szpinak

1. Data: 2007-05-11 06:21:09

Temat: szpinak
Od: "weronika" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

dostałam dużą torbę świeżego szpinaku może macie pomysł na coś fajnego co
można by zrobić

2. Data: 2007-05-11 07:54:57

Temat: Re: szpinak
Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"weronika" <m...@i...pl> wrote in message
> dostałam dużą torbę świeżego szpinaku może macie pomysł na coś fajnego co
> można by zrobić

Ravioli lub inne pierozki ze szpinakiem i jakims białym serem (feta, twaróg,
co masz pod reką). I nie ciesz sie duzą torba, bo jak szpinak podsmażysz
zostanie ci 1/4.

pozdr

cherokee

3. Data: 2007-05-11 08:27:41

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wiosennego dnia, *weronika* wyszczebiotał(a):
> witam
>
> dostałam dużą torbę świeżego szpinaku może macie pomysł na coś
> fajnego co można by zrobić

Sałatki.
Ja używam zamiast sałaty. Pasuje świetnie do pomidorów i brokuł.

--
Pozdrawiam *gdaMa* (Magda)

4. Data: 2007-05-11 08:41:15

Od: "MonikaGer" <m_biermann@(nospam)gmx.de> szukaj wiadomości tego autora

Ja robie cos takiego (na 4 osoby):
150 g plasterkow bekonu
600g ziemniakow
500 g swiezego szpinaku
500 g pomidorow
1 cebula albo peczek dymki
200 g sera owczego albo feta
5 lyzek oliwy
sol, pieprz, galka muszkatalowa i 2 zabki czosnku

plasterkami bekonu wylozyc naczynie zaroodporne; ziemniaki obrac i pokroic w
cenkie plasterki (ja starlam na tarce w plasterki - szybciej niz krojenie) i
ulozyc na bekonie. Wstawic do nagrzanego piekarnika (200°) na ok. 20 min. W
tym czasie umyc i przebrac szpinak i zblanszowac go w slonej wodzie i dobrze
odsaczyc. Pomidory i cebula pokroic w plastry /krazki. Wyjac forme z
piekarnika, posolic i popieprzyc ziemniaki i polozyc na nie szpinak i znow
sol, pieprz oraz galke muszk. i pokrojony czosnek. Nast.
cebula, pomidory, pokruszony ser i pokropic olejem. Teraz znow do piekarnika
na 25 min.
Podawac z bagietka

5. Data: 2007-05-11 11:30:14

Od: "morghul" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ravioli lub inne pierozki ze szpinakiem i jakims białym serem
> (feta, twaróg, co masz pod reką). I nie ciesz sie duzą torba,
> bo jak szpinak podsmażysz zostanie ci 1/4.

TAK TAK!!!

Bardzo smaczne połączenie. Szpinak z białym serem. IMHO najlepiej
wymieszać 2 części twarogu z jedną częścią fety. Idealne do
Ravioli jak kolega napisał ale i do Lasagne i innych zapiekanek.

--

Dawid

6. Data: 2007-05-11 13:10:49

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "weronika" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> witam
>
> dostałam dużą torbę świeżego szpinaku może macie pomysł na coś fajnego co
> można by zrobić

Spagetti con spinaci.

Choć lepsze tagiatelle.

Podsmaż szpinak pokrajany grubo na skwarkach z boczku wędzonego, dopraw dużą
porcja czosnku, pieprzu i troche gałki. Dawaj z makaronem, na wierzch tarty
ser.

DJD

7. Data: 2007-05-11 14:00:24

Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"morghul" <t...@o...pl> wrote
> Idealne do Ravioli jak kolega napisał

Kolezanka, jesli juz.

pozdr

cherokee

8. Data: 2007-05-11 14:53:04

Od: "morghul" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kolezanka, jesli juz.

O przepraszam, po ciemku nie poznałem :)

Zapamiętam już sobie do końca świata :P

--

ETERSTAR
Dawid Talarczyk

9. Data: 2007-05-11 14:59:00

Od: Ewik <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

spróbuj tego, pychotka
ROLADA SZPINAKOWA
1 opakowanie szpinaku
4 jajka
2 serki almette ziołowe
kilka plasterków szynki cienko pokrojonej

Szpinak smażymy, doprawiamy do smaku. Po ostygnięciu dodajemy 4
żółtka, pianę z ubitych białek mieszamy lekko ze szpinakiem.
Całość wylewamy na blachę i pieczemy 25 minut w temp.180
Biszkopt szpinakowy zimny smarujemy 1 serkiem, na to szynka, drugi
serek i zwijamy w roladę.
Do lodówki na 1/2 godziny

10. Data: 2007-05-14 14:44:50

Od: "Bartosz Kosmalewicz" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://szpinak.prv.pl/ - pare fajnych przepisow.
Pozdrawiam Bartek.

Yo
Jak szybko obierac marchew?
tarcie ziemniaków
formy kamionkowe zaroodporne
Dla Fanow Fataliscie, jemu jakies gruczoly popekaja.