spoldzielnia-remont

1. Data: 2006-07-12 09:10:45

Temat: spoldzielnia-remont
Od: "Chiron" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mieszkam w bloku spółdzielczym. Przez moje mieszkanie- jak i przez 3
pozostałe przechodzi potężny komin-ok.2m kw.powierzchni. Tyle zajmuje
niepotrzebnie w kuchni i WC. Kiedyś był to komin lokalnej ciepłowni, ale już
od lat nie jest- i spółdzielnia nie widzi przeszkód- jeśli my tego chcemy-
żeby go rozebrać. I tu pojawia się problem: Metodą gospodarczą jest to
niewykonalne, a spółdzielnia nie chce partycypować w kosztach. Czy jest
jakaś możliwość, aby ich do tego przekonać?
pozdrawiam
Chiron

2. Data: 2006-07-12 11:25:22

Temat: Re: spoldzielnia-remont
Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niewykonalne, a spółdzielnia nie chce partycypować w kosztach. Czy jest
> jakaś możliwość, aby ich do tego przekonać?

Ja bym zaczął od przestudiowania statutu. Ale tak baj de łej: nie chciał
bym, by sobie ktoś za moje pieniądze powiększał mieszkanie (to spozycji
pozostałych lokatorów). Bo pamiętaj, że pieniądze w spóldzielni są ze
składek lokatorów.
--
___________________________________________MAT______
__

3. Data: 2006-07-12 13:30:35

Od: DwaSkrzydla <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1.Jeśli nie widzi przeszkód to najlepiej żeby ona te rozbiórkę na swoje
barki wzięła i wykonała kompleksowo (fizycznie i prawnie)
Łagoda wrote:

by sobie ktoś za moje pieniądze powiększał mieszkanie
??? za Twoje, po operacji otrzyma więszy czynsz do płacenia i wcześniej
propozycję zakupu tej powierchni
Tutaj przypomina mi sie powiedzenie (bez urazy) o psu ogrodnika.

Pdr.MAriusz

4. Data: 2006-07-12 13:32:31

Od: "przemek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

rozbierzesz i co? dziura do piwnicy 2mkw zostanie... nie jestem inzynierem
ale wydaje mi się ze tak duży komin jest konstrukcyjnie trwale połączony z
budynkiem i jak wyciupiesz mu dziurę gdzieś na jego wysokości to to co nad
nim bedzie się trzymać na...no właśnie na czym?

5. Data: 2006-07-12 14:39:22

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> by sobie ktoś za moje pieniądze powiększał mieszkanie
> ??? za Twoje, po operacji otrzyma więszy czynsz do płacenia i wcześniej
> propozycję zakupu tej powierchni

No.. to już gdybanie. Zależy jaki to koszt wyjdzie. Z opisu inwestycji
(zakładamy że inwestorem była by SM) wynika że nie drobny wydatek
(ekspertyzy, branżyści, projekt budowlany, wpisy w ewidencji itp, itd).
Powiedzmy że remont kosztował by 5tyś, przybyło by 8m2 (pierwszy post), to
kiedy to się niby zwróci w czynszu 6/m2? 48zł miesięcznie więcej czynszy to
wychodzi zwrot inwstyzji po 104 latach :-))) To przy SPBT, a uwzględniając
stopę redyskontową....
Daruj sobie osądy o psu ogrodnika. Jestem poprostu bezstronny.
--
___________________________________________MAT______
__

6. Data: 2006-07-12 14:43:42

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> wychodzi zwrot inwestyzji po 104 latach

miesiącach miało być oczywiście...
___________________________________________MAT______
__

7. Data: 2006-07-12 15:19:49

Od: DwaSkrzydla <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

To nie ma się zrwacać tylko zostac kupione od spółdzielni za np. 5.000zł
(za 3m2 to i tak dobra cena) a potem dodatkowe opłaty w czynszu z tytułu
większej powierzni.
Najpierw powinna sie spółdzielnia wypowiedzieć (nawet za opłatą) co i za
ile a potem właściciel mieszkania zdecydować czy w to wchodzi.
Pdr.Mariusz

8. Data: 2006-07-12 15:47:53

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> To nie ma się zrwacać tylko zostac kupione od spółdzielni za np. 5.000zł
> (za 3m2 to i tak dobra cena) a potem dodatkowe opłaty w czynszu z tytułu
> większej powierzni.

A... jak tak to spoko. To powiem jak to jest u nas:
Jak się chce wykupić strych to się za niego płaci (kwotę śmiesznie małą, np
100 zł/m2) a przy jego adaptacji spółdzielnia pokrywa koszty
termomodernizacji, konserwacji więźby, izolacji akustycznej itp.

> Najpierw powinna sie spółdzielnia wypowiedzieć (nawet za opłatą) co i za
> ile a potem właściciel mieszkania zdecydować czy w to wchodzi.

No i kosztorys jeszcze :-)
--
___________________________________________MAT______
__

9. Data: 2006-07-12 16:54:28

Od: "Chiron" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "przemek" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> połączony z budynkiem i jak wyciupiesz mu dziurę gdzieś na jego wysokości
> to to co nad nim bedzie się trzymać na...no właśnie na czym?
Witam,
właśnie- spółdzielnia ma plany, fachowców etc. I oni mogą to stwierdzić.
Oczywiście- można wykupić od nich dodatkową powierzchnię, ale niech zrobią
to na swój (czyli nas wszystkich ) koszt. To jest dla dobra 5 lokatorów
(ściślej- 5 mieszkań). Przecież jeśli np u 5 innych coś się zadzieje- no to
spółdzielnia im to naprawi, prawda? Nie wkracza do akcji tylko wtedy, kiedy
trzeba coś zrobić dla wszystkich lokatorów. Tylko że oni chcą ograniczyć się
jedynie do wydania zgody pod warunkiem, że ...
Chiron

10. Data: 2006-07-13 05:40:29

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> niepotrzebnie w kuchni i WC. Kiedyś był to komin lokalnej ciepłowni,

Daruj to sobie, ten przewód kominowy jest zapewne oblepiony szadzą na pól
centymetra, żadne środki czystości tego nie umyją, żadna farba tego nie
zamaluje, będziesz miał w pokoju czarna od sadzy ścianę. Na prawdę nie ma
gorszego brudu niż to co w kominie.

recenzje AGD
Montaż unifixa/duofixa basix w kącie
mb a m2