sprzedaz kosmetykow w aptece

1. Data: 2002-01-22 08:51:31

Temat: sprzedaz kosmetykow w aptece
Od: "lilli" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze o informacje jakie przepisy reguluja sprzedaz kosmetykow w aptece?
Jakie sa wymagane atesty i badania aby dany kosmetyk mogl byc sprzedawany w
aptece?

lilli

2. Data: 2002-01-22 15:48:30

Temat: Re: sprzedaz kosmetykow w aptece
Od: Janusz Chmielewski <u...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

lilli wrote:

> [...]
> Jakie sa wymagane atesty i badania aby dany kosmetyk mogl byc sprzedawany w

W zasadzie żadne. Wydzielić tylko trzeba stoisko, gdzie takowe będą
sprzedawane i już. Z tym, że... Traktowane to jest jako nie kosmetyki, a
"srodki służące pielegnacji zdrowia" i lepiej, jesli mają atest, np GIS
albo PZH. A z tego co wiem, to wszystkie kosmetyki w Polsce powinny taki
posiadać. Pozostaje tylko kwestią sporną, czy można w aptece sprzedwać
kosmetyki tzw.upiększające (szminki, cienie, perfumy itp.), a tego nie
wiem, jak sie ustosunkuje inspekcja.

3. Data: 2002-01-22 18:57:29

Od: "stazysta" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Chmielewski" <u...@p...pl> napisał w wiadomości

> Pozostaje tylko kwestią sporną, czy można w aptece sprzedwać
> kosmetyki tzw.upiększające (szminki, cienie, perfumy itp.), a tego nie
> wiem, jak sie ustosunkuje inspekcja.

to idz do apteki w galerii mokotow (warszawa) - bedziesz mial proszki do
prania , wode mineralna i Chanel no5 w jednym.
w tym przypadku to leki sa na wydzielonym stoisku (czesc typowo apteczna
jest oddzielona szyba od reszty).
apteka nalezy do spolki kanadyjsko-izraelskiej SuperPharm.

4. Data: 2002-01-22 21:18:03

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest oddzielona szyba od reszty).
> apteka nalezy do spolki kanadyjsko-izraelskiej SuperPharm.

no... to wlasnie przedsamk tego, co zafundowalby nam pan senator Kruk ze
swoimi 'aptekami polskimi' s.a.... sklep z dodatkowym stoiskiem z lekami, a
farmaceuta - dodatek do tych proszkow - doradza, ktore materialy prac w jakiej
temp. i jakimi proszkami... heh... na szczescie tak nie jest...

adam

5. Data: 2002-01-22 22:02:09

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> lilli
> Oprucz GIS lub PZH mają też zawierać jakąś substancję farmakopealną (trudno w
coś nie trafić) - przynajmniej wedle naszego nadzoru

6. Data: 2002-01-23 15:20:37

Od: "stazysta" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jakiej
> temp. i jakimi proszkami... heh... na szczescie tak nie jest...

nie tak , nie tak.....
fundusz enterprajs czyli tzw apteki polskie , zwane teraz apteka21 maja inna
wizje -chce stworzyc siec min. 300 normalnych aptek.
superpharm zas drogerio apteki w centrach handlowych i chce miec ich u nas
50.

7. Data: 2002-01-23 20:12:14

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wizje -chce stworzyc siec min. 300 normalnych aptek.
> superpharm zas drogerio apteki  w centrach handlowych i chce miec ich u nas
juz na ten temat byla dyskusja, i to zazarta :-), ale czy normalne, czy
nienormalne apteki - tsak czy tak chca stworzyc siec - i to mi sie nie podoba
w tym wszystkim bardzo... ;-)
a raczej 'chcialy' stworzyc siec - czas przeszly niiedokonany ,na szczescie...

adam

8. Data: 2002-01-24 14:38:48

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a raczej 'chcialy' stworzyc siec - czas przeszly niiedokonany ,na
szczescie...

> adam
Niestety ani nie przeszły ani nie niedokonany!!!

Otwierają i kupują apteki w dalszym ciągu i nie przeszkodzi im nawet zapis
apteka tylko dla aptekarza.

Proszę jeszcze do listy dopisać Centralę Farmaceutyczną "Cefarm" Warszawa z
p. Radzio na czele (nie mylić z Cefarmem Warszawa)

--
Wojciech "IRenka" Olender
mailto:a...@p...pl

9. Data: 2002-01-24 14:54:03

Temat: Re: sieci tworza sie nadal
Od: "stazysta" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "APZW" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
> szczescie...

> Niestety ani nie przeszły ani nie niedokonany!!!

wlasnie mialem to napisac.......
:(

> [...]
>
> Proszę jeszcze do listy dopisać Centralę Farmaceutyczną "Cefarm" Warszawa
> p. Radzio na czele (nie mylić z Cefarmem Warszawa)

no wlasnie.
Dodac nalezy jeszcze Dolnoslaska Grupe Farmaceutyczna ktora otwiera apteki w
Kauflandach
(niemiecki market , ma ich byc u nas 150 !!!)

A w kwestii Cefarmu to ponizej cos dla kolegi optymisty :
http://www.pb.pl/artykul.asp?SEC=PUL&id=135027

Medycyna i Farmacja szuka partnera do aptek

Spółka Medycyna i Farmacja, która powstała na bazie majątku aptek
wyłączonych z warszawskiej Centrali Farmaceutycznej Cefarm, nie zrezygnowała
z budowy sieci aptek, chociaż zabrania tego nowe prawo farmaceutyczne. Chce
włączać nowe placówki metodą powiernictwa inwestycyjnego. Projekt ma
sfinansować fundusz venture capital.

Medycyna i Farmacja, warszawska spółka, która zarządza dziewięcioma
aptekami, znalazła sposób, jak - nie naruszając nowego prawa
farmaceutycznego - powiększyć sieć o nowe placówki. Przepisy, które
prawdopodobnie zaczną obowiązywać w kwietniu, zabraniają właścicielowi
niefarmaceucie posiadania więcej niż jednej apteki. Tymczasem MiF zamierza
wykorzystać metodę tzw. powiernictwa inwestycyjnego.

- Znaleźliśmy formułę, która pozwala na wciąganie do sieci nowych aptek. Nie
będziemy właścicielem apteki jako podmiotu gospodarczego, ale na zasadzie
powiernictwa inwestycyjnego będziemy finansować ich zakładanie, zapłacimy za
lokal i jego wyposażenie. Jest wielu wykwalifikowanych farmaceutów, którzy
mogliby prowadzić aptekę, ale nie stać ich na własną placówkę. Koszt jej
uruchomienia wynosi około 600 tys. zł - mówi Andrzej Radzio, prezes Medycyny
i Farmacji.

Andrzej Radzio poszukuje pieniędzy na sfinansowanie projektów. Głównym
udziałowcem MiF jest hurtownia leków Centrala Farmaceutyczna Cefarm -
należały do niej apteki, na których bazie powstała Medycyna i Farmacja.
Jednak hurtownia, która sama od kilku lat czeka na prywatyzację i inwestora,
nie ma wystarczających środków na inwestycje w spółce zależnej. Dlatego MiF
liczy na zewnętrznego inwestora finansowego.

- Do rozdzielenia hurtu od sprzedaży detalicznej obliguje także nowe prawo
farmaceutyczne. Chcieliśmy uniknąć nieporozumień, bo podzieliliśmy centralę
jeszcze przed wejściem przepisów. To porządkuje przepływy finansowe i
relacje handlowe, bo jako odrębny podmiot apteki straciły uprzywilejowaną
pozycję we współpracy z hurtownią. Projekt rozwoju nowej spółki pokazał
jednak, że centrala sama nie podoła sfinansowaniu rozwoju MiF. Zaczęliśmy
rozmowy z funduszem venture capital, który chce zainwestować duże
pieniądze - opowiada Andrzej Radzio.

Szef MiF nie chce ujawnić nazwy funduszu. Wiele wskazuje na to, że
inwestycją mógłby być zainteresowany fundusz Enterprise Investors, który na
stworzenie sieci aptek przeznaczył 50 mln zł. Ryszard Wojtkowski, partner w
EI, twierdzi jednak, że fundusz zainwestował już w inną firmę z branży.

- Jesteśmy współwłaścicielami spółki Apteki Polskie, która buduje własną
sieć aptek. Obecnie jest to 20 placówek i na pewno będą następne. Nawet po
wejściu w życie prawa farmaceutycznego będzie można pozyskiwać apteki do
sieci - wystarczy, że będą to odrębne spółki prawa handlowego. Fundusz nie
inwestuje w konkurencyjne firmy z jednej branży. Być może to Apteki Polskie
mają w planach przejęcie spółki Medycyna i Farmacja - wyjaśnia Ryszard
Wojtkowski.

Innego zdania jest jednak analityk oceniający rynek farmaceutyczny. Jego
zdaniem, może wystąpić odwrotna sytuacja.

- Spółka Apteki Polskie kupuje apteki często za wszelką cenę. Może się
okazać, że inwestycja funduszu stanie się na tyle ryzykowna, że spółka
zostanie sprzedana lub wchłonięta przez inny podmiot z branży, który dla EI
będzie bardziej atrakcyjny - mówi nasz rozmówca.

- Nie wystawiamy Aptek Polskich na sprzedaż - odpowiada Ryszard Wojtkowski z
funduszu.

10. Data: 2002-02-07 08:20:50

Od: "Skalar" <a...@a...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prania , wode mineralna i Chanel no5 w jednym.
> w tym przypadku to leki sa na wydzielonym stoisku (czesc typowo apteczna

W Krakowskim Centrum Plaza jest dokładnie to samo - żeby dostać się do
prawdziwej apteki trzeba przejść z koszyczkiem przez drogeryjny supermarket

> apteka nalezy do spolki kanadyjsko-izraelskiej SuperPharm.

Nie wiem do jakiej spółki należy ta drogeria + apteka, ale Centrum Plaza to
firma Izraelska.

Pozdrawiam
Arek

Ważne Ogłoszenie!!!
Sorry jeśli uważacie to za spam ale jest to na tyle interesujące dla wielu , więc uwazam że warto było skorzystać z tej okazji
Czy mógłby ktoś to zinterpretować ?
FARMACJA - GDANSK -jest ktos ?
j.m , i.e