szpinak

1. Data: 2008-02-05 14:53:42

Temat: szpinak
Od: "Jolka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Tak mnie naleciało na szpinak!Przejrzałam trochę przepisów w necie. Do
naleśników, makaronu, a do ryby można?
Jeżeli tak to jak najlepiej smakuje?
Poradzcie czy lepszy z serem twarogowym, pleśniowym, mozzarellą, ze śmietaną
?
Teraz to chyba dostanę tylko mrożony , tylko który w naszych hipermarketach
najlepszy?
Proszę o opinię szpinakożerców?
Jolka

2. Data: 2008-02-05 15:10:47

Temat: Re: szpinak
Od: Marek <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Jolka
Tue, 5 Feb 2008 15:53:42 +0100 w <news:fo9t9q$1td$1@news.onet.pl> napisałeś:

> Witam!
> Tak mnie naleciało na szpinak!

kiedys znalazlem i wszystkie przetestowalem:

Naleśniki ze szpinakiem i kurkumą.
Naleśniki:
* 3/4 puszki piwa
* 3 jajka
* łyżka czubata kurkumy
* 2 ząbki czosnku wycisnąć przez praskę
* sól, pieprz
* mąka (2 czubate łyżki mąki żytniej razowej, reszta biała mąka pszenna)
w ilości, zeby wyszło ciasto o konsystencji słodkiej śmietanki.
Smażyć cienkie, dobrze zrumienione naleśniki. Farsz:
* Sos beszamelowy z 1/2 litra mleka.(masło, mąka, mleko, gałka
muszkatołowa, pieprz, sól)
* Szpinak - 1 duży pęk szpinaku (lub jedno opakowanie mrożonego)
oczyścić, udusić szybko na maśle z dodatkiem 1 ząbka czosnku, soli i
pieprzu.
* Żółty ser o łagodnym smaku
* Nać pietruszki

Naleśniki smarować beszamelem, układać na tym szpinak, składać w rożki i
układać w formie do zapiekania posmarowanej masłem. Po wierzchu pochlapać
beszamelem, posypać startym żółtym serem o łagodnym smaku.
Zapiec w piekarniku aż beszamel na naleśnikach zacznie się lekko złocić.
Podawać posypane pietruszką (lub koperkiem)
http://www.emwu.friko.pl/potrawy/nalesniki-z-kurk.ht
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Szpinak i feta zapiekane w cieście francuskim.

* 250 g szpinaku
* 200 g sera feta
* opakowanie ciasta francuskiego (0,5 kg)
* łyżka masła
* jajko
* kilka ząbków czosnku
* sól i pieprz

Farsz: na łyżce masła przesmażamy leciutko trochę drobno pokrojonego
czosnku, dodajemy opłukany szpinak, dusimy ok. 5-8 minut, lekko solimy.
Nadmiar wody odlewamy. Dodajemy drobno pokrojoną fetę, pieprz. Mieszamy aż
feta będzie ze szpinakiem tworzyć w miarę jednolitą masę, na koniec wciskamy
przez praskę resztę czosnku (czosnek wcześniej przesmażony nie ma tak
intensywnego zapachu jak świeżo wyciśnięty).
Ciasto francuskie wałkujemy, wykrawamy dość duże placki, smarujemy je
wewnątrz (zwłaszcza na brzegach) rozmąconym jajkiem. Do każdego placka
kładziemy farsz (nie może być zbyt mokry bo ciasto przesiąknie na spodzie!),
zlepiamy brzegi ciasta jak pierogi.
Układamy na blaszce, smarujemy po wierzchu rozmąconym jajkiem. Wkładamy do
piekarnika nagrzanego do ok. 200C i pieczemy ok. 20 minut.
http://www.emwu.friko.pl/potrawy/pier-ze-szpinakiem.
htm
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Spanakopita.

* Ciasto francuskie

nadzienie składa się z:

* sera feta (250 g),
* dwóch rozbitych jajek,
* ok. 250 g szpinaku (im więcej tym lepiej) - poddusić 8 minut na maśle,
zlać nadmiar wody,
* soli i pieprzu do smaku (można dorzucić oregano)

Wszystko wymieszać i włożyć do formy,której dno wyłożone jest ciastem
francuskim tak, aby ciasto wystawało poza brzegi formy. Następnie kładziemy
wierzchnią warstwę ciasta na formę i zakładamy na wierzch to co juz wystaje
po bokach. Całość można posmarować roztrzepanym jajkiem i (ważne!) pokroić
na kwadraty przed wstawieniem do piekarnika - inaczej będą kłopoty z
krojeniem. Zapiekać w nagrzanym piekarniku ok. pół godziny.
http://www.emwu.friko.pl/potrawy/spanokopita.htm
Marek
Pocałunek księcia nie zdjął uroku? Może trzeba czegoś ostrzejszego?

3. Data: 2008-02-05 15:36:17

Od: Pasibrzuch <J...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Lut, 15:53, "Jolka" <m...@p...onet.pl> wrote:
> Teraz to chyba dostanę tylko mrożony , tylko który w naszych hipermarketach
> najlepszy?

Ostatnio udało mi się kupić w Carefour nie mrożony, paczkowany w foli
(na warzywach). Kosztował coś koło 5,5PLN. Po przygotowaniu
wystarczyło jednak zaledwie na 4 naleśniki :(

--
Pasibrzuch

4. Data: 2008-02-05 15:37:35

Od: "Chris" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Internauta Jolka (m...@p...onet.pl) w wiadomości
news:fo9t9q$1td$1@news.onet.pl nabazgrał(a):

> Tak mnie naleciało na szpinak!Przejrzałam trochę przepisów w necie. Do
> naleśników, makaronu, a do ryby można?

Ja robiłem z makaronem i rybą więc można, byl b.smaczny.

> Teraz to chyba dostanę tylko mrożony , tylko który w naszych
> hipermarketach najlepszy?

Poszukaj o ile to możliwe w sklepach Piotr i Paweł albo Alma tam trafiają
się świeże.

--
"Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
I nie jestem pewien, co do wszechświata." - Albert Einstein.

5. Data: 2008-02-05 19:57:32

Od: mamqa <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolka pisze:
> Witam!
> Tak mnie naleciało na szpinak!Przejrzałam trochę przepisów w necie. Do
> naleśników, makaronu, a do ryby można?

Do ryby oczywiście jak najbardziej pasuje :) Jak mam lenia to na obiad
kupuje już takie gotowe, opanierowane ze szpinakiem gotowe :D

> Jeżeli tak to jak najlepiej smakuje?
> Poradzcie czy lepszy z serem twarogowym, pleśniowym, mozzarellą, ze śmietaną
> ?

Można z boczkiem, jajkiem (ugotowanym), ziemniakami (piszę tu o tym z
czym wymieszać szpinak dla samego, lepszego smaku) :)

Mamqa

6. Data: 2008-02-06 11:53:00

Od: MadDeser <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jolka wrote:
> Witam!
> Tak mnie naleciało na szpinak!

Witam,

My zawsze robimy tak:

- Szpinak mrożony - 1op. (rozdrobniony lub liściasty, świeży oczywiście
najlepszy).
- ok. pół kubka śmietany 18%
- 15-20 dag sera żółtego (najlepiej twardy, dojrzały)
- 1-2 ząbki czosnku
- sól, pieprz

Szpinak połamać, wrzucić do rondla, rozmrozić na gazie i gotować.
Zazwyczaj ma dosyć dużo wody więc po paru minutach gotowania odcedzamy
go trochę, po odcedzeniu dodajemy sól i gotujemy (w sumie około
10-15min). Następnie dodajemy śmietanę a następnie starty żółty ser
(dosypujemy ciągle mieszając). Na koniec pieprz i na moment przed
wyłączeniem gazu wciskamy czosnek. Podawać z pieczywem.

Szpinak przygotowany w/g powyższego przepisu stosujemy również do
,,kombinacji'' naleśnikowych, trzeba go tylko bardzo dobrze odcedzić,
żeby potem nie rozmokły naleśniki i żeby z nich nie kapało.

1. Nakładamy szpinak na naleśniki, zawijamy i zapiekamy.
2. Układamy w naczyniu żaroodpornym warstwami: naleśnik, szpinak,
naleśnik... i zapiekamy, podajemy pokrojone jak tort.

Do obu powyższych kombinacji obligatoryjny sosik:

- 1 kubek jogurtu naturalnego
- 2 łyżki majonezu
- szczypior - 1 - 2 cebulki
- posiekany koper

Na torcik z 2 opakowań szpinaku sosik x 2

Pozdrawiam i smacznego.
Andrzej

[OT]boshe jak czysto!
kiełbasa własnej roboty