sos grzybowy

1. Data: 2001-09-26 18:42:46

Temat: sos grzybowy
Od: Sabinka <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy do sosu grzybowego uzywacie smietanki (slodkiej) czy smietany
(zakwaszonej)?

--
thx,
Sabina

--
http://stranslator/republika/pl

1. Data: 2001-09-26 19:14:28

Temat: Re: sos grzybowy
Od: "Alina" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

moze byc taka i taka w zaleznosci czy odrazu papusiasz czy nie.Jak ma byc na
drugi dzien napewno lepsza bedzie slodka. pozdrawiam ala i > --

1. Data: 2001-09-26 22:04:49

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Alina napisał:

> moze byc taka i taka w zaleznosci czy odrazu papusiasz czy nie.Jak ma byc na
> drugi dzien napewno lepsza bedzie slodka.
]
Grzyby sie przyrzadza w dniu w ktorym sie zjada.
Jak poleza to moga sie uwalniac toksyny

1. Data: 2001-09-26 22:40:44

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz <d...@p...onet.pl> a écrit dans le message :
3...@p...onet.pl...
> Grzyby sie przyrzadza w dniu w ktorym sie zjada.
> Jak poleza to moga sie uwalniac toksyny

i Czarna Magia

--
Niesz !

1. Data: 2001-09-26 22:50:50

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. napisał:

> Dariusz <d...@p...onet.pl> a écrit dans le message :
> 3...@p...onet.pl...
>
> i Czarna Magia
nie rob sobie jaj
grzyby sie spozywa w dniu przygotowania
sa potrawa ciezkostrawna
czesc grzybow zawiera toksyny ktore sie modyfikuja gdy grzyb bedzie
niezwiezy

Zapytaj starego kucharza czemu wyrzuca niezjedzone potrawy z grzybow
a nie zostawia na drugi dzien.

Poza tym czesc grybow ma wlasciwosci trujace i dopiero po dlugim
gotowaniu
te trujace substancje sa uwalniane do wody i trzeba kilka razy zmieniac
wode.
W atlasie grzybow jest opis grzybow ktore jakkolwiek nie sa trujace,
to aby byla jadalne trzeba umiec przygotowac.

Zatem grzyby to nie Czarna Magia
a koniecznosc przezornosci.
Rocznie umiera kilkadziesiat osob zatrutych grzybami
J.

1. Data: 2001-09-27 06:35:44

Temat: Odp: sos grzybowy
Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam fajny patent na sos suszonych grzybów. Po wysuszeniu czesc grzybów
miele. Pózniej nie trzeba tych grzybów moczyc, tylko wsypac go gotowego
sosiku np miesego i juz jest sos grzybowy.

Ela

1. Data: 2001-09-27 08:04:03

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>niezwiezy
>
>Zapytaj starego kucharza czemu wyrzuca niezjedzone potrawy z grzybow

tak samo podobno kartofle ugotowane. Jeszcze na drugi dzien sa
jadalne, ale podobno zostawione dluzej tez sa toksyczne...i nie
mowie o tych, ktore zostaly w garze czy w ogole na wierzchu i
tego...
ale o roznych, ladnie przechowanych w lodowce etc

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-09-27 11:56:41

Od: "Beata" <b...@h...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

..to jak wyglada sprawa toksyn, kiedy gotowy sosik sie zamrozi...?
mam nadzieje ze nie bedziecie dla mnie mieli zlych wiesci bo mam tego pol
zamrazalnika.....

pozdrawiam
Beata:-)

1. Data: 2001-09-27 11:57:35

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>..to jak wyglada sprawa toksyn, kiedy gotowy sosik sie zamrozi...?
>mam nadzieje ze nie bedziecie dla mnie mieli zlych wiesci bo mam tego pol
> [...]
jak szybko zamrozone to chyba toksyny nie maja czasu
zadzialac....hep! jest tu jaki specjalista od toksyn??

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-09-27 13:26:53

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> jak szybko zamrozone to chyba toksyny nie maja czasu
> zadzialac....hep! jest tu jaki specjalista od toksyn??

http://darynatury.w.interia.pl/zrodla/home.htm
http://darynatury.w.interia.pl/zrodla/zatrucia.htm
http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/zatrucia.htm
http://www.wiedzaizycie.pl/96081800.htm
http://www.pg.gda.pl/PismoPG/nr8_97/htpl.cgi?std=ISO
&plk=grzyby.html
http://wiem.onet.pl/wiem/00eefd.html
http://www.resmedica.pl/zdart8005.html
http://hyperreal.pl/newdrugs/go.to/994
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2001/0634.htm

USTAWA z dnia 11 maja 2001 r. o warunkach zdrowotnych zywnosci i zywienia
Art. 22.
1. W procesie produkcji przetworów grzybowych, srodków spozywczych
zawierajacych grzyby, skupie, przechowywaniu lub sprzedazy grzybów nalezy
przestrzegac wymagan zapewniajacych bezpieczenstwo zywnosci oraz
zatrudniac
klasyfikatorów grzybów lub grzyboznawców.
2. Nadawanie i pozbawianie uprawnien klasyfikatora grzybów i grzyboznawcy
nastepuje w drodze decyzji wlasciwego organu Inspekcji Sanitarnej.
3. W razie stwierdzenia nienalezytego wykonywania obowiazków przez
klasyfikatora grzybów lub grzyboznawce, wlasciwy organ Inspekcji
Sanitarnej
uchyla, w drodze decyzji, nadane im uprawnienia.
4. Minister wlasciwy do spraw zdrowia okresli, w drodze rozporzadzenia:
1) wykaz grzybów dopuszczonych do brotu
http://darynatury.w.interia.pl/zrodla/wykazjad.htm
lub produkcji przetworów grzybowych
albo artykulów spozywczych zawierajacych grzyby, wykaz przetworów
grzy
bowych dopuszczonych do obrotu, z uwzglednieniem cech
dyskwalifikujacych
grzyby i przetwory grzybowe, wymagan technologicznych i warunków
przetwa
rzania, skupu, przechowywania i sprzedazy grzybów,
2) organy Inspekcji Sanitarnej wlasciwe do nadawania i pozbawiania
uprawnien, o których mowa w ust. 2, oraz warunki i tryb ich
uzyskiwania,
3) wykaz prac, przy których powinny byc zatrudnione osoby posiadajace
uprawnienia klasyfikatora grzybów lub grzyboznawcy
- majac na wzgledzie zapewnienie bezpieczenstwa zywnosci.

Na razie wystarczy.
pozdr. Jerzy

Kapusta kiszona
Konkurs - Bereket