soczewica - jakieś przepisy?

1. Data: 2002-09-17 10:07:41

Temat: soczewica - jakieś przepisy?
Od: "Antosiek" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co ciekawego, oprócz kotletów, można zrobić z soczewicy?
Z góry dzięki, z innych stron również,

Odzyskiwanie danych z dysków twardych
o...@i...pl

1. Data: 2002-09-17 10:10:30

Temat: Re: soczewica - jakieś przepisy?
Od: "Mattik" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Salatke z soczewicy, zupe soczewicowa (troche brzydko wyglada ale w smaku
naprawde dobra), pudding z soczewicy.

--
Mattik

1. Data: 2002-09-17 11:02:19

Od: "Antosiek" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jakowyś przepis można uniżenie prosić? :)

1. Data: 2002-09-17 11:10:26

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pierogi z soczewicy.
Pozdr. - Gośka (Lublin)

1. Data: 2002-09-17 11:31:28

Od: "Mattik" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Salatka to zaden problem .... gotujesz soczewice i uzywasz jej do slatki
zamiast ryzu :) A co dasz do srodka? Hmmm ... kukurydza, pieczarki,
jajeczko, ser zolty, marcheweczka, oliwki itp itd do wyboru, koloru smaku.
Potem to wszystko odrobina majonezu potraktowac i wymieszac. Sol pieprz do
smaku. Dac sie "przegryzc" i jesc :)

A na zupe i pudding to musisz poczekac. Musze mamuske zbalamucic ale to po
powrocie do domu :)

Wiem, ze zupe to sie gotuje taka zupe-krem .... gesta jak fasolowa. I
soczewice trzeba rozgniesc :) No ale tak jak mowie - poczekaj do wieczora :)

--
Mattik

1. Data: 2002-09-17 11:42:30

Temat: Obiadek z soczewicą
Od: "Marysia" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobre, wypróbowane, sycące.
1. Gotujesz dobre pół godziny soczewicę w lekko osolonej wodzie
2. W tym czasie smażysz posiekaną drobno cebulkę
3. Dla amatorów białka pochodzenia zwierzęcego - podsmażasz posiekany drobno
boczek wędzony - dodatek fakultatywny :-))
4. Oddzielnie gotujesz szklaneczkę ryżu (na szklaneczkę soczewicy).
5. Po usmażeniu/ugotowaniu wszystkich składników łączysz je w jednym garze,
mieszasz, doprawiasz, dosmaczasz czymś ulubionym i obiadek gotowy. Świetny
także podsmażony dnia następnego.

SMACZNEGO

Marysia (zimowo coraz bardziej żarłoczna)
Gdańsk
GG 177682

1. Data: 2002-09-17 12:17:52

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pierogi - gotujesz soczewicę, kręcisz przez maszynkę (do mięsa), dodajesz
podsmażną cebulkę (krojona w kosteczkę) na tłuszczu, mieszasz i dłuższą
chwilę dusisz. Oczywiście sól i pieprz do smaku. Zagniatasz ciasto i lepisz
pierogi. Smacznego - Gośka (Lublin)

1. Data: 2002-09-18 12:16:37

Od: "Mattik" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Obiecywalem i nic ... w domu mnie nie bylo :( ... ale jak sie z mamuska
zobacze to wydebie i wrzuce przepis :)

--
Mattik

1. Data: 2002-09-18 18:49:39

Od: "gwiazDora" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co ciekawego, oprócz kotletów, można zrobić z soczewicy?

Ja robie taka zupke (ale proprcje niestety "na oko"):

Skladniki:
- soczewica zielona lub czerwona (ja wole zielona)
- ser feta
- oliwa z oliwek
- czosnek
- ocet winny (lub uniewinniony)
- wino czerwone wytrawne
- bazylia, oregano.
- sol

Soczewice rozgotowuje (potem przecieram przez sito lub miksuje) - zupa
powinna byc gesta, dolewam oliwy (zeby byla tlusciejsza, kiedys zanim
nastaly czasy minimalizmu kulinarnego dawalam "kostke warzywna", ale teraz
niet - oliwe mozna ewentualnie wlac bezposrednio na talerz), wyciskam do
niej pare klow czosnku, lyzka stolowa - dwie lub trzy octu winnego
czerwonego (dodatkowo troszke czerwonego wina, jak nie mam daje np.
martini), roztarta w dloniach bazylia i oregano (nie zalowac !), sol tez
gdzies tam w trakcie sie zupie nalezy.

Tak zgotowana zupke wlewamy na talerzyk, na srodek wrzucamy pokrojona w
kostke (ser)fete i podajemy do niej grzanki czosnkowe.

Zielona zmiksowana zupka wyglada jak blotko, ale smakuje bosko.

Pozdrawiam

Dora

Oscypki
Ciekawy patent?
ciasto drozdzowe mojej swiadkowej
komunistyczne cukierki
Re: Wkupne [P] - naprawde co wspanialego, naprawde!!!