sterowenie uczuciami ?

1. Data: 2000-08-14 16:08:13

Temat: Re: sterowenie uczuciami ?
Od: "denver" <d...@u...eti.pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Myślę, że to raczej kwestia wieku i doświadczenia.

przykre ale tez tak sadze :( czyli z wiekiem chodzimy coraz blizej ziemi i
coraz bardziej panujemy nad rzeczywistoscia, mysle tu o bodzcach z otoczenia
ktore wplywaja na nasze uczucia.

Z wiekiem widzimy rzeczywistosc bardziej rzeczywista ?

denver

1. Data: 2000-08-15 09:17:18

Od: "Pan_Zenek" <z...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

denver napisał(a) w wiadomości
>ostatnio zauwazylem ze z wiekiem potrafie coraz bardziej panowac i
>kontrolowac swoje uczucia. Glownie chodzi mi o uczucia do drugiej osoby. Z
>(...)
>Pytanie czy jest to naturalny objaw jakiegos doswiadczenia czy moze
ostatnio
>nie moge spotkac juz niczego co by mnie porzadnie walnelo w glowe.

Nasówa się co znaczy panować nad uczuciami.
Jeżeli chodzi o to że nie możesz "wpaść jak śliwka w kompot" to chyba dobrze
bo może i czas się ustabilizować.
Panować nad uczuciami to też nie oznacza je zabijać.
Pamiętam jak wyjechałem od mojej kobiety to dostawała świra. Nic jej nie
przemawiało żaden argument. Była załamana i w takiej depresji że trudno to
opisać. Na szczęście potrafiła to opanować i to nie znaczy że się mniej
kochamy jedynie lepiej znosimy rozłąkę.
Takie opanowanie jest chyba pozytywne.
Zenek

1. Data: 2000-08-17 05:24:02

Od: "Dorota" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Róża <u...@p...onet.pl> w wiadomości do grup

> ja znam aż za duzo takich osób i myslę, że w ogromnej większości
cierpią na
> własne życzenie.....

Dziwne, bo ja nie znam żadnej aż takiej sieroty.

Pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2000-08-17 05:32:25

Od: "Dorota" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik denver <d...@u...eti.pg.gda.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych

> [...]
otoczenia
> ktore wplywaja na nasze uczucia.
> Z wiekiem widzimy rzeczywistosc bardziej rzeczywista ?

A co w tym przykrego, to chyba dobrze gdy dostrzega się
prawdziwy obraz sytuacji a nie chodzi z głową w chmurach.
Z tym że chyba cała mądrość w tym, by umieć właściwie
rozróżnić bodźce zewnętrzne.

Pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2000-08-17 13:18:59

Od: "Valérie" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik denver <d...@u...eti.pg.gda.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8n0p4f$3ol$...@g...bss.com.pl...

> Pytanie czy jest to naturalny objaw jakiegos doswiadczenia czy moze
ostatnio
> nie moge spotkac juz niczego co by mnie porzadnie walnelo w glowe.
>
> Bartek

To chyba naturalne iz z wiekiem nabieramy doswiadczen, ow bagaz zyciowy
wciaz sie powieksza i dokladnie wiemy co zawiera nasza walizeczka, gdy
jednak pojawi sie cos nowego porownujemy to do stalego elementu wposazenia,
choc czasmi przychodzi cos takiego co potrafi zmienic nawet w polowie nasz
entourage

--
pozdrawia Valérie

1. Data: 2000-08-17 20:36:00

Od: "Lech M. Spaszewski" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

denver napisał(a):

> [...]

Połączenie pomiędzy uczuciami i czynami z nich wynikającymi jest dość
proste. To zależność przyczynowo skutkowa. Osobiście nie uważam abyśmy z
jakiegokolwiek powodu musieli kontrolować własne uczucia. Jednak wiele
osób mylo chyba emocje z działaniami jakie podejmujemy kiedy one
(uczucia) zaczynają powodować, że podejmujemy jakieś działania.
Przykładem skrajnym tego może być afekt. I nie jestem przekonany aby
ktokolwiek miał prawo do oceny moich uczuć.

Co do kontroli uczuć, to chciałbym zaznaczyć, że każdy z nas ma dość
szerokie spektrum sposobów wyrażnia emocji. To co chyba część osób
nazywa tu kontrolą można nazwać umiejętnym rozpoznawaniem adekwatnośći
reakcji do sytuacji i osoby do której kierowna jest ww. reakcja. Inaczej
złościmy się w domu a inaczej na ulicy. Mimo, że często powód naszej
złóści jest identyczny. Zobacz czy tak to przdeżywasz?
--
Lech M. Spaszewski
LMS

1. Data: 2000-08-17 20:36:22

Temat: Re: Re: sterowenie uczuciami ?
Od: "Lech M. Spaszewski" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

W każdej ksążce, która traktuje poważnie o tym temacie jest nieco o
rozwoju emocjonalnym. Nie dziwię się temu kto napisał że ostatnio:

>zauwazylem ze z wiekiem potrafie coraz bardziej panowac i
> kontrolowac swoje uczucia.

to chyba dość naturalny proces u prawidłowo rozwijającej się osoby. Na
skutek powiększania się dóświadczeń życiowych - także tych w sferze
kontaktów emocjonalnych, potrafimy reagować i postępować bazując na
uczuciach (zwanych czasami też emocjami) i dobierać reakcje tak aby nie
były dla nas destrukcyjne i nie niczszczyły relacji z innymi.

Lech M. Spaszewski
LMS
52-010 Wrocław
Opolska 77