srebro

1. Data: 2003-07-02 11:50:59

Temat: srebro
Od: "ddd" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie wiem, czy to temat na te grupe, ale sprobuje... ;)

co zrobic, aby srebro sciemnialo?? dostalam wczoraj bransoletke, bardzo
jasny kolor srebra, taka blyszczaca. a ja lubie srebro sciemniale. da sie to
jakos zrobic??

pozdro. ddd

1. Data: 2003-07-02 13:35:07

Temat: Re: srebro
Od: "babka in klozeto ^^" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

mozesz czyscic co jakis czas pewnymi srodkami jakimis tam chemicznymi :))
heh pozdrawiam
--
^^ made by ~babka in klozeto~ ^^
^^wszystkie prawa zastrzelone^^

---

1. Data: 2003-07-02 16:11:18

Od: "ddd" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "babka in klozeto ^^" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> mozesz czyscic co jakis czas pewnymi srodkami jakimis tam chemicznymi :))

ale jakimi????

1. Data: 2003-07-02 16:17:01

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-07-02 18:11:18 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *ddd* skreślił te o to słowa:

> Użytkownik "babka in klozeto ^^" <t...@o...pl> napisał w wiadomoœci
>
> ale jakimi????

Najlepiej w zadnych, bo zniszczysz bransoletke.
Prawda jest ze po wymoczeniu w Ace bransoletka zczernieje, ale tylko
dlatego ze zejdzie błyszczace posrebrzenie, a srebro pod spodem jest
baaaaardzo nieładne (uwierz na słowo lub sprawdz sama).

Najlepiej potraktuj bransoletke kilka razy wodą, zostaw na jakiejs pólce.
Nie chowaj do zamknietej torebki, szkatułki, to srebro zacznei sie utleniac
i sciemnieje.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154
howuser&userid=39102

1. Data: 2003-07-02 16:20:51

Od: Kacper Perschke <p...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bduguv$4h1$1@nemesis.news.tpi.pl>, ddd wrote:
> [...]
> co zrobic, aby srebro sciemnialo??
> [...]

Poczekać. Circa kwartał.

KAcper

1. Data: 2003-07-02 16:20:56

Od: "ddd" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <L...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Najlepiej potraktuj bransoletke kilka razy wodą, zostaw na jakiejs pólce.
> Nie chowaj do zamknietej torebki, szkatułki, to srebro zacznei sie

DZIEKI WIELKIE :) poprobuje, zobaczymy co mi z tego wyjdzie

pozdro. ddd

1. Data: 2003-07-02 17:56:40

Od: "Joasia" <j...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najlepiej potraktuj bransoletke kilka razy wodą, zostaw na jakiejs pólce.
> Nie chowaj do zamknietej torebki, szkatułki, to srebro zacznei sie
utleniac
> i sciemnieje.
Srebro sie nie utlenia na powietrzu, ciemnieje poniewaz w obecnosci
siarkowodoru tworzy sie czarny siarczek srebra.
A siarkowodor wydzielaja zgnile jajka na przyklad. Moze masz jeszcze pisanki
ze Swiat Wielkanocnych? :)))
Pozdrawiam
Joasia Chemiczka

1. Data: 2003-07-02 18:08:40

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-07-02 19:56:40 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Joasia* skreślił te o to słowa:

> Srebro sie nie utlenia na powietrzu, ciemnieje poniewaz w obecnosci
> siarkowodoru tworzy sie czarny siarczek srebra.

Siarkowodór jest w powietrzu w takich ilosciach, zeby ten siarczek sie
wytowrzył?

1. Data: 2003-07-02 18:30:12

Od: "Joasia" <j...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Siarkowodór jest w powietrzu w takich ilosciach, zeby ten siarczek sie
> wytowrzył?

Siarkowodor wydziela sie na przyklad podczas rozkladu bialek siarkowych.
Jest produktem trawienia i wystepuje w wydzielanych przez wszystkich
gazach.:)))
Nawet minimalne ilosci powoduja ciemnienie srebra.
Pozdrawiam
Joasia

1. Data: 2003-07-02 20:48:50

Od: a...@a...pl (Verox) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 2 Jul 2003 13:50:59 +0200, ddd napisał:
> [...]
> jasny kolor srebra, taka blyszczaca. a ja lubie srebro sciemniale. da sie to

Rada elektronika:

ciepła osolona woda, folia aluminiowa, i połóż bransoletke na to.
Poczekaj godzinke, i po kłopocie. Srebro czernieje od siarczków elektroliza je
rozpuści.

--
begin 755 signature.exe
[verox <at> a4 <dot> pl] vy 73! de SP9UOB

tusz
walka z pajączkiem
korektor
URODA sie spoznia....