program

1. Data: 2002-11-24 22:06:01

Temat: program
Od: "PiRoman" <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

jestem poraz pierwszy na grupie
pytanie/odpowiedz na moje pytanie moze juz bylo
ale nie przegladalem archiwum i prosze o odpowiedz

"kolega kolegi" slyszal o jakims programie i prosil o pomoc
program sluzy pomoca w uprawianiu ogrodu
podobno mozna w nim rozplanowac roslinnosc
bedzie pokazane jak rosliny beda rosly itp.
czy ktos moze powiedziec jaki to program
bardzo prosze o pomoc

z gory dziekuje
PiRoman

2. Data: 2002-11-25 08:05:51

Temat: Re: program
Od: "Marzena" <m...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PiRoman" <p...@h...pl> napisał w wiadomości
> Witam

Z powodzeniem swój ogród można zaprojektować w programie LandDesigner - 3D
Landscape . Jest dostępny w wersji anglojęzycznej, nie jest skomplikowany
aczkolwiek trzeba trochę przy nim posiedzieć, żeby nabyć wprawy.Ma jednak
pewne niedociągnięcia: trzeba mieć niezły osprzęt - inaczej przy bardziej
rozbudowanym projekcie komp zawiesza się notorycznie, za mało wg mnie
posiada schematycznych przedstawień roślin - np. nie wsawisz tuji złocistej
bo w schematach są tylko zielone czy rośliny o charakterystycznym pokroju
(np. Cham. nootkanensis Pendula)- w efekcie zbyt dużo czasu traci się na
dopasowywanie określonych gatunków, odmian do tych schem. wzorów a i tak nie
zawsze uzyska się zamierzony efekt ; tempo wzrostu roślin nie odpowiada
naszym polskim warunkom - w projekcie ogród po trzech latach wygląda jak
ogród ok.5-6 letni w rzeczywistości, pory kwitnienia roślin również nie są
zbieżne z naszymi.
Mimo to fajnie można się "pobawić" w projektanta swojego ogrodu.
Podaję telefon do firmy, nie wiem jednak, czy jest aktualny-(0-22)654 23 68/
pozdrawiam
Marzena Maciejewska

3. Data: 2002-11-25 09:28:08

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marzena" <m...@i...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> (np. Cham. nootkanensis Pendula)- w efekcie zbyt dużo czasu traci się na
> dopasowywanie określonych gatunków, odmian do tych schem. wzorów a i tak

Innymi słowy, żeby użyć programu do projektowania ogrodu, to trzeba się
nieźle znać na ogrodnictwie:-)
Zresztą ta sama uwaga dotyczy innych programów komputerowych, z innych
dziedzin - na pewno nie uczą projektowania!

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2002-11-25 11:05:45

Od: "Marzena" <m...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Marzena" <m...@i...com.pl> napisał w wiadomości

>Aha!
Zapomniałam jeszcze dodać, że w encyklopedii roślin zawartej w tym programie
podane są, do wyboru, nazwy angielskie lub łacińskie, więc jeśli nie zna się
dobrze nazw łacińskich roślin lub angielskiego korzystanie z tego programu
może być jeszcze bardziej uciążliwe
.
Polski program do "projektowania" ogrodów z nazwami polskimi i łacińskimi,
który też już jest dostępny, ma bardzo nieciekawy sposób przedstawiania
roślin w trójwymiarze-dwa obustronne zdjęcia danej rośliny złożone pod kątem
90 stopni-bardzo nieciekawie to wygląda i całkowicie psuje efekt.
To by było na tyle! Hej!

5. Data: 2002-11-25 14:15:08

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Marzena" <m...@i...com.pl> wrote in message news:arslj1$95b$1@news.tpi.pl...
> [...]
> tempo wzrostu roślin nie odpowiada
> naszym polskim warunkom - w projekcie ogród po trzech latach wygląda jak
> ogród ok.5-6 letni w rzeczywistości

Tempo wzrostu zalezy od tylu warunkow, ze mozna je przewidziec jedynie
w sposob bardzo przyblizony. Hoduje katalpy z nasion (z jednego straka),
posadzaone tak samo. W jednej czesci ogrodu maja 3 metry, a w innej
1 metr.

> Mimo to fajnie można się "pobawić" w projektanta swojego ogrodu.

Zgadzam sie. To czysta zabawa.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2002-11-25 15:42:52

Od: "Marta" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

O dokładnie, ja mam "Wymarzony ogród", niby katalog roślin bogaty, ale
brakuje kilku znanych powszechnie odmian. Do tego do wielu odmian jest jedno
zdjęcie przez co tak naprawdę nie można ocenić na ekranie efektu. No i
jeszcze jedna rzecz. Ja chciałam zaprojektować kawałek żywopłotu z
kwitnących krzewów, jak zobaczyłam to w 3D ręce mi opadły... Pstrokacizna,
wszystko mi zakwitło równocześnie:-)))

Pozdrawiam

Marta

7. Data: 2002-11-25 16:06:37

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

$95b$...@n...tpi.pl...

> [...]
> w sposob bardzo przyblizony. Hoduje katalpy z nasion (z jednego straka),
> posadzaone tak samo. W jednej czesci ogrodu maja 3 metry, a w innej

To b. interesujące! Też chciałem mieć surmię z ziarenek ale nic mi z tego nie
wyszło. Może nasiona były przemrożone? Można prosić o jakąś poradę na ten temat?
Pozdrawiam,
Pietrek

8. Data: 2002-11-25 19:28:27

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie
> wyszło. Może nasiona były przemrożone? Można prosić o jakąś poradę na ten

1) Zostawić nasiona na drzewie w strąkach przez zimę i wysiać wiosną.
2) Wysiać jesienią.

Opcja (1) jest sprawdzona.

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2002-11-25 20:30:12

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> writes:

> 1) Zostawić nasiona na drzewie w strąkach przez zimę i wysiać wiosną.
> 2) Wysiać jesienią.
>
> Opcja (1) jest sprawdzona.

Ech, właśnie wczoraj wysiałem większość nasion, które wymagały
stratyfikacji... Po tym jak mi irga ostrolistna w lodówce wykiełkowała
(a piszą, że ponad cztery miesiace się stratyfikuje :-/) -- wszystkie
wylądowały na polu, w tym derenie (oprócz C. mas, dla niego miejsca
zbrakło), klony, tulipanowiec, magnolie i parę innych. Zobaczymy, co
wiosną zechce skiełkować.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Tak słabiutkie ma nogi panienka z Zawiei,
Że na nich stać nie może, więc nie śpi i nie ji,

10. Data: 2002-11-26 01:44:05

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> To b. interesujące! Też chciałem mieć surmię z ziarenek ale nic mi z tego nie
> wyszło. Może nasiona były przemrożone? Można prosić o jakąś poradę na ten temat?

Straki utrzymuja sie na drzewie do nastepnego roku i dopiero wtedy
nasiona sa gotowe do rozsiania sie. Ja wsadzilem je w zyzna ziemie
az wyrosly na jakies 10 cm, potem poprzesadzalem we wlasciwe miejsca
(a troche porozdawalem, bo liczylem, ze wykielkuje kilka, a wykielkowalo 14).

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz