szydełko-zakańczanie oczek

1. Data: 2004-09-01 10:43:03

Temat: szydełko-zakańczanie oczek
Od: "Ulya" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam gorącą prośbę. Robię swój pierwszy w życiu sweterek i pojawił się mój
pierwszy problem. W schemacie mam napisane - " w celu wykonania wykrojów pachy
od początku zakańczać z obu stron w każdym rzędzie 1x6, 1x4, 1x3, 3x2 i 10x1
oczko". A drugi problem to: "z przodu i z tyłu w 1 rzędzie ominąć dwa oczka".
Czy ktoś mógłby mi obrazowo wyjaśnić jak "zakańczać" oczka i "omijać" oczka? Z
góry serdecznie dziękuję. Kupiłam nawet książkę "Robótki szydełkowe" ale tam
wyjaśnienia żadnego nie znajduję.

1. Data: 2004-09-01 10:53:21

Temat: Re: szydełko-zakańczanie oczek
Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Ulya wrote:
> [...]
> góry serdecznie dziękuję. Kupiłam nawet książkę "Robótki szydełkowe" ale tam

Zakonczyc, czyli po prostu nie przerabiac, zostawic jak jest, np. na
poczatku rzedu przechodzisz te pierwsze 6 czy cztery oczka oczkami
scislymi, ktore prawie nie mama wysokosci, a na koncu rzedu odwracasz
robote nie dojechawszy do konca o 6 czy 4 oczka.

Na poczatku natomiast, jak robisz lancuszek, to zamiast pierwszego
slupka zostawiasz nieprzerobione dwa oczka - robisz slupek i wkluwasz go
dopiero w trzecie oczko lancuszka i to wyglada tak, jakby juz byly
przerobione wa slupki: pierwszy z tych opuszczonych oczek lancuszka,
drugi prawdziwy.

Mam nadzieje, ze nie namacilam zbytnio ;)

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-09-01 11:03:51

Od: "Ulya" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ulya wrote:
Dziękuję za instrukcję. Teraz wszystko jest dla mnie jasne. Zapomniałam jeszcze
jednak o jednym. Jak dodawać oczka?

1. Data: 2004-09-01 11:11:28

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Ulya wrote:

> Dziękuję za instrukcję. Teraz wszystko jest dla mnie jasne. Zapomniałam jeszcze
> jednak o jednym. Jak dodawać oczka?

Ajaj, duzo pytan ;) Na poczatku rzedu robi sie tak, ze konczac poprzedni
rzad robisz odpowiednia ilosci oczek lancuszka +2 i zawracajac
przerabiasz je tak, jak na poczatku (czyli pierwszy slupek w 3 oczko
lancuszka itd.). Na koncu rzedu zupelnie inaczej, mianowicie dojezdza
sie do konca rzedu, nastepnie robi sie podwojny slupek zamiast np.
pojedynczego (potrojny zamiast podwojnego itp.) wbiajajac go w to samo
oczko, co poprzedni slupek, nastepne podwojne/potrojne/ile tam trzeba
slupki przerabia sie wbijajac w podstawe poprzedniego slupka, az do
otrzymania wlasciwej liczby dodanych oczek. Ufff... ;)

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-09-01 11:15:38

Od: "Ulya" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ulya wrote:
Ajaj, duzo pytan ;) Ufff... ;)

Dziękuję serdecznie i mam nadzieję, że to już było moje ostatnie pytanie
(przynajmniej dotyczące tego sweterka). Hahahaha. Pozdrawiam.

1. Data: 2004-09-01 11:22:47

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Ulya wrote:

> Ajaj, duzo pytan ;) Ufff... ;)
>
> Dziękuję serdecznie i mam nadzieję, że to już było moje ostatnie pytanie
> (przynajmniej dotyczące tego sweterka). Hahahaha. Pozdrawiam.

Alez nie ma za co w razie czego pytaj.

--
Kot
m...@p...onet.pl

[INNE] Żeby nie popełnić włóczkowego błędu pytam się...
Chwalę si
sweter pomocy
[szycie] spiworek dla noworodka
xxx maki - szukam