nadciśnienie, a ćwiczenia aerobikowe

1. Data: 2003-10-26 19:11:26

Temat: nadciśnienie, a ćwiczenia aerobikowe
Od: "Ewa" <e...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy w przypadku wysokiego ciśnienia - przede wszystkim rozkurczowego
(ok.110)- u kobiety 50letniej można chodzić na aerobic? Czy istnieją jakieś
ćwiczenia wskazane i zakazane w takiej sytuacji?
Pozdrawiam
Ewa

2. Data: 2003-10-26 19:22:53

Temat: Re: nadciśnienie, a ćwiczenia aerobikowe
Od: "Anka" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <e...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
jakieś
> ćwiczenia wskazane i zakazane w takiej sytuacji?

Nie jestem lekarzem, ale odradzam. Aerobic podnosi ciśnienie.
Pzdr. Anka

3. Data: 2003-10-26 19:50:57

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bnh710$l3v$...@n...news.tpi.pl,
Anka <l...@o...pl>:

> Nie jestem lekarzem, ale odradzam. Aerobic podnosi ciśnienie.

A ja twierdze, ze obniza. W dluzszym terminie.

Jesli zas chodzi o pytanie, czy jest tu wskazany, to nalezy je zadac
lekarzowi prowadzacemu, ktory zna calego pacjenta, a nie tylko wartosc
cisnienia.

--
Robert

4. Data: 2003-10-26 20:21:02

Temat: Odp: nadciśnienie, a ćwiczenia aerobikowe
Od: "Ewa" <e...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli zas chodzi o pytanie, czy jest tu wskazany, to nalezy je zadac
> lekarzowi prowadzacemu, ktory zna calego pacjenta, a nie tylko wartosc
> cisnienia.
Może to dziwne, ale lekarz prowadzący zachowuje się jakby nie słyszał pytani

5. Data: 2003-10-26 21:22:10

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bnh9kl$quf$...@n...onet.pl,
Ewa <e...@o...net.pl>:
> Może to dziwne, ale lekarz prowadzący zachowuje się jakby nie słyszał
> pytani a

To niedobrze. Proponuje innego lekarza.
Niestety nikt odpowiedzialny tutaj nie powie na pewno, czy cwiczenia
aerobowe sa wskazane czy nie na podstawie tak skapych danych.
Jesli nie ma przeciwwskazan do wysilku, to kardynalnym bledem jest unikanie
ruchu. W ogolnosci cwiczenia aerobowe to najlepsza rzecz, jaka mozemy zrobic
dla ukladu krazenia.
Generalnie sa bardzo wskazane, chyba ze ... sa akurat przeciwwskazane.

--
Robert

6. Data: 2003-10-30 20:32:34

Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa <e...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bnh5hv$7n3$...@n...onet.pl...
> [...]
jakieś
> ćwiczenia wskazane i zakazane w takiej sytuacji?

Z takim ciśnieniem w ogóle nie powinno sie chodzić. Co najwyżej mozna pójść
do lekarza. Po normalizacji nadciśnienia gimnastyka bedzie jak najbardziej
wskazana. Tylko jak mi opowiada zona co ona robi na aerobiku to mam
wątpliwości czy akurat ćwiczenia o takim natężeniu.
Proponowałbył zacząć leczyć nadciśnienie i porozmawiać z lekarzem o tym
jakie ćwiczenia może wykonywać pacjentka.

Piotr Maksymowicz

stetoskop-ktory?
Pomoc-specyfika sportu okresu dojrzewania
toksoplazmoza
Co oznacza wynik Karyotestu
zaburzenie laknienia???