szukam materiałów, psychologia muzyki

1. Data: 2002-03-14 10:26:36

Temat: szukam materiałów, psychologia muzyki
Od: "Monique" <m...@a...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc,
Pisze magisterke na temat preferencji muzycznych i temperamentu.
Jestem w kropce poniewaz od pewnego czasu bezskutecznie poszukuje listy
utworów najlepiej z źródłem (sic), o których wiadomo, ze wywołuja okreslone
reakcje np: smutek, radość, pobudzenie, uspokojenie, podniesienie cisnienia
krwi, zachowania agresywne.
Kilka przykładów podaje w swojej ksiażce Wierszyłowski ale po pierwsze
ksiazka sie juz troche przedawniła..., a po drugie przykłady na złagodzenie
skutków elektrowstrząsów tez niezbyt mi sie przydadzą.
Inne żródła podają utwory przy których kury lepiej sie niosą...
Można znaleźć przykłady na obniżenie poziomu agresji i uspokojenie, do kilku
dotarłam ale nie dotarłam do tych pobudzających.

W czesci badawczej stosuje kwestionariusz temperamentu, ankiete preferencji
muzycznych oraz docelowo ma tu sie znaleźć kilka nagrań, które maja podlegać
ocenie przez badaczy. Wykluczyłam zastosowanie przykładów różnych gatunków
muzycznych poniewaz moim zdaniem często zbyt mocno sie one przenikają.
Prosze was bardzo jezeli ktos z Was spotkał sie z przykładami takich
utworów, wie gdzie ich szukac, albo ma jakieś sugestie bede wdzieczna za
podpowiedz.

Monique

1. Data: 2002-03-14 10:58:06

Temat: Re: szukam materiałów, psychologia muzyki
Od: m...@p...onet.pl (Kuba_moral) szukaj wiadomości tego autora

z tego co się orientuję, to pan dr Kłosiński z Instytutu Stosowanych
Nauk Społecznych UW pisał coś o wpływie muzyki na człowieka... poszukaj
w swojej bibliotece (jeśli mieszkasz w Wawie (lub studiujesz tu) to w
BUWie powinno być)

pozdr - kubi

--
Nikt nie oczekuje od drogowskazów,
by kroczyły drogą, którą same wskazują.

Max Scheler

1. Data: 2002-03-14 11:02:28

Od: m...@p...onet.pl (Kuba_moral) szukaj wiadomości tego autora

Monique zaszczycił(a) mnie tymi oto słowami:

KŁOSIŃSKI Marek

Człowiek w sytuacji kontaktu z muzykš / Marek Kłosiński ;
Instytut Kultury. - Warszawa: Wyd. Inst. Kult., 1995. - 215, [1] s.
ISBN 83-85323-12-0

1. Data: 2002-03-15 16:35:11

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Monique" :

Nie wiem na ile Ci się może przydać ta informacja
( chodzi mi o zaawansowanie w temacie )
ale na grupowej stronie
http://www.psphome.htc.net.pl

w dziale Linki był też link do strony
o muzykoterapii.

imaster.pl/~gkopacz/muzykoterapia.html

Wpływ muzykoterapii na obniżenie poziomu agresji

oraz
imaster.pl/~gkopacz/muzyka.html

Kilka wybranych utworów muzycznych,
stosowanych w muzykoterapii

Spróbuj też w wyszukiwarkach
Na google znalazłam sporo odnośników - około setki.

Eva

Człowiek - jaki jest ?
Rozumienie sie.
Przyjazn a milosc