sushi - czego uzywacie?

1. Data: 2003-03-07 20:09:36

Temat: sushi - czego uzywacie?
Od: "Morg'an" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

czego uzywacie do "nadziania" rolowanego sushi? Nie chodzi mi oczywiscie o
ryz, ale o ryby ew. iine morskie zyjatka. W wiekszosci przepisow podany jest
tunczyk i losos. Moze ktos robi sushi z paluszkow krabowych, kalmarow,
krewetek...Jak wtedy je "doptrawiacie" przed nawinieciem?

Dzieki za wskazowki,

Pozdrawiam,

Morg'an

1. Data: 2003-03-08 23:16:11

Temat: Re: sushi - czego uzywacie?
Od: "GoniaP" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tunczyk i losos. Moze ktos robi sushi z paluszkow krabowych, kalmarow,
> krewetek...Jak wtedy je "doptrawiacie" przed nawinieciem?

Czesc
Uwielbiam takie rolowane sushi, czyli maki. Zwykle robie wlasnie z
paluszkami krabowymi i awokado. Paluszki kroje wzdluz na pol, zeby nie byly
za grube, a awokado kroje w cieniutkie plasterki. No i oczywiscie chrzan,
czyli musztarda, czyli wasabi... :))
Robilam tez kiedys z krewetkami, ale to nie jest najlepszy pomysl, bo
wypadaja i nie wygladaja tak ladnie.
W japonskich restauracjach podaja jeszcze maki z ogorkiem, ale takie
zestawienie raczej mi nie pasuje, za malo ma smaku. Kalmary tez raczej
odradzam, bo sa dosc twarde.
Co do doprawiania, to chyba wystarczy wasabi i sos sojowy. Nie mowie o
doprawianiu ryzu, bo to zupelnie inna historia :) Ale tak poza tym to raczej
niczym nie doprawiam i jest pyszne.

Pozdrawiam
Gosia

Nowalijki - sałatka