soczewki kontaktowe, jak zmniejszyć koszty?

1. Data: 2000-05-31 20:28:50

Temat: soczewki kontaktowe, jak zmniejszyć koszty?
Od: "Jarek Kucharski" <j...@r...alpha.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie zapłaciłem 400 PLN za sześcio miesięczne soczewki dla mojej
córki. Plus 100 za dwie wizyty, 50 za płyn do odbiałczania.
Jak informował lekarz, nie mogę nawet tej kwoty odliczyć od podatku
dochodowego.
Druga córka też chce mieć soczewki, a nie okulary, a w końcu ja sam...
W sumie jest to niestety zbyt droga przyjemność. Może istnieją sposoby na
chociaż częściowe finansowanie soczewek kontaktowych z funduszów
ubezpieczalni?

--
j. k.

2. Data: 2000-06-01 19:01:15

Temat: Re: soczewki kontaktowe, jak zmniejszyć koszty?
Od: m...@r...pl (Renata Gołębiowska) szukaj wiadomości tego autora

0:28:50 GMT, Jarek Kucharski <j...@r...alpha.net.pl> wrote:
> [...]
>córki. Plus 100 za dwie wizyty, 50 za płyn do odbiałczania.
>Jak informował lekarz, nie mogę nawet tej kwoty odliczyć od podatku

Opłatę za wizytę (oczywiście prywatną) mozna odliczyć od podatku.
Można znaleźć nieco tańsze soczewki (np. roczne).

Renata Gołębiowska

3. Data: 2000-06-02 07:18:31

Od: "Arek" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Można znaleźć nieco tańsze soczewki (np. roczne).

ale sa mniej korzystne dla oka - nie polecam. Nie ma sensu oszczedzac na
wzroku córki!!! W miesiecznych czuje sie zdecydowanie lepiej. poza tym
pozytywnych cech nt. soczewek miesiecznych w konfrontacji z rocznymi moglbym
mnozyc.

4. Data: 2000-06-02 15:14:08

Od: "Jerzy Tatarczuk" <j...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

400 PLN to troche drogo, ja płacę 100 PLN za pudełko (6 szt.) miesięcznych,
generalnie polecam miesieczne, chyba są lepsze 9tak przynajmniej wszyscy
mówią, a i mnie się tak wydaje). 50 za wizytę co cena normalna.

5. Data: 2000-06-02 16:33:22

Od: b...@k...net.pl (Monika Bujak) szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2000-06-02 23:52:13

Od: "Jerzy Tatarczuk" <j...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

ACUVUE firmy Johnson & Johnson, czy są dla astygmatyków nie wiem, trzeba się
spytać okulisty, płyny (a raczej jedel płyn, bo teraz już robią takie, że
wystarczy jeden) trzeba kupować, jak do każdych, bytelka 480 ml kosztuje
50-55zł i starcza na ponad miesiac (ok 6 tyg.)
Ale jesli masz małą wadę, to nie zawracaj sobie głowy soczewkami, bo
prędzej, czy póżniej zaczniesz dostawać zapalenia spojówek, przy małych
wadach okulary nie są aż tak bardzo uciążliwe, tak sądzę.

7. Data: 2000-06-03 17:41:48

Od: b...@k...net.pl (Monika Bujak) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wystarczy jeden) trzeba kupować, jak do każdych, bytelka 480 ml kosztuje
> 50-55zł i starcza na ponad miesiac (ok 6 tyg.)

Bardzo dzięki za info. Soczewki potrzebne mi są głównie na basen. Nie, nie
zgubie ich bo pływam w okularkach.
Pozdrawiam Monika

---

8. Data: 2000-06-06 05:54:01

Od: l...@p...onet.pl (Izabela Ludwinska) szukaj wiadomości tego autora

Ja od prawie roku uzywam soczewek firmy Bausch & Lomb i jestem bardzo
zadowolona. Koszty nie sa tak wysokie - jedno opakowanie zawierajace 6
sztuk soczewek kosztuje 105 zl. Kazda pare wg producenta mozesz nosic
przez miesiac, ale ja nosze przez 2, czasem 2,5 i tez jest dobrze (nie
zauwazylam zadnych niepokojacych objawow). Odnosnie plynu, to jest taki
jeden, dosc dobry, od razu razem z odbialczaczem, SOLO CARE soft firmy
Ciba Vision. Jedna duza butelka (360 ml) kosztuje 44 zl i wystarczyla mi
na 5 miesiecy, chos sprzedawca w sklepie zapewnial, ze wystarczy tylko
na 3 tygodnie. (Juz nawet myslalam, ze cos robie niewlasciwie, ale
kolezanki uzywajace szkiel powiedzialy, ze tak nie jest. Poza tym duzo
zalezy od pudelka na soczewki - niektore z nich sa duze i wchodzi w nie
2 razy wiecej plynu niz w mniejsze, ktore doskonale wystarczaja).

Iza

9. Data: 2000-06-14 15:58:12

Od: "Ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Monika Bujak" <b...@k...net.pl> wrote in message

> [...]
> zakupu i nie chce na wstepie przepłacić. Jeszcze jedno, moze wiesz czy te
> soczewki są również dla astygmatyków. Czy do miesięcznych również

Jedyne miesieczne soczewki dla astygmatykow o jakich slyszalam to Focus
Toric
firmy CIBA Vision. Sa ok. 30% drozsze od normalnych wiec beda pewnie
kosztowac
ok. 180 zl za 6 szt.
SLyszalam, ze astygmatyzm ponizej -1.0 cylindra nie kwalifikuje sie do
uzywania
soczewek z cylindrem, chociaz w Katowicach nalegano abym kupila takie z
0,75.
Byly o 100% drozsze i roczne (chcialam miesieczne). Od roku uzywam zwyklych,
nie
dla astygmatykow, a w okularach mam moj cylinder 0,75 i nie czuje roznicy.
Dlatego jesli masz mniejszy niz 1.0, to upewnij sie czy Focusy maja taki
parametr.
Zobacz tutaj:
http://www.focuskontakty.com.pl/soczewki.htm

Ania

10. Data: 2000-06-16 08:26:23

Od: "Arek" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jedna duza butelka (360 ml) kosztuje 44 zl i wystarczyla mi
> na 5 miesiecy, chos sprzedawca w sklepie zapewnial, ze wystarczy tylko
> na 3 tygodnie.

jak Ty to robisz?????
Arek

MROCZKA
pisze prace na temat zastosowania sieci neuronowych w pulmunologii
alergia
Zespol/ choroba Reynaulda.
dzieki!!