[szydełko] jakie nici do koronek irlandzkich

1. Data: 2003-12-27 23:20:09

Temat: [szydełko] jakie nici do koronek irlandzkich
Od: "Ela Sroczyńska" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Święty Mikołaj narozrabiał strasznie - zostawił mi pod choinką książkę z
wzorami na szydełko. Są tam między innymi wzory koronek irlandzkich i
flandryjskich (chyba flandryjkich:) - przy flandryjkich się poddałam, bo nie
wiem, jak się "skręca" i wzięłam się za irlandzkie, ale wyszedł bardzo
trójwymiarowy kwiatek, chociaż ze zdjęcia wynikało niezbicie, że ma być
płaski :-). Użyłam aidy 10 i szydełka 1 - trochę za cienkie, ale nie żeby
efekty były tak dramatyczne. Wobec tego zwracam się do szanownego grona
robótkowego ;-) z pytaniem - jakie nici najlepiej się nadają do tego rodzaju
koronek?
A tak przy okazji, jak odbieracie Aidę w wersji szydełkowej? Bo do
frywolitek to szczyt marzeń, ale na szydełko, w przeciwieństwie do Floretty
jest chyba aż za sztywna - aniołki mi druciakowate wychodzą ;-))))))
Życzę wszystkim udanego sylwestra i cudownego nowego roku, duuużo czasu,
dużo energii i dużo radości, a ja wrócę za tydzień, jadę w góry odpocząć od
życia (w plecaku wszystkie moje nitki już czekają!)!
(ale postaram się dorwać w międzyczasie jakąś kafejkę - nałóg to nałóg,
zobowiązuje!)
pozdrawiam
Ela

1. Data: 2003-12-27 23:44:37

Temat: Re: [szydełko] jakie nici do koronek irlandzkich
Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ela Sroczyńska wrote:

> Witajcie!
> Święty Mikołaj narozrabiał strasznie - zostawił mi pod choinką książkę z
> wzorami na szydełko.

:) A mnie "Moje hobby". Nie wiem, kiedy zdążę się tym wszystkim zająć ;)...

> [...]
> frywolitek to szczyt marzeń, ale na szydełko, w przeciwieństwie do Floretty
> jest chyba aż za sztywna - aniołki mi druciakowate wychodzą ;-))))))

Jakis czas temu robiłam na Monice i było ok, jest bardziej miękka niż
aida. Aida też mi odpowiada (widziałaś ;) ), ale do serwetek użyłabym
cieńszej. Poza tym najlepiej chyba jednak jest iść do pasmanterii i
wymacać :) Ostatnio widziałam też na Śniadeckich takie śmieszne nici 80
w motkach po 5g (drogie potwornie). Na stronie DMC piszą, że jest to
specjalnie do koronek (np. do obrabiania chusteczek), i że można tego
użyć i na szydełko i do frywolitek... (jakie muszą te frywolitki być z 80!)
Poza tym sama sobie poczytaj:
http://www.dmc.com/eng/default_Thread.asp?cat_id=dmc
p1&id=19&num=9
a tu są wszystkie:
http://www.dmc.com/eng/default.asp?cat_id=dmcp1&id=d
mcp1&num=0

> Życzę wszystkim udanego sylwestra i cudownego nowego roku, duuużo czasu,
> dużo energii i dużo radości, a ja wrócę za tydzień, jadę w góry odpocząć od
> życia (w plecaku wszystkie moje nitki już czekają!)!

A dzięki, dzięki, i udanego (czyt. robótkowego) wyjazdu :)

Pozdrawiam
Julita w krzyżykach :)

--
http://www.floralia.republika.pl/strych.html

1. Data: 2003-12-28 08:52:43

Od: "Ela Sroczyńska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> specjalnie do koronek (np. do obrabiania chusteczek), i że można tego
> użyć i na szydełko i do frywolitek... (jakie muszą te frywolitki być z 80!)
id=dmcp1&id=19&num=9
> a tu są wszystkie:
> http://www.dmc.com/eng/default.asp?cat_id=dmcp1&id=d
mcp1&num=0

frywolitki z 80??? pożyczę moim pajączkom piwnicznym ;-)))))

> A dzięki, dzięki, i udanego (czyt. robótkowego) wyjazdu :)

a wiesz co jeszcze mam w bagażniku? 5 tomów Pleziaka!!! ;-)))))

> Pozdrawiam
> Julita w krzyżykach :)

pozdrawiam

Ela prawie w drodze

1. Data: 2003-12-28 13:18:42

Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ela Sroczyńska wrote:

=dmcp1&num=0

> frywolitki z 80??? pożyczę moim pajączkom piwnicznym ;-)))))

ale kto wie.. Ja bym kiedyś spróbowała ;)

> a wiesz co jeszcze mam w bagażniku? 5 tomów Pleziaka!!! ;-)))))

brrrrr...
mnie czeka tragedia grecka....
a Plezię już woziłam- na własnych plecach ;)

Pozdrawiam
Julita
--
http://www.floralia.republika.pl/strych.html

1. Data: 2003-12-28 18:49:32

Od: "Zosia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale kto wie.. Ja bym kiedyś spróbowała ;)
ja próbowałam >:[ niech je... ale efekt był super :) z tureckiej 70 wychodzi
prawie tak samo, ale cena jest kilka razy niższa

przepraszam za ciekawość, czy masz zamiar z tymi książkami wędrować pod górę
piechotą czy masz podręcznego tragarza? woziłam swego czasu rosyjskie i
węgierskie słowniki jako literaturę podreczną i chyba mi ręce dłuższe o 5 cm
zostały do dzisiaj... :)
a do szydełka - próbowałas cotton filet coatsa albo maxi tureckie? nie znam się
na szydełku, tylko plotki powtarzam, słyszałam,że są dobre

1. Data: 2003-12-29 20:22:14

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 2003-12-28 at 00:44, Julka wrote:

> :) A mnie "Moje hobby". Nie wiem, kiedy zdążę się tym wszystkim zająć ;)...

A mnie ksiazke o malowaniu akwarelami i akwarele ;)) Duuuzo mnie pracy
czeka...

> Są tam między innymi wzory koronek irlandzkich i

Do pseudoirlandzkiej uzywam Moniki i wychodzi ciekawie. Pisze, ze
pseudo, bo jest czarna ;)) Ma byc wstawka do sukienki wieczorowej.
Jeszcze nie skonczona i mam nadzieje, ze kiedys skoncze ;))

--
Kot <m...@p...onet.pl>

1. Data: 2004-01-03 21:43:35

Od: "Ela Sroczyńska" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zosia" napisał w wiadomości:
> [...]
> piechotą czy masz podręcznego tragarza? woziłam swego czasu rosyjskie i
> węgierskie słowniki jako literaturę podreczną i chyba mi ręce dłuższe o 5

nie, słownik przejechał się w bagażniku, zresztą, nawet nie miałam kiedy z
niego skorzystać, pouczyłąm się tylko greki trochę, ale skończyłam za to
szalik dla kolegi i zaczęłam wymarzoną serwetkę frywolitkową (i co ja z nią
zrobię - granatowa! :)

> a do szydełka - próbowałas cotton filet coatsa albo maxi tureckie? nie
znam się
> na szydełku, tylko plotki powtarzam, słyszałam,że są dobre

nie próbowałam zupełnie - jak się przyczepiłam do Aidy, to mi już zostało!
:) no i sprawdzałam Florettę - aniołki wychodzą cudne, pod warunkiem, że
główki zrobi im się z jakiejś jednokolorowej nitki, bo inaczej wyglądają jak
komputerki! :)
pozdrawiam bardzo serdecznie!
Ela po powrocie z gór

xxx - kilka pytan i prosba