sos do rostbefu

1. Data: 2002-12-13 23:00:27

Temat: sos do rostbefu
Od: "Gray" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba wyszedl mi calkiem znosny. Wczoraj dostalem piekny rostbef. Przeciety
na dwie sztuki , lekko rozbity wrzucilem do marynaty:
2 lyzki oleju z pestek winogron
1 lyzka sosu sojowego
sporo zielonego pieprzu
troche pieprzu czerwonego
lyzeczka musztardy Dijon ale z ziarnami gorczycy
mala lyzeczka octu balsamicznego (di Modena ale z tych gorszych )
Polezalo to sobie przez noc w lodowce.
Dzisiaj wykroilem z tego te czesci od poledwicy, oczyscilem z paprochow, (te
pieprze, musztardy itp ) a pozostalosc wrzucilem do gara niech sie dusi 2-3
godziny bedzie na jutro.
Przygotowane do smazenia czesci polezaly sobie z godzinke w cieple coby nie
bylo, ze wprost z lodowki bo wg. Grzesia nie wychodzi im to na korzysc.
Kartofelki : pokrojone na cwiartki do kazdego wcisnieta odrobina czosnku,
pedzelkiem posmarowane oliwa, posolone i popieprzone do piekarnika na ok.
35-40 minut.
W bulionie ugotowany pieprz zielony, czerwony, czarny az do prawie
calkowitego wygotowania. ( pieprze lekko utarte w mozdzierzu). Na rynience
rozpuszczona lyzka masla do tego przecedzony bulion z pieprzem i niestety
polaczona smietana z jogurtem ( Zona juz mi nie pozwala na creme fraiche )
Steki usmazone po 3-4 minuty z kazdej strony na patelni tzw. grillowej (
lekko pedzelkiem posmarowanej oliawa z pestek winogron ) a potem na 3 minuty
do piekarnika w ktorym wczesniej piekly sie kartofle. I jeszcze tylko salata
z sose vinigrette. No i oczywiscie moje ulubione Cote de Languedoc.
Pozdrowienia
Bask
P.S wyszlo dluzsze niz zamierzalem

--
"Nie pij samej wody; uzywaj troche wina ze wzgledu
na swoj zoladek i na swe czeste oslabienia"

1. Data: 2002-12-13 23:08:27

Temat: Re: sos do rostbefu
Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gray wystukał w wiadomości <atdoqv$9ut$1@absinth.dialog.net.pl>:

> W bulionie ugotowany pieprz zielony, czerwony, czarny az do prawie
> calkowitego wygotowania. ( pieprze lekko utarte w mozdzierzu).

No to pytanie za 100 punktów: gdzie kupić porządny moździerz?

Ja już zaczynam sie rozglądać za sklepem z zaopatrzeniem dla aptek
i laboratoriów... Na www znalazłam nawet ładne, stalowe - ale
sprzedają hurtem, po kilka sztuk. ;(

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2002-12-14 12:51:16

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jo'Asia" <J...@r...art.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Ja już zaczynam sie rozglądać za sklepem z zaopatrzeniem dla aptek
> i laboratoriów... Na www znalazłam nawet ładne, stalowe - ale

widzialam mozdzieze rozniste na targu staroci na Kole w Warszawie ( czynny
caly rok)
Jola L-L

1. Data: 2002-12-14 13:07:26

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jola L-L wystukał w wiadomości <atf9if$811$1@news.tpi.pl>:

> Użytkownik "Jo'Asia" <J...@r...art.pl> napisał w wiadomości

> widzialam mozdzieze rozniste na targu staroci na Kole w Warszawie ( czynny
> caly rok)

Z Krakowa mam trochę za daleko. Moze ktoś widzial nieco bliżej?

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--
.__.'| ....................................................
.. |'.__.
Ze zbiorów biblioteki pintyjskiej: "Silmakrellion"

1. Data: 2002-12-14 14:15:55

Od: walkie <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jo'Asia wrote:

> Z Krakowa mam trochę za daleko. Moze ktoś widzial nieco bliżej?
>
> Jo'Asia

W Krakowie widzialam pod Hala Targowa - tyle ze rok temu.

Walkie!

1. Data: 2002-12-14 20:31:34

Od: "JurekA" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gray <f...@w...pl> wrote:
> Chyba wyszedl mi calkiem znosny.

To znaczy? :-) Teraz opowiedz jak smakowalo!:-)))

...bo w ten sposob nie bede musial ani gotowac, ani jesc - wystarczy mi
przeczytac Twoje posty:-))))

J.

W okół ciasta z mandarynkami Anny Sheridan.
melasa
Do znawców grilowania- deska do grilow. ?
Bardzo kruche ciastka [P]
sledz w oleju i ryba po grecka