[szydełko] znowu mnie poniosło

1. Data: 2005-07-25 20:08:01

Temat: [szydełko] znowu mnie poniosło
Od: "maranta1" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, coś znowu wymodziłam. Można rzucić okiem. Wzorki prawie identyczne
jak przy bluzeczce, którą tu ostatnio pokazywałam. Od razu przepraszam, że
nie dałam jeszcze żadnego opisu do tej bluzeczki, ale w paradę weszły mi
urodzinki, teraz imieninki... myślę, że darujecie ;)
http://maranta.livenet.pl/forum/viewtopic.php?p=611#
611
Najlepszy numer, że włóczkę wykorzystaną do zrobienia tego topiku i
spódniczki mam z odzysku- sprułam sweterek za przysłowiową złotóweczkę z
lumpeksu, który kompletnie mi nie odpowiadał :))
--
Pozdrawiam, Ania
http://maranta.livenet.pl/

2. Data: 2005-07-26 07:47:54

Temat: Re: [szydełko] znowu mnie poniosło
Od: Monika z Rybnika <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

maranta1 napisał(a):
> [...]
> spódniczki mam z odzysku- sprułam sweterek za przysłowiową złotóweczkę z
> lumpeksu, który kompletnie mi nie odpowiadał :))

Brak mi słów, poprostu Cudo, prosimy o schemat koniecznie.

Pozdrawiam
Monika z Rybnika

3. Data: 2005-07-26 08:21:18

Od: "Dorota Ruebenbauer" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spódniczki mam z odzysku- sprułam sweterek za przysłowiową złotóweczkę z
> lumpeksu, który kompletnie mi nie odpowiadał :))

jejkuuuuuuuu, jakie cuda!!!! ale z Ciebie zdolniacha!!!!
Gratuluje!!!!!!!!!!!!

--
Dorota Ruebenbauer
Wrocław

strona wrocławianek: www.wroclawianki.art.pl

4. Data: 2005-07-26 09:19:18

Od: "maranta1" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota Ruebenbauer" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
611

> jejkuuuuuuuu, jakie cuda!!!! ale z Ciebie zdolniacha!!!!
> Gratuluje!!!!!!!!!!!!

Dzięki za miłe słowa, a już się bałam, że tym razem troszkę przesadziłam z
tym fantazjowaniem...

5. Data: 2005-07-26 09:44:49

Od: "Marzena" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spódniczki mam z odzysku- sprułam sweterek za przysłowiową złotóweczkę z
> lumpeksu, który kompletnie mi nie odpowiadał :))

Po prostu miodzio !!!
Szczególnie ta spódniczka jest superowa...

Marzena

6. Data: 2005-07-28 18:11:57

Od: "Izulka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

spódnica bardzo podoba sie moje 13letniej siostrze
jak to wydziergać i ile jakich nici potrzeba?

pozdrawiam z Łodzi
Iza

7. Data: 2005-07-29 09:33:38

Od: "maranta1" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izulka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> spódnica bardzo podoba sie moje 13letniej siostrze
> jak to wydziergać i ile jakich nici potrzeba?

Co do nici, to jak pisałam włóczka z odzysku, wygląda na skręconą podwójną
nić bawełnianą, jest bardzo mięciutka i lekka. Wyszło mi tego 20 dag na
spódniczkę, nici leciutkie, więc i metrów pewnie sporo w 20 dag.

Co do wykonania, to góra jest robiona prostym ściegiem, na zmianę półsłupek
z podwójnym słupkiem a w następnym rzędzie to samo tylko, nad półsłupkiem-
słupek podwójny, a nad słupkiem podwójnym- półsłupek. Robić prosto dookoła
od pasa do hmm... tak mniej więcej żeby pupcię zakryło ;) (może być
biodrówka, więc wtedy odpowiednio krótsza ta część musi być). Teraz dalej
tym samym ściegiem ale już nie w okrążeniach, tylko w rzędach opuszczając
oczka z każdej strony prawego uda. Ja opuściłam najpierw 15 oczek, później
od przodu po 7 oczek w każdym rzędzie i jednocześnie od tyłu po 12 oczek,
gdy zostanie ostatnie ok 20 oczek, to zacząć opuszczać z każdej strony
najpier 1x3 oczka, później 2x2 i do końca po jednym oczku, to jest ten
"ząbek" wypadający z przodu lewego uda. Teraz całość dookoła oblecieć rzędem
wzoru podstawowego i dwoma rzędami pętelek łańcuszkowych (po 5 oczek
łańcuszka umocowanych oczkiem ścisłym w co 3 oczko podstawy).
Górę w pasie oblecieć dookoła słupkami przedzielonymi 4 oczkami łańcuszka
wkłuwanymi w co 3 oczko, w następnym okrążeniu do łańcuszka przyłożyć gumkę
i dziergać na tym łańcuszku i na gumce półsłupki. W kolejnym okrążeniu
łańcuszkowe pętelki (po 5 oczek łańcuszka umocowanych oczkiem ścisłym w co 3
oczko) i ostatnie okrążenie- w co drugiej łańcuszkowej pętelce dziergać
wachlarzyk z 4 słupków, po każdym słupku pikotek, w pozostałych
łańcuszkowych pętelkach robić po jednym półsłupku.

Zrobić jedną różyczkę - 5 o. ł. połączyć w kółeczko. 1. rz. - 3 o. ł.
zamiast pierwszego słupka, 3. o. ł., *1 słupek, 3 o. ł.*, od * do *
powtórzyć jeszcze 3 razy.
2.rz.- na każdym łańcuszku wydziergać jeden płatek (1 o. ścisłe, 1
półsłupek, 3 słupki, 1 półsłupek, 1 oczko ścisłe)
4. rz. robić dookoła pętelki z 5 o. łańcuszka mocowane oczkami ścisłymi
pomiędzy płatkami poprzedniego rzędu.
5.rz.- tak jak 2., tzn na łańcuszkowych pętelkach robić po jednym płatku
identycznym jak w 2. rzędzie ale zamiast 3 słupków ma być 5 słupków
6.rz.- tak jak 4., tylko petelki z 7 o. ł.
7. rz. jak 2. i 5., tylko w płatkach po 7 słupków
8 rz., jak 6., tylko zamiast 7 ma być 9 o. ł.
W tym ostatnim okążeniu łączymy kwiatuszek z czubkiem "ząbka" tym który
wypada na lewym udzie z przodu.

Dalej to już jest kombinowanie z koronką brugijską. Robi się ją łatwo u mnie
na forum też jest fotka, ale i w necie łatwo znaleźć sposób wykonania takiej
koronki. Spróbuj ją tak mocować jak na fotkach mojej spódniczki. W razie
problemów- pytaj ;)

--
Pozdrawiam, Ania
http://maranta.livenet.pl/