tabletki 3 in 1 zamiast proszku, soli, nabłyszczacza, dobrze ?

1. Data: 2003-04-24 12:03:40

Temat: tabletki 3 in 1 zamiast proszku, soli, nabłyszczacza, dobrze ?
Od: "Arjano" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Tak dla całkowitego upewnienia się : można stosować tabletki typu 3 in 1
(dwie warstwy z kulką) do codziennego mycia bez absolutnego używania
proszków, soli i nabłyszczaczy w płynie ?
To, ze maszyna (AEG Triatlon) sygnalizuje brak tych skałdników po każdym
myciu to chyba normalne, jak załaduje tabletki i zacznyna myć to jest
wszystko o.k.
Pytanko dodatkowe : skąd zmywarka wie, że brak jakiegoś składnika ? Ma
czujniki, tak ? To skąd wie, że wkładam tabletkę 3 in 1 i gasi diody
sygnalizujace "brak czegoś tam" i rozpoczyna normalne mycie ? Po zakończeniu
procesu i rozpuszczeniu tabletki znowu pali "braki" (ha, otwiera klapkę na
tabletkę).
A jak zastosuję tylko tabletki 2 in 1 (bez nabłyszczacza) to co zrobi ?
Zpali, że brak takowego składnika ?
Może ktoś kawę na ławę wywalić na jakiej zasadzie te zmywarki czują ?

A czy warto / można / trzeba / należy / stosować np. nabłyszczacz (mam
buteleczkę) razem z tabletkami 3 in1? Wlać do zbiorniczka i niech tam sobie
leży ? Czy tabletka może dawać za mało nabłyszczacza, wtedy sobie dobierze ?
Czy w przypadku tabletek ustawienia (gałeczki do pokręcania) ilości środków
nie mają znaczenia ? Tyle ile jest w tabletce tyle ma być ? A jak ktoś ma
wodę twardszą lub miększą ? Rozumiem, zę trzeba poeksperymentowac, jak
dobrze myje to nie kombinowac ? :-)

Pierwsze 4 mycia były koszmarne : na róznych programach testowałem
urządzenie z gratisowymi tabletkami, które były dodane do zmywarki. Naczynia
nie umyte, matowe. Gdy wykończyłem gratisowe próbki, zakupiłem pudło
normalnych na kazdym programie mam "luks-ciupaga" umyte wszystko.
Najchetniej zapomniłbym o proszkach, nabłyszczaczach i stosował do końca te
tabletki...

--
POZDRAWIAM - Arjano
(O) Przyłącz się do nas: http://www.rzeszow.net

1. Data: 2003-04-24 12:20:50

Od: "Chopek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Arjano" pyta:
> Najchetniej zapomniłbym o proszkach, nabłyszczaczach i stosował do końca
te
> tabletki...

Dlaczego? Jak kiedyś nalałem nabłyszczacza to do dzisiaj nie dolewałem.
Sól raz na jakiś czas. Nie jest to upierdliwe.
Wsypywanie proszku nie wymaga jakichś super umiejętności czy zdolności
manualnych a wychodzi taniej.

Była kiedyś spora dyskusja na temat soli (do czego ona potrzebna, czy można
kuchenną) Poszukaj w archiwum.

Była też dyskusja na temat wyższości tabletek 3 in 1, 2 in 1, proszków itp.
Wniosek był taki:

1) Gel do zmywarek
2) Proszek
3) Tabletki

Obecnie używam proszku z Calgonitu, soli jakiejś Leader Price a nabłyszczacz
cholera go wie. Naczynia mam czyste, błyszczące. Jedyne co musisz zrobić, to
na początku pobawić się regulacją ilości soli i nabłyszczacza. W przypadku
tabletek nie masz takiej możliwości. No i proszku sypiesz ile chcesz, a
tabletkę będziesz kroił?

Pozdrawiam, Chopek.

1. Data: 2003-04-24 12:42:10

Od: "Arjano" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chopek wrote:

> Dlaczego? Jak kiedyś nalałem nabłyszczacza to do dzisiaj nie dolewałem.
> Sól raz na jakiś czas. Nie jest to upierdliwe.

Już bardzo upierdliwe było postawienie mnie przed regałem i zaproponowanie
zbudowania sobie zestawu myjącego z soli, proszku i nabłyszczacza. Dla kogoś
kto zmywarkę dopiero kupił było to nad wyraz uciazliwe zadanie. Rózne marki,
różne ceny, różne produkty. Wybrałem najprostsza linie. Kupiłem tabletki 3 w
1. I nie żałuję. Policzyłem ile bedzie mnie kosztowało 1 mycie - wyszło dużo
poniżej 1 zł, wiec stwierdziłem, że stać mnie. :-) Psychologiczne
oddziaływanie cen proszków było bardzo mocne. Załamałem sie pod cenami typu
"dziesiąt, naście, dziesiąt". Chociaż pewnie jak sie kupuje duzy wór lub
butle to wychodzi na jedno mycie taniej. Ale człowiek leniwy, a tabletkę hop
i po bólu...

> Wsypywanie proszku nie wymaga jakichś super umiejętności czy zdolności
> manualnych a wychodzi taniej.

No wiem, tarfię chyba do lejka, odkręcę, zakręcę, otworzę, nasypię,
przesypię, zgarnę, wymyję, bo piana się zrobi, też proste :-)

> Jedyne co musisz zrobić, to na początku pobawić się regulacją ilości soli
> nabłyszczacza.

też nie skomplikowane.

>W przypadku tabletek nie masz takiej możliwości.

Też fajnie

> No i proszku sypiesz ile chcesz, a tabletkę będziesz kroił?

Eee, kroił, a po co ?
Ja tam nie wróg soli i nabłyszczacza, tylko interesują mnie techniczne
aspekty użycia obu form środków myjacych. No i jak ta sztuczna inteligenacja
mysli tymi czujnikami, co ?

1. Data: 2003-04-24 13:19:17

Od: "Chopek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Arjano" pisze:

> Też fajnie

Okej, ale nie pisz potem, że masz zacieki, plamy i inne syfy na naczyniach.

> No i jak ta sztuczna inteligenacja
> mysli tymi czujnikami, co ?

Nie jestem specjalistą od budowy zmywarek, ale wydaje mi się, że nie ma tam
żadnej inteligencji.
Zmywarka nie pobiera nabłyszczacza i soli tyle ile potrzebuje tylko tyle ile
ustawisz. Przynajmniej moja tak ma (Mastercook ZBI-2125
http://www.mastercook.pl/produkty_szczegoly.php?prod
uctID=85)

Pozdrawiam, Chopek.

Ps. Może by ktoś na stronie zrobił sondę na temat czego używamy w
zmywarkach:
a) gel
b) proszek
c) tabletki
d) różnie

Ciekawy jestem wyników.

1. Data: 2003-04-24 13:49:32

Od: "Joanna" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Arjano" <a...@w...pl> wrote in message
Kupiłem tabletki 3 w
> 1. I nie żałuję. Policzyłem ile bedzie mnie kosztowało 1 mycie - wyszło
dużo
> poniżej 1 zł, wiec stwierdziłem, że stać mnie. :-)
Nie wiem jak liczyles ale cos mi sie zdaje ze nie do konca tak wychodzi.
Pudlo 30 szt tabletek 3 w 1 to koszt najmniej 20 zl. Dodaj do tego zuzycie
wody i pradu. Nijak wynik nie daje niżej niz 1 zl. No chyba, ze te tabletki
kroisz :)
Swego czasu tez uzuwalam tabletek. Jednak po zmywaniu woda, ktora
pozostawala w zaglebieniach np. kieliszkow, byla metna i gdy to zaschlo
trzeba bylo kieliszek ponowanie umyc. Teraz uzywam proszku i takiego efektu
nie obserwuje. Proszku sypiesz ile uwazasz. Tabletka dlugo sie rozpuszcza i
wyglada na to, ze resztki tej tabletki docieraja tez do etapu plukania.

Joanna

1. Data: 2003-04-24 14:18:32

Od: Krzysztof <...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> No wiem, tarfię chyba do lejka, odkręcę, zakręcę, otworzę, nasypię,
> przesypię, zgarnę, wymyję, bo piana się zrobi, też proste :-)

Czlowieku, o czym Ty piszesz? Sol sypiesz raz na kilka miesiecy,
nablyszczacz tez !!! Nie przetesowales tego wiec masz prawo nie
wiedziec. OK, pozostaje nasypac troche proszku i koniec, zamykasz pudlo
i jazda.
Jesli chodzi o twoje pytania dotyczace znikajacych swiatelek i
pojawiajacych sie po zakonczeniu mycia to zrob prosty test.
Wlacz swoja super zmyware bez talerzy i bez swojej super tabletki 3 in 1
i zo baczysz ze efekt bedzie ten sam !!! Prawdopodobnie twoje
stwierdzenia dotyczace odczuc twojej zmywarki legnal w gruzach.

>Po zakończeniu
>procesu i rozpuszczeniu tabletki znowu pali "braki" (ha, otwiera
klapkę >na tabletkę).

Rozwaliles mnie tym zdaniem na lopatki !!
A czy na grupie dyskusyjnej elektronicznej zadawales pytania typu: jak
telewizor czuje kiedy sie pilotem zmienia programy i sam gasnie po
wylaczeniu?

Potestuj troche dluzej swoja zmywarke i wnet zniknal twe watpliwosci.

Ja uzywam w zaleznosci od tego co myje, tabletek lub proszku.

1. Data: 2003-04-24 20:28:42

Od: "Arjano" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof wrote:

> [...]
> nablyszczacz tez !!! Nie przetesowales tego wiec masz prawo nie
> wiedziec. OK, pozostaje nasypac troche proszku i koniec, zamykasz

Aha, pisze o tym, co AEG podaje na 4 (słownie : czterech) stronach, co robić
jak się przesypie przoszek i dostanie się do zmywarki. Całkiem miłe ...

> [...]
> in 1 i zo baczysz ze efekt bedzie ten sam !!! Prawdopodobnie twoje
> stwierdzenia dotyczace odczuc twojej zmywarki legnal w gruzach.

Legły... To głupie pudło, mimo, ze puste, nie ma soli, nie ma nabłyszczacza,
nie ma proszku (ba ! ma otwartą klapkę na proszek) rozpoczyna _prawidłowy_
cykl mycia. Żadne lampki ostrzegawcze się nie palą. Ale chała...
Palą się zanim nie właczę programu, potem jej wisi, co ma... :-)

>Po zakończeniu procesu i rozpuszczeniu tabletki znowu pali "braki" (ha,
otwiera
> klapkę na tabletkę).

> Rozwaliles mnie tym zdaniem na lopatki !!

Takie zabawne ? No to kiedy otwiera sie klapka i dlaczego ? :-) Jakie
czujniki ma zmywarka, bezwładnosciowe, ciśnieniowe, czasowe, przewodności,
poziomowe. Naprawdę ciekawi mnie okablowanie maszynki, na jakie sygnały
reaguje. Dlaczego łatwo daje sie oszukać.

> A czy na grupie dyskusyjnej elektronicznej zadawales pytania typu: jak
> telewizor czuje kiedy sie pilotem zmienia programy i sam gasnie po
> wylaczeniu?

To akurat wiem dosyć dobrze, jak chcesz mogę Ci wykład strzelic, ale to
chyba zanudzi grupowiczów "domu". Telwizor to prosta maszyna, jest w naszym
domu od lat 60-tych, fantastyczna, tajemnicza, super-zmywarka dopiero
niedawno :-)

Potestuj troche dluzej swoja zmywarke i wnet zniknal twe watpliwosci.

Prędzej czy później dojdę i do tego, myślałem, że nie ma co wyważać
otwartych drzwi, skoro tylu fachowców od zmywarek na grupie a i temat
nieśmiertelny...

Pozdrawiam

Arjano

1. Data: 2003-04-24 20:34:30

Od: "Arjano" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna wrote:
> [...]
> wychodzi. Pudlo 30 szt tabletek 3 w 1 to koszt najmniej 20 zl. Dodaj
> do tego zuzycie wody i pradu. Nijak wynik nie daje niżej niz 1 zl. No

20:30 = 2/3 zł. KONIEC. U nas tabletki nawet tańsze, bo kupiłem oryginalne
Calgonity 30+extra 8 za 19,90.
Prądu, wody nie liczę, bo dla proszku tak samo ich potrzeba (a czy tyle samo
to nie wiem) :-)

> [...]
> takiego efektu nie obserwuje. Proszku sypiesz ile uwazasz. Tabletka
> dlugo sie rozpuszcza i wyglada na to, ze resztki tej tabletki

Własciwie to problemu nie ma, tabletek uzywam bo... kupiłem, następny rzut
będą proszki w zestawach z nabłyszczaczem i solą, porównam. Na razie nie mam
zastrzeżeń do tabletek i juz.

Pozdrawiam

Arjano

1. Data: 2003-04-25 07:28:31

Od: "Joanna" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Takie zabawne ? No to kiedy otwiera sie klapka i dlaczego ? :-)
Nie wydaje mi sie aby byly w zmywarkach jakies specjalne czujki, bo to zbyt
proste urzadzenie. Z moich obserwacji wynika iz klapka od pojemnika z
proszkiem otwiera sie od strumienia wody.

Joanna

1. Data: 2003-04-25 08:24:54

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> Z moich obserwacji wynika iz klapka od pojemnika z
> proszkiem otwiera sie od strumienia wody.

Czujnika wsypania proszku/tabletki, wagi ważącej ile tego zostało wsypane
ani zabezpieczenia odróżniającego proszek od zelu i od wsypanego przez
dociekliwych na próbę proszku do prania ;) nie ma chyba w żadnej zmywarce
:-)
Ale zasobnik na proszek jest na ogół (przynajmniej w znanych mi zmywarkach)
otwierany prostą dzwigienką poruszaną przez elektromagnes (stąd
charakterystyczne walnięcie na początku właściwego etapu zmywania)

J.

(spam) www.weseleonline.pl
i znowu dylemat...i prośba o pomoc
sauna
kompakt WC
Zmywarka Bosch - jaka ? - odwieczne pytanie ...