studia

11. Data: 2002-09-07 13:59:58

Temat: Re: studia
Od: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ijon Tichy" <t...@n...wp.pl> napisał

> znajdz mi lekarza, który jest całkowicie na swoim utrzymaniu
> (nie rodzina, żona, ktokolwiek tylko on sam) i żeby mu
> pasowało Judymowanie

Dlatego mówię, żebyś zmienił zawód, jak Ci Judymowanie nie pasuje.

> Żeromski wielkie medycynie polskiej uczynił szkody, jeśli
> ludzie będa uważali
> że to w porządku że lekarz pracuje za darmo, to medycyna i
> opieka będzie jaka będzie.

Ja się z tym nie zgadzam, współczuje, ale uważam, że czas wyjść z
marazmu, jeśli Ci to nie pasuje. I zmienić zawód.

Pozdrawiam,
Krzysztof

12. Data: 2002-09-09 12:55:55

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof wrote:

> a ktoś Ci każe pracować jako lekarz???
>
> Zabrania Ci ktoś robić coś innego?
>
> Skoro Ci nie pasuje Judymowanie,
> to zmień zawód zamiast narzekać i
> pouczać innych.

A kto cię będzie leczył, mądralo? Cyniczny konował z dużą kieszenią na
łapówki? Do tego właśnie zmierzamy dzięki pensji 800 zł za wyższe
wykształcenie i branie odpowiedzialności za ludzkie zdrowie i życie.

Leszek

13. Data: 2002-09-09 13:01:08

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogen wrote:

> Jesli mozna zapytac Pani przed rozpoczeciam nauki
> spodziewala sie bardzo wysokiej pensji
> i teraz jest bardzo rozczarowana??

Hola, to na świecie jest tylko pensja 800 zł i pensja "bardzo wysoka"? Co za
banialuki tu wypisujesz? Od 1990 roku czekałem, aż ktoś się wreszcie puknie w
głowę i podwyższy pensje lekarzy - do dziś to nie nastąpiło. Jak zaczynałem
pracę, zarabiałem mniej niż pielęgniarki. Po kilku latach zarabiałem mniej
więcej tyle samo, co na początku. Czy to wystarczający powód, by czuć się
bardzo rozczarowanym?

Leszek

14. Data: 2002-09-09 13:04:13

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof wrote:

> a ktoś Ci każe pracować jako lekarz???
>
> Zabrania Ci ktoś robić coś innego?
>
> Skoro Ci nie pasuje Judymowanie,
> to zmień zawód zamiast narzekać i
> pouczać innych.

Warto przeczytać list T. Bandurskiego i zrozumieć jego treść PRZED
wybraniem kierunku studiów. Są to studia bardzo męczące, bardzo
czasochłonne, a po 6 latach ciężkiej pracy zorientujesz się, że nie masz
perspektyw zawodowych innych niż
a) 800 zł
b) przedstawiciel firmy farmaceutycznej
Chyba że w czasie studiów medycznych zajmowałeś się także czymś innym,
tylko po co wtedy te studia?

Leszek

15. Data: 2002-09-09 20:43:05

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> writes:

> wybraniem kierunku studiów. Są to studia bardzo męczące, bardzo
> czasochłonne, a po 6 latach ciężkiej pracy zorientujesz się, że nie masz
> [...]

Nie przesadzasz odrobinke? Oczywiscie, ze stazysta w panstwowej
sluzbie zdrowia zarabia grosze, ale osobiscie znam wielu lekarzy,
ktorzy wykonujac swoj zawod dorobili sie pieniedzy znacznie powyzej
sredniej. I nie, nie sa to specjalisci od nielegalnych skrobanek.

MJ

16. Data: 2002-09-09 21:23:55

Od: "Ijon Tichy" <t...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w
wiadomości news:2nr8g2evxi.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...
> Nie przesadzasz odrobinke? Oczywiscie, ze stazysta w
panstwowej
> sluzbie zdrowia zarabia grosze,

nie nie przesadza, , stażysta zarabia WIĘCEJ niż lekarz po
stażu - ok 1200 pln
podczas gdy lekarz na etacie po stażu jakieś 800-900 pln
po 20 latach od ukończenia studiów>?

pozdrawiam Tichy

17. Data: 2002-09-09 22:16:23

Od: "Bogen" <B...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ijon Tichy" <t...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

> dostań się na medycynę, skończ ją, weż 800 pln na rękę i
> zostań Judymem.

Czy ktos Pana zmuszal to tego ??

> zanim zadasz jakieś pytanie , zastanów się czy warto

Uwazam, ze warto.
Jesli jest Pan lekarzem to sam Pan wybral ta droge i nikt chyba Pana nie
zmuszal.
Czy moze w decyzji pomagali rodzice?Ktos pana utwierdzil w przekonaniu,ze
jako lekarz bedzie pan zarabial duzo pieniedzy??
Mysle, ze nie. Porostu jakos dziwnie w naszym spoleczenstwie ludziom wydaje
sie ,ze lekarze duzo zarabilaja!
Lecz mysle , ze to byl pana wybor i nilkt pana nie zmuszal, wiec te
narzekania sa troche nie na miejscu. Nie wiedzial pan przed rozpoczeciem
nauki ile zarabie lekarz??
Jesli nie to moze miec Pan pretensje tylko do siebie.

PS. Nio twierdze,ze jest ok gdy salowy zarabia 700 pln,a lekarz 900-1000pln.
uwazam ze jest to cholernie niesprawiedliwe i powiem wiecej to jest
popieprzone, lecz nie podoba mi sie jak ktos kto zaczyna prace w danym
zawodzie lub nawet pracuje wnim juz troche czasu i wiadomo ze zla sytuacja
nie nastapial z dnia na dzien tylko zawsze nie bylo ciekawie, a marudzi i
narzeka , ze malo zarabia.( i nie mam tu tylko na mysli lekarzy)

Pozdrawiam

Bogen

18. Data: 2002-09-10 06:10:46

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 Sep 2002, Bogen wrote:

> [...]
> nauki ile zarabie lekarz??
> Jesli nie to moze miec Pan pretensje tylko do siebie.

to jest nie jest wlasciwe podejscie do sprawy - taki poglad
i rozumowanie jest tylko z pozoru prawidlowe ...

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

19. Data: 2002-09-10 06:26:56

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Sep 2002, Michal Jankowski wrote:

> Nie przesadzasz odrobinke? Oczywiscie, ze stazysta w panstwowej
> sluzbie zdrowia zarabia grosze, ale osobiscie znam wielu lekarzy,

problemem dla mlodych lekarzy jest przede wszystkim to,
ze rosna koszty ksztalcenia PODYPLOMOWEGO!!! w sposob
zawrotny (niespotykany wczesniej) a zarobki lekarza
specjalizujacego sie a takze takiego, ktory uzyska
specjalizacje nie. Innymi slowy bycie mlodym lekarzem
to jest dokladanie do interesu (czesto na poczatek
doklada rodzina) przy braku pewnosci, ze kiedys sie
to zwroci. Moze to spowodowac z czasem zmniejszenie
sie ilosci lekarzy wyspecjalizowanych w Polsce
i naplyniecie takowych np. z Ukrainy, Bialorusi
itp.

Mozna zalozyc, ze najlepszym kandydatem na lekarza
jest osoba, ktora ma juz zagwarantowana pozycje
finansowa (bogaci rodzice, spadek, jakis biznes)
i ktora moze uzyskiwac dalsze kwalifikacje zawodowe
nie ogladajac sie na koszty.

P.

20. Data: 2002-09-10 09:53:05

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz wrote:

> [...]
> finansowa (bogaci rodzice, spadek, jakis biznes)
> i ktora moze uzyskiwac dalsze kwalifikacje zawodowe

No tak, Piotrze, tylko pominąłeś:
- kwalifikacje intelektualne kandydata
- kwalifikacje moralne kandydata (tego się nie sprawdza również w obecnym
systemie)
- motywację kandydata i jej podtrzymywanie (gość bogaty nie potrzebuje
pieniędzy, więc odpada ciągła presja na utrzymywanie wysokiego standardu
usług)

Leszek

Ustawy, akty prawne itp.
miazsz aloesowy
Dlaczego organizm odrzuca Biostymine?
Fenoterol - jak wpływa na dziecko?
Kasa chorych... zmiana miejsca zamieszkania itd.