szparagi

1. Data: 2001-05-10 09:41:46

Temat: szparagi
Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

prosze o przepis na wypróbowany sos holenderski do szparagów. chciałabym
nakarmic mojego ukochanego :) a sos robiony z kucharskich książek jakos nie
wychodzi. szparagowy sezon nadciaga, może więc i jakies przepisy na szparagi
nie tylko z wody...
Krysiu T. liczę na Ciebie!
pozdrawiam wszystkich
Kachna zadowolona z życia

1. Data: 2001-05-12 14:25:18

Temat: Re: szparagi
Od: "Pracownia Komputerowa I stanowisko 7" <p...@p...uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam przepisu za zupę ze szparagów. Podobno jest pyszna. Gosia

1. Data: 2001-05-12 17:46:09

Temat: piersi z kurczaka nadziewane szpinakiem i serem plesniowym w koszulkach z boczku
Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

Taki obiadek sobie dzis wymyslilam - okazalo sie, ze calkiem niezla intuicje
kulinarna mam ;-) A bylo to tak:
Zostalo mi pare listkow swiezego szpinaku, mialam w domu filety z piersi
kurczaka i serek Valbone Bleu. Szpinak podsmazylam na masle z dodatkiem
zabka czosnku. Ser pokroilam w niezbyt gurbe plastry. Z piersi odcielam te
boczne skrzydelka (Amerykanie je chyba poledwiczkami nazywaja) i ostrym
nozem nacielam wzdluz tworzac takie niezbyt duze kieszonki. Mieso posolilam,
posypalam pieprzem i odstawilam na jakies 15 minut. Nastepnie kieszonki
napelnilam odcisnietym szpinakiem i dolozylam po plasterku Valbone Bleu.
Zeby wszystko nie wyplynelo podczas smazenia owinelam piersi dosc ciasno
cienkimi plasterkami wedzonego boczku. To byl najtrudniejszy pukt programu,
bo nie udalo mi sie kupic juz pokrojonego w plasterki boczku, tylko kawalek
a krojenie takiego swiezego boczku w cieniutkie i dlugie plastry jest
diabelnie trudne. Tam gdzie plasterki okazaly sie za krotkie owinelam cala
piers jeszcze nitka zasznurowujac ja "na gorsecik". Na patelni rozpuscilam
maslo z lyzka oliwy z oliwek, wsypalam do tego szczypte suszonej szalwi i
ulozylam piersi. Smazyly sie do czasu, gdy mieso stracilo surowosc, ser sie
roztopil a boczek cudnie przypiekl (jakies 20 minut na srednim ogniu).
Nastepnie usunelam nitki, ulozylam piersi na talerzu, do tego podalam pilaw
i salatke z pomidorow. Moj Osobisty Narzeczony orzekl, ze potrawa
kwalifikuje sie na powtorke - a to juz wiele - on niewiele potraw chce jesc
wiecej niz jeden raz :-)
A jutro wreszcie po roku czekania na sezon zielone szparagi z pieczarkami w
kremie estragonowym z penne. Mniam :-)
Herbtka

1. Data: 2001-05-12 19:45:36

Od: <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wychodzi. szparagowy sezon nadciaga, może więc i jakies przepisy na szparagi

slow o sosach do szparagow, m.in. sos muslinowy, ale to jest wlasnie tzw sos
holenderski, ja go tylko tak przechrzcilam. Przepis osobiscie sprawdzilam
(wielokrotnie!), wlasciwie sprawdzam co roku jak sa szparagi na straganie i
zawsze wychodzi, cudowny, gesty, puszysty. Serdecznie pozdrawiam i zapraszam na
moja smaczna strone.

Proste i smaczne przepisy
przepisy online?
woki z "IKEA"