suchość w ustach?

1. Data: 2006-12-15 10:15:20

Temat: suchość w ustach?
Od: "Froff" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną utrzymującej się od 2 dni
nieprzyjemnej suchości w ustach u skądinąnd zdrowego faceta mającego
trzyciestkę z chakiem?
Żadnego chlania alkoholu nie było od dawna, płynów przyjmuję dużo.
Innych objawów brak.

2. Data: 2006-12-15 10:17:39

Temat: Re: suchość w ustach?
Od: "Froff" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Froff" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną utrzymującej się od 2 dni
> nieprzyjemnej suchości w ustach u skądinąnd zdrowego faceta mającego
> trzyciestkę z chakiem?
^^^^^^ tak, wiem :)

3. Data: 2006-12-15 11:15:27

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ^^^^^^ tak, wiem :)

badz w takim razie konsekwentny;)

!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!

Iwona
//Nigdy nie mow "ups" gdy pacjent jest przytomny.//
- Medyczne Prawo Murphy'ego
www.kociszce.ao.pl

4. Data: 2006-12-17 00:43:56

Od: "Piotr \(Szczecin\)" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

gdyby te dolegliwości utrzymywały się dłużej to należałoby sprawdzić funkcję
ślinianek
- stan zapalny ślinianek
- prądy galwaniczne od protez
- zesp. Siogrena
itp...

5. Data: 2006-12-17 11:35:16

Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> gdyby te dolegliwości utrzymywały się dłużej to należałoby sprawdzić funkcję
> [...]

Z całym szacunkiem, ale Froff napisał, że jest 30 letnim, ogólnie zdrowym
mężczyzną, nie nadużywającym alkoholu. Gdyby miał zespół Sjogrena (char. raczej
dla kobiet w czasie klimakterium), albo stan zapalny ślinianek (wszystkich, albo
prawie wszystkich, bo wyłączenie jednej ślinianki od razu suchości nie
spowoduje), to chyba by o tym wiedział.
A gdyby chodziło o uzup. protetyczne, to jeżeli nie jest skończonym imbecylem,
też skojarzyłby pojawienie się owej suchości (dlaczego od razu xerostomii?), z
protezą...
Nie piszmy czegokolwiek, jeżeli nie mamy pomysłów.
Pzdr.
RR :-)

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 0659-1, 2006-12-16
Przetestowano na: 2006-12-17 12:35:23

6. Data: 2006-12-17 17:33:05

Od: "anet1" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Froff" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Froff" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Suchośc w ustach miałam
a/kiedy w pracy siedziałam w pobliżu ciepłego kaloryfera
b/ mało piłam

Pij 2,5 litra płynu dziennie. W pomieszczeniu nie może być za gorąco.

7. Data: 2006-12-18 19:34:02

Od: "edyta" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> gdyby te dolegliwości utrzymywały się dłużej to należałoby sprawdzić funkcję
> [...]
prawdziwa.Przyczynami rzekomej może być np.oddychanie przez usta(osoby, które
śpią z otwartymi ustami mają po obudzeniu kserostomie spowodowaną normalnym
zmniejszeniem wydzielania śliny w nocy),poza tym schorzenia błony śluzowej
np.grzybica, liszaj płaski(ale do potwierdzenia tego najlepiej udać się do
stomatologa),jak również psychoza lub nerwoza. Natomiast kserostomia prawdziwa
może być spowodowana przyjmowaniem leków, odwodnieniem, napromieniowaniem i
już wspomnianym Zespołem Sjogrena- jednak zespół ten najczęśćiej występuje u
kobiet w średnim wieku a dodatkowo może wystąpic suchość oczu. Jeśli podane
przyczyny kserostomii wykluczasz najlepeiej udaj sie do stomatologa, on
powinien pomóc znależć przyczynę tej uciążliwej dolegliwości.

pozdrawiam

edyta

Re: suchość w ustach?
Labofarm Valdix