sosy i dipy (impreza przy grillu) - Znacie przepisy?

1. Data: 2005-08-31 08:48:48

Temat: sosy i dipy (impreza przy grillu) - Znacie przepisy?
Od: "Wookee" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Pewnie ktoś mógłby powiedzieć......google i tam poszukaj, ale tu zależy mi
na Waszej sprawdzonej opinii i przepisach. Potrzebuję jakieś przepisy na
efektowne smakowo i wizualnie sosy do mięs z grilla a także na dipy np. do
krakersów. Nie mają to być jakieś superkosztowne rzeczy - gdyż mieszkam w
małym miasteczku i tu niestety czasem nie wszystko można dostać "od ręki".
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Wookee

2. Data: 2005-08-31 09:26:08

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wookee" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> małym miasteczku i tu niestety czasem nie wszystko można dostać "od ręki".

- sos majonezowoketchupowy.
Majonezu i ketchupu ostrego dać po równo, do tego wcisnąć ząbek czosnku (+/-
1 ząbek na 250 ml sosu) soli, cytryny,pieprzu i cukru do smaku. Wymieszać,
odstawić na ok 1/2 godziny niech się przegryzie.
Dobre IMO do wszystkiego.

Tak samo tzatzyki dobry jest do wszystkiego. Przepis na pewno jest w goglach
to nie będe pisać.

Sos/mus z papryki. Papryki czerwone w całości umyć i włożyć do piekarnika na
250 st az będą miękkie. Jeśli zbyt się przypalają, przykryć w czasie
pieczenia folią aluminiową.
Upieczone obrać ze skórki (z dobrze opieczonej papryki skórka sama odchodzi)
i dokładnie wyjąć z nich środek z pestkami - pestki sa paskudne w smaku.
zmiksować dodając w czasie miksowania oliwy cienkim strumieniem aż będzie
odpowiednia konsystencja, doprawić solą, pieprzem, cukrem i cytryną.
Do zmiksowanego musu dodać drobno posiekaną papryczkę chili - może być
czerwona, albo zielona i ew. trochę posiekanych liści kolendry - ale to wg
uznania.
(Można tez zrobić wersję odwrotną - z papryk zielonych - ponoć dobre,
osobiście nie znoszę zielonej papryki, to trudno mi ocenić, ale jak ktoś
toleruje, to może to naprawdę dać ciekawy efekt - 2 sosy paprykowe - niby to
samo a bardzo różne.
Znajoma tez kombinowała z papryką żółtą - upieczoną i zmiksowaną doprawiała
solą, pieprzem, cytryną i czerwoną surową chili + przetartą przez sito
konfiturą domową z mirabelek - ponoć bardzo dobre)

Mus/dip? z awokado. Awokado trzeba kupić ze 3 dni wcześniej, zawinąć w
pergamin, schować do pudełka (ma mieć ciemno) i odstawić w temp pokojowej -
niech sobie dojrzeje. Potem przeciąć w pionie do pestki i przekręcając jak
nakrętkę od słoika, rozdzielać i wyjąc pestkę. Nie wywalać. Wydłubać miąższ
zozciapciac go widelcem, potem dodać do niego sok z cytryny (ok 1/4 cytryny
na 1 awokado) ząbek czosnku (mały ząbek na 1 awokado, sól, pieprz. masę
włożyć do miksera i miksować chwilę dolewając powoli śmietanki kremówki - ok
łyżkę stołową śmietanki 24% na 1 awokado.
Dobre do krakersów.
Ale będzie paskudne, jeśli awokado nie będą porządnie dojrzałe. I jak ma
poczekać taki mus, to trzeba do niego wrzucić tą pestkę - wyjąć ja dopiero
jak sos ma być jedzony - bo zaciemnieje.

--
Edyta Czyż
/// A kiedy będziesz mieć problem /
klaśnij to urwie mu łeb / niech gna / bez łba ///
Janerka

Zapalarka w kuchni gazowej ARDO
Soja
kurki!!