staje sie nudno i glupio

następny post »
From: <x...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: staje sie nudno i glupio
Date: 1 Sep 2001 17:28:25 +0200

Przypominam od czego dyskusja sie zaczela , otoz ktos zakwestionowal
stwierdzenie, ze od czasu do czasu ciezarna moze sobie pozwolic na kieliszek
wina. I moje wszystkie wypowiedzi w tym zakresie odnosza sie do tego wlasnie
stwierdzenia.

Natomiast Jacek usiluje mi wmowic, ze ja namawiam, powolujac sie na
rekomendacje medyczne,

do stalego spozywania alkoholu przez ciezarne. Na dokladke wmawia mi, ze
stwierdzilem, iz ma on pozytywny wplyw na ciaze.

Najlatwiej wymalowac obok przeciwnika w dyskusji miejsce , podpisac
go "dradam" i walic jak w beben. Unikajac wszakze uczciwego stwierdzenia, ze to
nie jest ten nieprawdziwy "dradam", a jedynie jego , znieksztalcony obraz...

Skutkiem tego jest przypisywanie mi checi narazenia dzieci kobiet w Polsce na
FAS. I machajac tym straszakiem zamazuje sie pierwotny problem.

Jeszcze raz podkreslam : nigdy nie pisalem o alkoholizmie w trakcie ciazy.
Napisalem o kieliszku wina, ktory ciazarna postanowila wypic z okazji swoich
urodzin.

Radze uwaznie czytac co jest wystawione na WWW i co reklamuje Jacek :

http://www.hc-sc.gc.ca/hpb/lcdc/brch/factshts/alcprg
_e.html

Studies have not been able to determine the frequency and amount of alcohol
consumption that results in a child with ARBD. Some studies show no effect of
small amounts of alcohol consumption during pregnancy.(13)<< ...<< Lundsberg
LS, Bracken MB, Saftias AF. Low-to-Moderate Gestational Alcohol Use and
Intrauterine Growth Retardation, Low Birthweight, and Preterm Delivery. Ann
Epidemiol 1997;7:498-508.>>

I to jest dokladnie to co ja twierdze.I Jacek ten tekst i ta prace cytuje, ale
ze jego wiedza jest powierzchowna , a angielski slaby, wiec tez juz
tego "porecznie dla siebie" nie zauwaza i o tym nie pisze.

Z kolei ktos kwestionowal wartosc Canada Health Network : radze poczytac sobie
na tym wlasnie portaly Health Canada jak nastepuje : >>Enter the Canadian
Health Network. With its motto, "Health information you can trust", the CHN
gives surfers access to a huge list of reliable health information available
through Health Canada and about 450 partner organizations, such as the Canadian
Cancer Society, the Alzheimer Society of Canada, university research centres,
and provincial and territorial government agencies.<<.>>CHN, one of a family of
new information tools funded by and developed in partnership with Health

Canada, will receive $32 million in federal funding over three years.<<

Ta sama osoba napisala :

> Ministerstwa zdrowia i USA i Kanady natomiast "sponsoruja" dwa WWW sites :

>Co to znaczy ze sponsoruja.

A no dokladnie to co Ministerstwo Zdrowia pisze , wydaje ono 32 miliony dolarow
w ciagu trzech lat na utrzymanie tego wlasnie miejsca.

> http://www.canadian-health-network.ca/customtools/ho
mee.html

>Disclaimer z tego adresu nawet nie wymienia Ministerstwa zdrowia USA czy
Kanady,
>a co wiecej:
"CHN provides general information and is not intended
>as a substitute for professional advice"
>Czyli powolana przez ciebie CHN wyraznie stwierdza,
>ze nie jest zdrodlem
>profesjonalnych porad, a jedynie ogolnych informacji.
>A juz powolania sie na Ministerstwo Zdrowia zadnego nie ma.
>Nie ma rowniez slowa o sponsorowaniu CHN przez Ministerstwo Zdrowia USA czy
Kanady.

A po co ma byc powolanie, skoro samo ministerstwo, na swojej stronie, to
stwierdza. I rekomenduje.

Term : "Professional advice" = wizycie u lekarza (poloznej) i sluchaniu tego co
on powie. Tak jest na calym swiecie.

Czyli dla Ciebie, dla kazdego innego pacjenta czy nawet ciezarnej w Kanadzie
nie jest wazne to co jest na stronie Ministerstwa Zdrowia czy Canadian Health
Network, ale to co Ci powie lekarz. Tak to jest napisane na stronie
kanadyjskiego ministerstwa zdrowia.

Natomiast Ty, z uporem maniaka twierdzisz, ze to co pisze na stronie
ministerstwa jest wazniejsze od tego, co komunikuje ci lekarz. Smieszne ...

A wiesz z czego to wynika ? Radbym posluchac Twojego wyjasnienia w tym
zakresie. Poniewaz jednak niewiele wiesz , to tego nie wyjasnisz...

Wydaje mi sie, ze taka dyskusje mozna ciagnac w nieskonczonosc. BO to nie jest
dyskusja rzeczowa (jedna osoba pisze o czyms innym niz druga ).

Umiejetnosc cytowania tesktow wymaga ich przeczytania i dokladnego zrozumienia.

Pozdrawiam

dradam