sumaki - kiedy podcinac?

1. Data: 2002-11-24 21:45:53

Temat: sumaki - kiedy podcinac?
Od: "Beata Be" <a...@p...NO_SPAM.com> szukaj wiadomości tego autora

Dostalam male drzewka - sumaki do posadzenia. Ale chcialabym, zeby nie rosly
zbyt wysokie, natomiast dobrze by bylo, gdyby byly rozlorzyste. Kiedy zatem
najlepiej i jak je cias?
pozdrawiam
Beata

2. Data: 2002-11-28 13:15:43

Temat: Re: sumaki - kiedy podcinac?
Od: "Jlanta Cembrzyńska" <G...@i...sosnowiec.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Be" <a...@p...NO_SPAM.com> napisał w wiadomości
> [...]
rosly
> zbyt wysokie, natomiast dobrze by bylo, gdyby byly rozlorzyste. Kiedy

Sumaki nie znoszą przycinania i wypuszczają mnóstwo bocznych odrostów
(sprawdzone). Ja popełniłam ten błąd w pierwszym roku i teraz jak ognia
unikam choćby uszkodzenia kory. Może spróbuj formować przez przyginanie
gałęzi (np. można obciążać młode)
Gabi

3. Data: 2002-11-29 01:21:46

Od: "Theurge" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ogolnie paskudna sprawa, jak sie rozkrzewia...a rozkrzewia sie i tak,
niezaleznie od ciecia :)
przygotuj sie na maly zagajnik sumakow (w promieniu nawet 10 metrow od
posadzonych! )

Theurge
"When you wish upon a star, don't let yourself fall..."
MM
Użytkownik Jlanta Cembrzyńska <G...@i...sosnowiec.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:as550k$msj$...@z...polsl.gliwice.pl...

4. Data: 2002-11-29 12:08:52

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Wcale ich nie tnij - sumaki rosnące w słonecznym miejscu naturalnie sa
rozłożyste i nie wysokie - średnica korony jest większa niż wysokość - a
dorastaja max do 4 - 5 m wys.

Pozdo
Jack

5. Data: 2002-11-29 12:25:56

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:arrhs8$fdb$1@news.tpi.pl Beata Be
<a...@p...NO_SPAM.com> napisał(a):
> Dostalam male drzewka - sumaki do posadzenia. Ale chcialabym, zeby nie
> rosly zbyt wysokie, natomiast dobrze by bylo, gdyby byly rozlorzyste.
> [...]

Jak masz chęć poczytać o sumakach:
http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_13_02.asp
Ja...cki

6. Data: 2002-11-29 14:52:02

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Theurge" <d...@w...pl> wrote in message
pl...
> ogolnie paskudna sprawa, jak sie rozkrzewia...a rozkrzewia sie i tak,
> niezaleznie od ciecia :)
> przygotuj sie na maly zagajnik sumakow (w promieniu nawet 10 metrow od
> posadzonych! )

Wszystko zalezy od podejscia. Dla mnie to:
ogolnie wspaniala sprawa, jak sie rozkrzewia...a rozkrzewia sie i tak,
niezaleznie od ciecia :)
Moj maly zagajnik sumakowy
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/jesien02/sumak.j
pg
bardzo sobie chwale.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2002-11-29 15:29:45

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message news:as7mch$9b8$1@news.tpi.pl...
> Jak masz chęć poczytać o sumakach:
> http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_13_02.asp

Juz sie kiedys na temat tego artykulu wypowiadalem. Opis bardzo
dobry, dopoki nie dojdzie do sumakow(?) trujacych. Otoz naprawde
terminologia jest taka:

Rhus toxicodendron = Rhus radicans = Toxicodendron radicans = Poison Ivy.

Rhus diversiloba = Toxicodendron diversilobum = Poison Oak.

Rhus vernix = Poison Sumac.

Sa to 3 rozne gatunki. Z tym, ze czy dwa pierwsze zaliczac do sumakow, czy nie,
nie jest jasne. Specjalisci kloca sie na ten temat, niespecjalistom do glowy nie
przyjdzie, zeby poison oak lub poison ivy nazwac sumakiem. Poza wszystkim innym,
nie wygladaja jak sumaki. I oczywiscie zaden zdrowy na umysle czlowiek nie
bedzie ich hodowal w ogrodzie. To znacznie gorsze niz pokrzywy.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2002-12-01 20:30:55

Od: "Beata Be" <b...@p...NOSPAM.fm> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziekuje za wszystkie informacje. I do wiosny pomysle, czy chce miec
na 800 m kw. zagajnik sumakowy?-:))
pozdrawiam
Beata

9. Data: 2002-12-01 20:57:33

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Beata Be" <b...@p...NOSPAM.fm> wrote in message
> Bardzo dziekuje za wszystkie informacje. I do wiosny pomysle, czy chce miec
> na 800 m kw. zagajnik sumakowy?-:))

Wierze, ze chcesz.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

10. Data: 2002-12-02 00:21:38

Od: "Moon" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Be" <b...@p...NOSPAM.fm> napisał w wiadomości
> Bardzo dziekuje za wszystkie informacje. I do wiosny pomysle, czy chce
miec
> na 800 m kw. zagajnik sumakowy?-:))

wszystko można zabić... tfu... kontrolować:)
Ściąć duże, a te małe, wyłażące wypierdki wyrywać lub kosiarą...
po sezonie im się znudzi. No, wyjątkowo po dwóch, jak trafisz na
"przeżyciowca".
Moon

Jakie rybki?
lampa naftowa