tabletki antykoncepcyjne

21. Data: 2000-11-23 10:59:57

Temat: Re: tabletki antykoncepcyjne
Od: "Jolanta Pers" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Urbanowicz napisał(a) w wiadomości:
<8vir31$gdb$2@slimek.man.lublin.pl>...
>Jolanta Pers <j...@m...pl> wrote:
>
>Pytanie brzmialo: Czy robic przerwe w braniu tabletek, mimo roznych wskazan
>lekarzy ginekologow i moja odpowiedz byla ...popierajaca robienie przerw.
>Nie rozumiem tonu Twojej wypowiedzi - czy to jakas sprawa osobista?
>Bycie kompetentnym nie jest chyba rownozanaczne z byciem niemilym ;)

Powtórzę: czy pytanie Eli dotyczyło czyichkolwiek preferencji osobistych,
czy wskazań medycznych?

> [...]
na
>: pewno mu nie zaszkodzi, (chyba że zaciąży) i wydaje mi się, że o jakąś
taką
>: odpowiedź Eli chodziło.
>
>Nie napisalam, ze jest konieczne tylko, ze popieram robienie przerw. Sama
je
>kiedys robilam nawet przy bardzo dobrych tabletkach (Mercilon) i sadze, ze
min.
>dzieki temu moje wyniki byly dobre. Nie napisalam takze, ze robienie przerw
>*jest koniecznie*. Nadal jednak na przykladzie swoim i znajomych Ewy

Przy obecnej zawartości hormonów w tabletkach potencjalne korzyści płynące z
oszczędzania wątroby mogą okazać się znacznie mniej znaczące niż skutki
namieszania sobie w systemie hormonalnym przez parokrotne przestawianie go z
<na pigułkach> -> <bez pigułek>, co jest dla organizmu niemałym wysiłkiem.
Osobiście uważam, że jak już się raz go przyzwyczaiło, to lepiej nie ruszać,
a nie fundować sobie co rusz chaos hormonalny. Cóż, kwestia preferencji.

JoP

--
j...@m...pl
http://www.sf.magazyn.pl

22. Data: 2000-11-23 11:51:31

Od: Ewa Urbanowicz <e...@a...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers <j...@m...pl> wrote:

: Powtórzę: czy pytanie Eli dotyczyło czyichkolwiek preferencji osobistych,
: czy wskazań medycznych?
: [...]

To nie byly preferencje osobiste. choc moze tak to zabrzmialo. Zarowno ja,
jak i moje znajome skorzystaly z wiedzy i doswiadczenia lekarzy, ktorzy
poradzili robic przerwy. Tak sie sklada, ze mamy roznych ginekologow,
stad wiec ta "zbiorowa" odpowiedz ;)
Nie jestem ginekologiem, korzystam z ich wiedzy. Przyznam, ze bylam u wielu,
az znalazlam "tego jednego, jedynego" ;)
Zgadzam sie, ze tabletki sa coraz lepsze. Zgadzam sie takze, ze nie warto
mieszac w systemie hormonalnym, z jednym ale. Jak do tej pory odstawianie na
miesiac nikomu nie zaszkodzilo, ale branie kilka lat pod rzad i owszem.
Znam osobiscie takie dwa (wiem, ze to malo) przypadki (niemoznosc zajscia
w ciaze), ktore lekarze tlumacza min. intenstynoscia brania pigulek. Mnie to
przekonalo, moje znajome rowniez, innych nie musi. To nie dowod oczywiscie.
Ale jakos wole 'dmuchac na zimne', choc nie myle depresji z rakiem ;)

O ile dobrze pamietam, Ty takze pisalas, ze odstawianie na pewno nie zaszkodzi.

Pozdrawiam,
E.

23. Data: 2000-11-24 02:22:40

Od: "dradam" <d...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Urbanowicz <e...@a...umcs.lublin.pl> wrote (cytujac Jolanta Pers
<j...@m...pl> :

> [...]
>jak i moje znajome skorzystaly z wiedzy i doswiadczenia lekarzy, ktorzy
>poradzili robic przerwy. Tak sie sklada, ze mamy roznych ginekologow,

Nie jest to bynajmniej wiarygodne uzasadnienie. Ani nie nalezy sie na niej opierac w
podejmowaniu decyzji w tym zakresie.

Posluze sie przykladem : raz do roku ukazuje sie wydawnictwo pod tytulem " Managing
contraceptive pill patients" , wydawane przez EMIS.

Sklada sie ono w polowie z wytycznych, co i jak , a polowie ze zrodel. Kazde zdanie w
"wytycznych" (pierwszej czesci) odwoluje sie do zrodla, z reguly jest to konkretne
badanie kliniczne , po prostu "testujace" wymieniony problem.

W ten sposob, co roku ukazuje sie ksiazka, ktora zawiera bardzo szczegolowe wytyczne
na temat tego jak zapisywac i prowadzic pacjentki na srodkach antykoncepcyjnych i co
wiecej, co roku oparta jest ona na biezacym stanie wiedzy medycznej.

Jezeli jakas wytyczna nie jest oparta na wyniku badania, to jest ona oparta na
"consensus opinion" i wowczas wskazywane jest zrodlo.

A tak przykladowo , w ostatnich wytycznych, nie istnieje wskazowka , aby od czasu do
czasu przerywac podawanie pigulek dla dania "wakacji". Podobnie jak nie mozna
przerywac "miesiaczkowania" (technicznie przeciez mozliwe) tylko po to , aby sobie
kobieta "odpoczela".

Pozdrawiam

dradam
_______
Wyslano poprzez Fastnews - www.com.pl. Archiwum usenet.
Szukaj, czytaj, dyskutuj w http://www.com.pl

24. Data: 2000-11-24 08:46:07

Od: "Jolanta Pers" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Urbanowicz napisał(a) w wiadomości:
<8vj0c3$k90$1@slimek.man.lublin.pl>...
[ciach]

>O ile dobrze pamietam, Ty takze pisalas, ze odstawianie na pewno nie
zaszkodzi.

Ponieważ do przedwczoraj istotnie wydawało mi się, że tak jest. Tymczasem
pierwsze wyszukiwanie wyrzuciło mi artykuł, w którym podaje się, że
odstawianie może spowodować więcej szkody niż pożytku: wysiłek dla układu
hormonalnego, rozregulowanie, przykre skutki uboczne przy każdorazowym
ponownym przestawianiu organizmu.

JoP

--
j...@m...pl
http://www.sf.magazyn.pl

25. Data: 2000-11-24 10:48:49

Od: Ewa Urbanowicz <e...@a...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers <j...@m...pl> wrote:

[...]

Podaj mi prosze namiary na ten artykul, chcialabym pokazac go mojemu
lekarzowi, a moze przy okazji zrewidowac wlasne doswiadczenia i poglady.

Pozdrawiam,
E.

26. Data: 2000-11-24 11:02:14

Od: "Jolanta Pers" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Urbanowicz napisał(a) w wiadomości:
<8vlh2h$qih$1@slimek.man.lublin.pl>...
> [...]
>
>Podaj mi prosze namiary na ten artykul, chcialabym pokazac go mojemu
>lekarzowi, a moze przy okazji zrewidowac wlasne doswiadczenia i poglady.

Sorry, ten był akurat na jakimś serwerze dla "members only." Jak go jeszcze
raz odgrzebię, korzystając cynicznie z loginu kolegi, to zacytuję. Drugi,
ale o popularniejszym wydźwięku, był na:

http://www.youngwomenshealth.org/oral.html

JoP

--
j...@m...pl