiero polski oddzial sie organizuje.
Ciesze sie, ze o tym wspomniales bo w mediach nic nie bylo (chyba?) a ja tym
ruchem interesuje sie od jakiegos czasu i nawet pochwale sie publicznie, ze
mam jedna z ich ksiazek kucharskich, sa tam przepisy osterii z regionu
Apulia.

Pozdrawiam-
Kasia L.

1. Data: 2002-12-11 16:26:35

Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dawnakuchnia" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Słyszałam, że w Polsce powstał już oddział slowfood. Gdzieś w Krakowie.
> czy ktoś może wie coś więcej?

a co to jest takiego slow food?

1. Data: 2002-12-11 17:53:49

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a co to jest takiego slow food?
Slow Food jest to organizacja powstala w opozycji do fast food. Powstala we
Wloszech w 1986 roku gdy na Plazu Hiszpanskim w Rzymie otwarto MacDonalda.
Dla wiekszosci Wlochow to byla straszna obraza i policzek dla ich
wielowiekowej milosci do dobrego jedzenia i przywiazania do tradycji
kulinarnej. I wlasnie w protescie, Carlo Petrini zalozyl to stowarzyszenie,
ktoremu nadano nazwe Slow Food. Obecnie jest to potezny ruch, skupiajacy ok.
60 tys czlonkow- restauratorow, producentow zywnosci, win. Co roku w Turynie
odbywa sie Salon Smaku gdzie najlepsi restauratorzy prezentuja swe wyroby,
co roku rowniez organizacja przyznaje tzw. Premio czyli nagrode dla osob,
ktore zajmuja sie produkcja unikatowych juz prodoktow w sposob tradycyjny
bez uzycia chemi,czy nowoczesnych maszyn. Wydaja tez swoje przewodniki
kulinarne, ksiazki kucharskie a restauracje oznaczone znaczkiem slow food
(slimak :)) sa miejscem gdzie mozemy spokojnie oczekiwac, ze jedzenie to
bedzie prawdziwa uczta a nie kompozycja polproduktow z mikrofali. To tak w
skrocie:)

Kasia L.

1. Data: 2002-12-11 18:08:56

Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

rena wrote:

> a co to jest takiego slow food?

dzięki za odpowiedzi
tymczasem już znalazłam tę stronę
choć na razie jest bardzo skromna jeśli idzie o zawartość
merytoryczną, ale kto wie, może przybedzie trochę wiadomości
nie tylko o oscypku

podaję wam adres:
www.slowfood.pl

1. Data: 2002-12-12 07:40:48

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 11 Dec 2002 18:53:49 +0100, "Kasia L."
<l...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>Dla wiekszosci Wlochow to byla straszna obraza i policzek dla ich
>wielowiekowej milosci do dobrego jedzenia i przywiazania do tradycji

Tym bardziej, ze kilka lat temu czytlama artykul-kompilacje
danych na temat jedzenia w roznych europ. krajach i okazalo sie,
ze przecietnie , wloskie rodziny jedza prawdziwe jedzenie (nie
zaslupie, nie puszkowe) i jedyne zarcie regularnie uzywane z
puszek to tunczyk. cala reszta moze obrosnac kurzem...wiec sie
nie dziwie, ze tam Front ruszyl

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-12-13 04:08:55

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "dawnakuchnia" <d...@p...onet.pl>
dzięki za odpowiedzi
> [...]
choć na razie jest bardzo skromna jeśli idzie o zawartość
merytoryczną, ale kto wie, może przybedzie trochę wiadomości

Niesamowita sprawa ;)
Zajrzyjcie koniecznie. To jest wlasnie to, o co sporej czesci tutejszych rozmowcow i
przyjaciol wlasnie chodzi ;)
Mam nadzieje, ze Magdalena B. nadal nas czyta... to w sam raz organizacja, pod ktorej
szyldem moglaby wydac swoja wspaniala 'Kuchnie
Magdaleny'.
Pozdrowka ;)
Barbara

---

1. Data: 2002-12-14 15:05:42

Od: "Tenpa Dhargye" <T...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Czaplicka" <b...@i...com.pl> napisał w
wiadomości news:0d0701c2a25d$5b565d00>
> Mam nadzieje, ze Magdalena B. nadal nas czyta... to w sam
raz organizacja, pod ktorej szyldem moglaby wydac >swoja
> [...]

Nawet fajny tytuł: "Wspaniała Kuchnia Magdaleny"
pozdrówki

--

Rafał
GG #95230

1. Data: 2004-07-17 11:18:51

Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> raz organizacja, pod ktorej szyldem moglaby wydac >swoja
> wspaniala 'Kuchnie
>
> Nawet fajny tytuł: "Wspaniała Kuchnia Magdaleny"

Właśnie znalazłem sklep slow food w K-wie. Troche tam drogo ale rzeczy mają
pyszne. Polecam wędzonego łososia z pieprzem ... coś pysznego. No i
lisiecką :))
Sklep jest na ul. Królowej Jadwigi (jadąc od Piastowskiej na prawo) niemal
naprzeciw banku PKOSA.
Fajny sklepik ale szkoda że tak drogo.

swojska kiełbaska :)
Poradzcie jaki automat do chleba?