stetoskop-ktory?

11. Data: 2003-10-27 19:17:36

Temat: Re: stetoskop-ktory?
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 Oct 2003, Klaudia wrote:

> O, mam jeszcze jedno pytanie... lepiej kupic z jednym przewodem, czy z 2?
> Chodzi mi o jakosc dzwieku...

Rappaporty sa z dwoma Littmanny z jednym - kiedys uwazano, ze lepsze sa
z dwoma ale nie sadze aby to byla prawda. Po prostu kazdy system jest
troszke inny ale Littmanny na moje ucho przewodza tak samo dobrze
jak dwu"lufowe" Rappaporty. To juz wg. Twojego gustu czy wolisz
wiolonczelle czy viole da gamba

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

12. Data: 2003-10-27 20:38:37

Od: "DrNo" <h...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesz... kup najtańszy z możliwych nawet taki za 20 zl i dozbieraj sobie na
Litmany np Clasic.. WARTO

13. Data: 2003-10-27 21:13:07

Od: "Piotr ne" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

DrNo napisał:

> Wiesz... kup najtańszy z możliwych nawet taki za 20 zl i dozbieraj sobie na
> Litmany np Clasic.. WARTO

Nie jestem lekarzem i stetoskopu potrzebowałem kiedyś tylko
do aparatu mierzącego ciśnienie krwi. Kupiłem właśnie taki za 20 zł,
ale nie podobało mi się wciskanie "oliwek" do uszu. Dorobiłem
więc do tego mały wzmacniacz (podobny do "Spy Ear" - niskoszumnego
podłuchiwacza sprzedawanego za kilka złotych na Allegro), skróciłem rurkę
do kilku centymetrów, przymocowałem mikrofon (elektretowy, o średnicy
ok. 5 mm), uszczelniłem i wyszedł z tego całkiem dobry "stetoskop elektroniczny"
ze słuchawkami od walkmana. To pewnie do niczego profesjonalnego
nie nadaje się, ale do wygodnego pomiaru ciśnienia całkiem dobrze.

Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr

14. Data: 2003-10-27 21:49:39

Od: Klaudia <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> na studia jest wystarczajaco dobry ale nie kupuj ciezkiego

Dzieki Ci Piotrze za odpowiedz:-)
W sumie z wielka checia kupilabym sobie Littmana, ale jest za drogi na moja
studencka kieszen :-|Nie chcialabym jednak takiego najtanszego, bo boje
sie, ze nic przezen nie uslysze. Znasz moze jeszcze jakas firme robiaca
niezle stetoskopy? Skoro "zajezdziles" wiele sluchawek, to zdaje sie w
pelni na Twoja opinie :-)
Dziekuje z gory za cierpliwosc:-)
Pozdrawiam
Klaudia

PS A moze wiesz przy okazji jak przebrnac przez immunologie na 3 roku? ;-)
Straszne to jest...

Pomoc-specyfika sportu okresu dojrzewania
toksoplazmoza
Co oznacza wynik Karyotestu
zaburzenie laknienia???
po co płacimy składki zdrowotne???