szczoteczka do zębów-która lepsza?

1. Data: 2006-09-10 07:44:24

Temat: szczoteczka do zębów-która lepsza?
Od: "Jarek" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
jakie są wasze opinie nt.elektrycznych szczoteczek do zębów. przymierzam się do
zakupu Oral-B 8000, ale zanim wydam taką sumkę wolę się upewnić, że ma to jakiś
sens i korzyści będą z tego zakupu faktyczne, a nie tylko te na ulotce
reklamowej.
Pozdrawiam
Jarek

2. Data: 2006-09-10 09:06:29

Temat: Re: szczoteczka do zębów-która lepsza?
Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakiś sens i korzyści będą z tego zakupu faktyczne, a nie tylko te na ulotce

Możesz kupić - nie zaszkodzi. Szczoteczką elektryczną zdecydowanie łatwiej jest
umyć zęby prawidłowo (skuteczność mycia zębów to oprócz dobrego oczyszczania też
stosowanie właściwej techniki).
Jeżeli rozważasz zakup szczoteczki elektrycznej możesz też pomyśleć o
szczoteczce dźwiękowej (np. Braun Oral B Sonic Complete, albo Sonicare).
Niewiele więcej kosztują od tradycyjnych szczoteczek elektrycznych, a zysk
jakościowy jest na pewno większy. Ja za szczoteczkę Brauna (w połowie 2005)
płaciłem niewiele ponad 200 PLN (promocja - przeciętnie chyba ok. 300 PLN). Wadą
szczoteczek dźwiękowych jest gorsza dostępność końcówek).
Pzdr.
Radek :-)

3. Data: 2006-09-10 10:08:25

Od: "Zazula" <z...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Radosław Rossa wrote:

> Możesz kupić - nie zaszkodzi. Szczoteczką elektryczną zdecydowanie
> łatwiej jest umyć zęby prawidłowo (skuteczność mycia zębów to oprócz
> dobrego oczyszczania też stosowanie właściwej techniki).

Ja sobie bardzo chwale, przede wszystkim za mozliwosc dokladnego umycia
osemek.

Zazula

4. Data: 2006-09-10 13:10:39

Od: "Jarek" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za Twoje sugestie. Mam jednak dod.pytanie co do szczotecki dźwiękowej.
W czym jest ona lepsza od elektrycznej? Co do cen, to obie (elektryczna i
soniczna) są np. w Gdańsku po ok.329zł.
Pozdrawiam
Jarek

5. Data: 2006-09-10 15:23:09

Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam jednak dod.pytanie co do szczotecki dźwiękowej. W czym jest ona lepsza od
> elektrycznej?

W przeciwieństwie do innych szczoteczek elektrycznych podczas mycia szczoteczką
dźwiękową ma miejsce zjawisko kawitacji (w cieczy poddanej dzialaniu fali
dźwiękowej/ultradźwiekowej powstają obszary zwiększonego i obniżonego ciśnienia
(a nawet próżni)), które to pomaga usunąć (rozluźnia) przylegającą do zęba
płytkę nazębną(bakterie), nawet w pewnej odległości od włókna szczoteczki.
Niektórzy producenci piszą wręcz o tym, że używanie szczoteczek dźwiękowych
(sonicznych) może zastąpić usuwanie resztek pokarmowych i płytki z przestrzeni
międzyzębowych nitką dentystyczną...
A poza tym wydają przyjemniejszy dźwięk :-)

> Co do cen, to obie (elektryczna i soniczna) są np. w Gdańsku po ok.329zł.

Sprawdź to (taniej, niż pisałem):
https://ssl.allegro.pl/item123838524_szczoteczka_ora
l_b_sonic_care_najtaniej_sprawdz.html

Pzdr.
RR :-)

6. Data: 2006-09-10 15:43:17

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 10 Sep 2006 17:23:09 +0200, Radosław Rossa napisał(a):

> Sprawdź to (taniej, niż pisałem):
> https://ssl.allegro.pl/item123838524_szczoteczka_ora
l_b_sonic_care_najtaniej_sprawdz.html

Czym ona sie rozni od mojej Braun Oral-B za 79 zł? Nie mam "stacji
dokującej", ale też dostałem 3 końcówki w komplecie.

--
best regards,
scream (at)w.pl

7. Data: 2006-09-10 17:08:05

Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czym ona sie rozni od mojej Braun Oral-B za 79 zł? Nie mam "stacji
> dokującej", ale też dostałem 3 końcówki w komplecie.

Pozostałe szczoteczki elektryczne wykonują zupełnie inne ruchy (najczęściej
oscylacyjne, albo oscylacyjne i pulsacyjne; tańsze modele różnią sie od
droższych najczęściej tylko częstotliwością). W główce szczoteczek dźwiekowych
nie ma ruchomych elementów,
najcześciej przeważają ruchy pulsacyjne o stałej częstotliwości (dźwiękowej) i
małej amplitudzie.
A poza tym do utrzymania właściwej higieny wystarczy zwykła ręczna szczoteczka
i nitka.
Radek :-)

8. Data: 2006-09-11 13:32:39

Od: "Jarek" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję za Wasze rady i sugestie.

Pozdrawiam serdecznie
Jarek

Gdzie zrobię badania?
bol nadgarstka od pisania na kompie