"spozniona" renta socjalna

1. Data: 2004-03-12 01:56:06

Temat: "spozniona" renta socjalna
Od: "Przemek" <n...@s...mail.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jest w tym kraju szansa na uzyskanie renty socjalnej "z duzym
opoznieniem" ?

Z przepisow wynika, ze moga ja dostac tylko osoby pobierajace nauke szkolna
w mlodym wieku.
Znam przypadek chlopaka, ktory w tym okresie na skutek nie wlasciwego
przedstawienia sprawy w wieku 18 lat otrzymal lekki stopien
niepelnosprawnosci. Pozniej po kilku latach na komisji otrzymal umiarkowany
stopien. Odwolal sie do wojewodzkiej komisji i utrzymano umiarkowany stopien
niepelnosprawnosci na stale, napisano, ze niepelnosprawnosc powstala w wieku
8 roku zycia, ale zaznaczono "brak" w pomocy z opieki spolecznej.

Czy zakladajac, ze na skutek np. niedopelnienia obowiazkow przez lekarza czy
rodzine, ten chlopak w mlodosci zostal pozbawiony mozliwosci otrzymywania
renty socjalnej, zasilku pielegnacyjnego, opiekunczego, to teraz w wieku 25
lat lat juz nie ma szansy cofnac tamtych decyzji ?

Wierzyc mi sie nie chce, ze w ten sposob niepelnosprawny, zupelnie nie ze
swej winy bo przeciez bedac mlodym, do tego w wyniku niepelnosprawnosci
pozbawiony kontaktu ze swiatem zostal "urzadzony" na cale zycie, a tamtego
orzeczenia cofnac sie nie da.

Oczywiscie ma zasilek wyrownawczy, ale wynosi on 90 zl.

Czy macie jakis pomysl jak mu pomoc ? Da sie naprawic jeszcze blad z
przeszlosci,czy podwazyc orzeczenia juz sie nie da ?