Jak szybko obierac marchew?

1. Data: 2007-05-10 18:30:20

Temat: Jak szybko obierac marchew?
Od: "Sanctum Officium" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skrobanie marchwi nożykiem to jednak czasochłonna czynność. Marchew ma
służyć do wyciskania soku w sokowirówce. Jak szybko i łatwo obierać marchew?
Jak robią to firmy produkujące soki?

MK

2. Data: 2007-05-10 18:34:41

Temat: Re: Jak szybko obierac marchew?
Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Sanctum Officium wrote:

> Skrobanie marchwi nożykiem to jednak czasochłonna czynność. Marchew ma
> służyć do wyciskania soku w sokowirówce. Jak szybko i łatwo obierać
> marchew? Jak robią to firmy produkujące soki?

Myślę, że nie obierają tylko myją i walą w całości.

--
+ ' .-. .
, * ) )

3. Data: 2007-05-10 18:48:17

Od: "Sanctum Officium" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Konrad Kosmowski" <k...@k...net> wrote in message
.

> Myślę, że nie obierają tylko myją i walą w całości.

Próbowałem wyciskać marchew jedynie umytą. Sok wychodzi gorzki od brudu,
który jest wbity w najbardziej zewnętrzną część marchwii.

MK

4. Data: 2007-05-10 18:48:19

Od: "Księżniczka Telimena \(gsk\)." <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sanctum Officium" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> Skrobanie marchwi nożykiem to jednak czasochłonna czynność. Marchew ma
> służyć do wyciskania soku w sokowirówce. Jak szybko i łatwo obierać
> marchew?
> Jak robią to firmy produkujące soki?

ja obieram takim czymś:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/Produc
tDisplay?topcategoryId=15570&catalogId=10103&storeId
=19&productId=58680&langId=-27&categoryId=15969&chos
enPartNumber=90082647

Bardzo szybko.
Pozdrawiam
Teli.

5. Data: 2007-05-10 18:49:16

Od: "Sanctum Officium" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Księżniczka Telimena (gsk)." <c...@W...pl> wrote in message

> [...]
tDisplay?topcategoryId=15570&catalogId=10103&storeId
=19&productId=58680&langId=-27&categoryId=15969&chos

Eeee, zwykły nożyk.

MK

6. Data: 2007-05-10 22:52:43

Od: "morghul" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Eeee, zwykły nożyk.

Przy odrobinie wprawy naprawde szybko idzie.
Musi być niezwykły, tzn mieć odpowiedni kąt nachylenia ostrza i
samoostrze bardzo ostre. Niestety większość jakie miałem w
łapkach była marnej jakości. Można jakaś bardziej znana firma...

A może taka? http://allegro.pl/item192542740.html
;)

--

ETERSTAR
Dawid Talarczyk

7. Data: 2007-05-10 22:54:58

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Sanctum Officium wrote:

> Próbowałem wyciskać marchew jedynie umytą. Sok wychodzi gorzki od
> brudu, który jest wbity w najbardziej zewnętrzną część marchwii.

Pewnie mają jakoś inaczej ogarniętą linię produkcyjną, nie wierzę, że
obierają te marchewki w produkcyjnych warunkach. Może myją pod
ciśnieniem, specjalnymi środkami, specjalne odmiany marchewek?

--
+ ' .-. .
, * ) )

8. Data: 2007-05-11 04:12:47

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sanctum Officium" <k...@g...pl> wrote in message
> Skrobanie marchwi nożykiem to jednak czasochłonna czynność. Marchew ma
> służyć do wyciskania soku w sokowirówce. Jak szybko i łatwo obierać
marchew?
> Jak robią to firmy produkujące soki?

Mają maszyny, te same, którymi obiera się ziemniaki - czyli wirująca
tarcza ścierna umieszczone w dnie bębna, druga część ścierna jest na
ściankach bębna, wsypuje się ziemniaki, marchew, buraki itp, zalewa wodą i
uruchamia. Woda zmywa starte części do osadnika. Trzeba kontrolować czas -
aby nie zetrzeć wszystkiego.

W domu - obieram obieraczką szczelinową - ale takie jak używam rzadko
bywają w sklepach. Są jakieś wymysły - uniemożliwiające sprawną pracę - w
tej mojej strużki są cienkie, a obierać może nawet dziecko. (obierałem mając
6 lat, ilość - jedno wiadro na obiad).
Myślę, że jeżeli nie jest to marchew o powierzchni mocno zniszczonej
podczas transportu, to wystarczy wyszczotkować umyte marchewki dość ostrą
szczotką z włosiem z poliamidu, a nawet zmywakiem żyłkowym.
Inna sprawa - rdzeń marchwi jest zasobnikiem metali ciężkich - na dużych
plantacjach wprowadzanych z wapnem magnezowym, lub z gleby rodzimej - dla
małych dzieci lepiej robić te soki odrzucając rdzeń.

Zawsze można sobie kupic taką maszynę (np. przy uruchamianiu produkcji
na sprzedaż świeżych soków - obierać nią można wszystkie okopowe:
http://www.spomasz-naklo.com.pl/OZP_15.php?tit=Ofert
a tu maszyna, która zetrze wam wszystko w dziedzinie "kuchcenia ". :-P) -
jest to robot lepszy niż Artisan czy Bosch razem wzięte:
http://www.spomasz-naklo.com.pl/MKuch.php?tit=Oferta

9. Data: 2007-05-11 04:13:46

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tDisplay?topcategoryId=15570&catalogId=10103&storeId
=19&productId=58680&langId=-27&categoryId=15969&chos

To nie jest taka, jak opisywałem - pokazywałem.

10. Data: 2007-05-11 06:03:19

Od: "Kulinarny.Net" <p...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Skrobanie marchwi nożykiem to jednak czasochłonna czynność. Marchew ma
> służyć do wyciskania soku w sokowirówce. Jak szybko i łatwo obierać

Witam
W technologii gastronomicznej podczas obróbki wstępnej używa się
płuczko-obieraczek do warzyw korzeniowych.
Pozdrawiam
Mika

tarcie ziemniaków
formy kamionkowe zaroodporne
Dla Fanow Fataliscie, jemu jakies gruczoly popekaja.
Mus truskawkowy
Plyta indukcyjna, a metalowe sztuce pod nia