szkółka

11. Data: 2004-06-18 13:22:15

Temat: Re: szkółka
Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

>... mam 4 gatunki bambusa ale ciężko mi określić ich
> nazwy,oglądałam stronkę ale wszystkie są podobne dla mnie laika .Może gdy
> opiszę ich wygląd dostanę odpowiedż ,z góry dziękuje.Najbardziej zależy mi
> na dwuch ,wyrasta do 2,50 metr ma liście podobne do miskanta chińskiego z
> paseczkiem wzdłuż ,drugi podobny do nigra jasnozielone listki czasami
> przemarza ale odrasta  i z tym mam kłopot w ziemi marnieje nie ma przyrostów
> a w donicy rośnie mu się dobrze Może robię coś nie tak.
>
> Pozdrawia Teresa

Moze jakies fotki, zwlaszcza zblizenia lisci i wezlow, fotki kielkowania to by
bylo latwiej.
Okresl moze na poczatek ile galazek wyrasta z wezla zdzbla. Czy zdzblo jest
okragle, czy ma takie charakterystyczne wglebienie/splaszczenie. Potem dlugusc
i szerokosc lisci i kolor zdzbla.

Pozdrawiam
Michal

12. Data: 2004-06-18 13:47:08

Temat: Re: szkółka - OT
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tadeusz Smal napisał:

> zlukam jak uda mi sie sprawic
> aby "fungowala" mnie do sieci neostrada

Powinno się wrzucić do wątku "nieśmiało".

Mnie denerwuje tworzenie kalki z obcego języka,
szczególnie wtedy jeśli jest kilka polskich odpowiedników.
Mój znajomy Anglik mówiący dość dobrze po polsku, twierdzi że
mamy fantastycznie bogaty język. Po co więc wprowadzać obce słowa
jeśli mamy własne?
Z lenistwa? Bo gdyby to napisać po polsku trzeba by jednak dłużej klepać
w klawiaturę.

Przypomina mi się anegdota opowiadana przez panią K.Jandę :
Wracała z Toronto i na Okęciu wsiadła w taksówkę, na co taksówkarz
zapytał czy 'siury' już przyleciały:-) W tym samy mniej wiecej czasie
ladował samolot z Chicago:-)))

Pozdrawiam
Marta

13. Data: 2004-06-18 13:59:02

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
dlugusc
> i szerokosc lisci i kolor zdzbla.
>

> Z węzła wyrasta około ośmiu gałązek na każdej są dwa listki małe
jasnozielone 0,5 na 4 cm ,żdżbło ma kolor podobny do pnia Wierzby
mandżurskiej ,wgłębienia ani spłaszczenia nie zauważyłam jest raczej okrągłe
tyczek bambusowych z niego nie pozyskuje .Drugi podobny jest do miskanta
chińskiego ma podobny układ liści i wzdłuż pasek z niego mam tyczki około 2
metr.
>Zdjęcia mogę wysłac na prv -
Pozdrawia i dziękuje za pomoc w identyfikacji Teresa-

14. Data: 2004-06-18 14:56:02

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Powinno się wrzucić do wątku "nieśmiało".
:))
watek jest o czeskiej szkolce roslin
a fungowanie to jak pamietam po czesku laczenie
:)))))

> [...]
> Mój znajomy Anglik mówiący dość dobrze po polsku, twierdzi że
> mamy fantastycznie bogaty język. Po co więc wprowadzać obce słowa
:)
slowka uzylem dla zartu
a z tym tlumaczeniem wszystkiego na polski
to tez bym nie przesadzal
:)
> Z lenistwa? Bo gdyby to napisać po polsku trzeba by jednak dłużej klepać
> w klawiaturę.
hehe
cos dzis humorzasta jestes
:PPPPPPP
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

15. Data: 2004-06-18 17:21:58

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :))
> watek jest o czeskiej szkolce roslin
> a fungowanie to jak pamietam po czesku laczenie
> :)))))

Chodziło mi bardziej o słowo "zlukam", mogę
się domyślać że z angielskiego look.

Tutaj akurat problemu z polskim słowem nie ma.

> cos dzis humorzasta jestes
> :PPPPPPP

Nie, po prostu to było na zasadzie "przyganiał Graca Gracy..."
Wytykasz w innym wątku Beacie lenistwo co za tym idzie niechlujstwo a
sam nie jesteś lepszy na tym polu.
Mój post miał być tylko żartobliwą uwagą (akurat jakos tak czytałam te
wątki jeden po drugim), fakt nie dodałam emotikonki.
Nieprzyzwoicie niewyspana chodzę od poniedziałku i zmęczona:-(

Pozdrawiam
Marta

16. Data: 2004-06-18 17:56:38

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

jest
> okragle, czy ma takie charakterystyczne wglebienie/splaszczenie. Potem

Wysłałam na prv zdjęcia ale poczta nie dochodzi
Pozdrawia Teresa

17. Data: 2004-06-18 18:01:24

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Czym sie charakteryzuje Golfeder, ciekawie ta nazwa brzmi, ma zolte listki?

Pozdrawiam
Kaska

18. Data: 2004-06-18 19:08:57

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

| Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

| Czym sie charakteryzuje Golfeder, ciekawie ta nazwa brzmi, ma zolte
listki?

Żółto paskowane liście - wzdłużnie;-) To ta odmiana, którą podobno miała
pani K.W. przywieźć do Chorzowa, tyle że jej nie było:-(

Pozdrawiam, Basia.

19. Data: 2004-06-18 19:09:08

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| Ozdobne były.Telefonu nie mam,z Czechem bardzo trudno dogadać się.
| Chyba że się zna czeski.

Chyba że po łacinie - w Karwinie działało znakomicie:-)

Ktoś tu podawał namiar na stronę szkółki, jest oferta do ściągnięcia. Cornus
mas tylko "gatunkowy":-(

Pozdrawiam, Basia.

20. Data: 2004-06-18 20:22:44

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> listki?
>
> Żółto paskowane liście - wzdłużnie;-) To ta odmiana, którą podobno miała
> pani K.W. przywieźć do Chorzowa, tyle że jej nie było:-(

Dzieki :) W takim razie dalej M.sinensis 'Silberfeder' -wypadaloby zeby
jakies biale, srebrzyte paseczki mial? A czym sie wtedy bedzie roznil od M.
sinensis 'Variegatus"? Ciekawa jestem czy jest odmiana miskanta o zoltych
listkach.

Pozdrawiam
Kaska

Rak na gałęziach jabłoni
rosliny z lasu
Arboretum w Wojsławicach - byłam, widziałam
pachypodium - świeże listki czerniejąą !!
European SuperBabes 1629