pigwa - pytanie

1. Data: 2007-12-14 22:07:15

Temat: pigwa - pytanie
Od: "zbyszu" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupę. Koleżanka dzisiaj dostała jej sadzonkę. Co ma dalej z nią
zrobić? Chce mieć ją w przyszłym roku przed domem. Pozdr...
Zbychu

2. Data: 2007-12-14 22:32:56

Temat: Re: pigwa - pytanie
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fjuvcd$9rs$1@news.onet.pl zbyszu
<k...@p...onet.pl> napisał(a):

> Witam grupę. Koleżanka dzisiaj dostała jej sadzonkę. Co ma dalej z
> nią zrobić? Chce mieć ją w przyszłym roku przed domem. Pozdr...

Hejka. Myślę, że koleżanka powinna umieścić sadzonkę w fitotronie. :-)
Pozdrawiam wegetacyjnie Ja...cki

3. Data: 2007-12-14 22:45:15

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik zbyszu napisał:
> Witam grupę. Koleżanka dzisiaj dostała jej sadzonkę. Co ma dalej z nią
> zrobić? Chce mieć ją w przyszłym roku przed domem. Pozdr...

Jeżeli pigwa była do tej pory na dworze to niech zwyczajnie posadzi
tam, gdzie ma rosnąć. Na wszelki wypadek zrobić kopczyk z ziemi.
Dom już jest ?

Pozdrawiam, Barbara

4. Data: 2007-12-14 22:54:19

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości

> Jeżeli pigwa była do tej pory na dworze to niech zwyczajnie posadzi
> tam, gdzie ma rosnąć. Na wszelki wypadek zrobić kopczyk z ziemi.
> Dom już jest ?

Sczególnie u mnie w Katowicach fajnie by się sadziło. Prawie -5 i warstwa
śniegu.

Pozdrawiam, Basia.

P.S. Kiedyś chyba w III LO było "Wesele" jako lektura :-(

5. Data: 2007-12-15 09:00:34

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam grupę. Koleżanka dzisiaj dostała jej sadzonkę. Co ma dalej z nią
> zrobić? Chce mieć ją w przyszłym roku przed domem. Pozdr...

Należy posadzić ją przed domem, bo później trudno będzie dom przysunąć
do pigwy. Drzewa przeważnie rosną w ziemi, więc niech nic nie kombinuje
tylko sadzi.
Pozdrawiam.Mirzan

6. Data: 2007-12-15 15:53:23

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz napisał:

> Sczególnie u mnie w Katowicach fajnie by się sadziło. Prawie -5 i warstwa
> śniegu.

Nie wszędzie tak jest.
Może ktoś wykopał i podarował? To i posadzić można.
A może sadzonka jest w donicy ?
Poza tym nie mam pewności, czy to pigwa. Może jednak pigwowiec?

Pozdrawiam, Barbara

P.S. Chochoły tez mogą zaskoczyć :-)
Jak miło, że odpowiedziałaś na mój post.A zbyszu chciałby koleżance
sensownie doradzić :-(

7. Data: 2007-12-15 16:51:56

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak miło, że odpowiedziałaś na mój post.A zbyszu chciałby koleżance
> sensownie doradzić :-(

A co ja Ci poradzę, że uważam zimę na nieodpowiednią porę na większość robót
ogrodowych, w szczególności sadzenie? I moim zdaniem to jest właśnie
sensowny pogląd. No chyba że się mieszka w Australii :P

Ja bym to coś wsadziła do dużej donicy i do piwnicy albo garażu bezmroźnego.
A ofiarodawcy podziękować za dalszą współpracę, same kłopoty stwarza.

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2007-12-15 17:26:28

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> A co ja Ci poradzę, że uważam zimę na nieodpowiednią porę na większość robót
> ogrodowych, w szczególności sadzenie? I moim zdaniem to jest właśnie
> sensowny pogląd. No chyba że się mieszka w Australii :P

Moim zdaniem w Australii zima to też nieodpowiednia pora na roboty
ogrodowe. Tyle, że zima jet tam w czasie, kiedy u nas jest lato :-)

Pozdrowienia (ze śniegiem równo sypiącym za oknem),
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2007-12-15 18:28:13

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:47640e43$0$6944$4c368faf@roadrunner.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Moim zdaniem w Australii zima to też nieodpowiednia pora na roboty
> ogrodowe.

Hejka. Czemu, przecież w Australii ziemia nigdy nie zamarza. :-)
Pozdrawiam faktycznie Ja...cki
PS Przeważająca część Australii ma klimat zwrotnikowy a jej północna część
leży w strefie klimatów równikowych. Średnia temperatura lipca
(najchłodniejszego miesiąca) wynosi 20 - 25°C, tylko w południowo -
wschodniej części Australii i na Tasmanii spada poniżej 10°C (w górach
poniżej 5°C).

10. Data: 2007-12-15 19:41:38

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Hejka. Czemu, przecież w Australii ziemia nigdy nie zamarza. :-)

A kiedy biedni australijscy ogrodnicy maja wypocząć? :-)

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz