stołówka dla ptaków

1. Data: 2007-12-14 20:05:49

Temat: stołówka dla ptaków
Od: piotrch <p...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Organizuję stołówkę dla ptaków. Mam już berberys, dereń, czarny bez i
jarzębinę. Szukam jeszcze dla swoich skrzydlatych przyjaciół i dla
siebie drzewa które pamiętam z młodości. Prawdopodobnie była to jakaś
odmiana czereśni z małymi czarnymi i słodkimi owocami.

Jeśli ktoś wie jak się nazywa to drzewo i gdzie można kupić sadzonki lub
nasiona to byłbym bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam Piotr

2. Data: 2007-12-14 20:08:19

Temat: Re: stołówka dla ptaków
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"piotrch" <p...@f...com.pl> wrote in message
> [...]
> czereśni z małymi czarnymi i słodkimi owocami.
>
> Jeśli ktoś wie jak się nazywa to drzewo i gdzie można kupić sadzonki lub

Czeremcha

3. Data: 2007-12-14 20:16:07

Od: piotrch <p...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> "piotrch" <p...@f...com.pl> wrote in message

> Czeremcha

Chyba nie! Nie słyszałem o nikim kto by zjadał owoce czeremchy.
Poza tym owoce miały wszystkie cechy czereśni. Długi ogonek i kształt
czereśni. Owoce małe i czarno granatowe. Raczej obstawiałbym czereśnie
ptasią.

4. Data: 2007-12-14 20:42:33

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Poza tym owoce miały wszystkie cechy czereśni. Długi ogonek i kształt
> czereśni. Owoce małe i czarno granatowe. Raczej obstawiałbym czereśnie

Tu gdzie mieszkam jest kilka drzew czeremchy amerykańskiej. Jesienią, gdy
owoce dojrzeją odbywają się istne wojny o dostęp. Podchodziłem do ptaków na
1- 1,5 m...

5. Data: 2007-12-17 11:41:34

Od: "Andrzej S." <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik piotrch napisał:

> [...]
> siebie drzewa które pamiętam z młodości. Prawdopodobnie była to jakaś
> odmiana czereśni z małymi czarnymi i słodkimi owocami.

Słonecznik. Obrodził no i zostala na brzegu ogródka
setka sloneczników. Uwijało sie w tym stado sikorek
i objadły co do ziarenka.

A jarzebiny to chyba nie bardzo jedza, bo widze owoce
do wiosny.

pozdro
--
A S

6. Data: 2007-12-17 15:42:30

Temat: Re: stołówka dla ptakównie
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej S. wrote:

> [...]
> setka sloneczników. Uwijało sie w tym stado sikorek
> i objadły co do ziarenka.
>
> A jarzebiny to chyba nie bardzo jedza, bo widze owoce

U mnie właśnie przed chwilą dzięciołek taki jak tu
http://www.birds.cornell.edu/AllAboutBirds/BirdGuide
/Hairy_Woodpecker.html
wyjadał (właściwie wyjadała, bo to była samiczka, bez czerwonej plamki)
nasiona milinu ze strąków.

Pozdrowienia,
Michał

--