tabletki antykoncepcyjne

1. Data: 2000-11-21 08:45:33

Temat: tabletki antykoncepcyjne
Od: "Ela" <e...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Biore tabletki antykoncepcyjne od kilku lat. Moja pierwsza pani doktor
powiedziala, ze trzeba robic przerwy w zazywaniu takiego typu tabletek. Po
roku miesieczna, po dwoch - dwumiesieczna itd.
Potem leczylam sie u innej pani doktor, ktora powiedziala, ze w zadnym
wypadku nie mozna robic przerw. Wczoraj bylam u pani doktor do ktorej kiedys
chodzilam. Byla oburzona, ze nie robilam zadnych przerw w braniu tabletek.
No i co mam o tym sadzic???? Czy lekarze sa niedouczeni? Jak to mozliwe, ze
jeden mowi co innego co drugi. Dla mnie jest to zenujace. Problem wydaje
sie jasny: robic przerwy czy nie?!?! Czy ktos na liscie zna odpowiedz na to
pytanie? Czy sa na liscie w ogole jacys lekarze?
Ela

2. Data: 2000-11-21 10:17:27

Temat: Re: tabletki antykoncepcyjne
Od: "Jolanta Pers" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ela napisał(a) w wiadomości: <3...@n...vogel.pl>...
>Problem wydaje
>sie jasny: robic przerwy czy nie?!?! Czy ktos na liscie zna odpowiedz na to
>pytanie? Czy sa na liscie w ogole jacys lekarze?

Nie robić. Współczesne tabletki są znacznie mniej szkodliwe dla wątroby niż
starsze generacje. Należy tylko regularnie robić wszystkie badania z próbami
wątrobowymi i badaniami krzepliwości krwi. Jeśli wszystko jest OK, nie ma
potrzeby robienia przerw. A takie odstawianie to jest rewelacyjny sposób na
zajście w ciążę - dla osoby przyzwyczajonej do komfortu i skuteczności
tabletek o wpadkę nietrudno. Zresztą, były w Stanach przypadki cynicznych
ginekologów, co to kazywali pacjentkom odstawiać tabletki, kiedy biznes
szedł cienko - w końcu na skrobance zarobek lepszy.

JoP

--
j...@m...pl
http://www.sf.magazyn.pl

3. Data: 2000-11-21 10:29:27

Od: "Ela" <e...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bo jak ktos teraz jeszcze napisze, ze trzbea robic przerwy to chyba padne.
Ela

4. Data: 2000-11-21 12:10:25

Od: "Jolanta Pers" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Myszka07 napisał(a) w wiadomości: <8vdo7u$aac$1@fargo.cgs.pl>...
>moja kolezanka robi przerwy co 6 miesiecy - bierze juz od 3 lat i jakos nie
>wpadla;)
>ja tez robie przerwy i tez jeszcze nie jestem dzieciata

A słyszałaś o czymś takim jak "statystyka"?

JoP

P.S. Pisz jak człowiek po cytatem i wycinaj co zbędne, pliz.

--
j...@m...pl
http://www.sf.magazyn.pl

5. Data: 2000-11-21 12:14:39

Temat: Re: Odp: tabletki antykoncepcyjne
Od: Ewa Urbanowicz <e...@a...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Myszka07 <e...@p...onet.pl> wrote:
: moja kolezanka robi przerwy co 6 miesiecy - bierze juz od 3 lat i jakos nie
: wpadla;)
: ja tez robie przerwy i tez jeszcze nie jestem dzieciata

Popieram. Wiekszosc moich znajomych robi co 6 msc przerwe w braniu tabletek
(na miesiac) i wyniki maja dobre ;)

E.

6. Data: 2000-11-21 12:30:11

Od: "Jolanta Pers" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Urbanowicz napisał(a) w wiadomości:
<8vdovf$224$1@slimek.man.lublin.pl>...
> [...]
>: ja tez robie przerwy i tez jeszcze nie jestem dzieciata
>
>Popieram. Wiekszosc moich znajomych robi co 6 msc przerwe w braniu tabletek

Pytanie nie brzmiało: "Czy znajomi Ewy Urbanowicz biorą tabletki, robią
przerwy i jakie mają wyniki?", ale: "Czy jest to konieczne?", gdyż osobiście
mogę wymienić jakieś 10 osób, które a) biorą od co najmniej 5 lat, b) nie
robią żadnych przerw, c) nie mają żadnych zaobserwowanych problemów
zdrowotnych z tego tytułu, ale co z tego. Możemy się jeszcze poprzerzucać
tekstami, o tym, jak to wygląda u kuzynki męża ciotki Heli, a co, jak
pl.rec.pacjenci, to pl.rec.pacjenci.

Otóż według aktualnej wiedzy medycznej, jeśli nie ma wskazań specjalnych, a
wyniki są dobre, _nie_jest_to_konieczne_, jak ktoś lubi, to owszem może, na
pewno mu nie zaszkodzi, (chyba że zaciąży) i wydaje mi się, że o jakąś taką
odpowiedź Eli chodziło.

JoP

--
j...@m...pl
http://www.sf.magazyn.pl

7. Data: 2000-11-21 12:53:04

Od: "Ela" <e...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem pelna podziwu dla Ciebie Jolu i bardzo Ci dziekuje. Nie chodzi
przeciez w tym wszystkim o wpadke tylko przede wszystkim o zdrowie.
Niektorzy skupili sie wylacznie na ciazy.
dziekuje

8. Data: 2000-11-21 14:04:37

Od: "Jolanta Pers" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Myszka07 napisał(a) w wiadomości: <8vdsnc$cu6$1@fargo.cgs.pl>...

>TO BYLO NIEMILE,

Osobiście wolę być postrzegana jako osoba kompetentna oraz niemiła, a nie
odwrotnie. Cóż, jest to moja prywatna preferencja.

>kazdy mam prawo wypowiedzec swoje zdanie

Ma. Byle na temat. Bo nadinterpretacja tej zasady skutkuje także takimi
patologiami jak wypowiadający się każdym wątku optymalni, którzy wypowiadają
swoje zdania na dowolny temat, od depresji po raka.

Życie byłoby o niebo łatwiejsze, gdyby wszyscy na zadane pytanie dzielili
się wiedzą, jeśli takową posiadają, a nie zapodawali wiadomości Radia
Erewań, względnie opowiadali, go przytrafiło się ich znajomym. Wiem, jest to
powszechne na psm i psd ("Czy wam też się coś takiego przytrafiło?), w
niektórych przypadkach podzielenie się doświadczeniem istotnie jest cenne, w
innych - nie ma najmniejszego sensu, bo chodzi o zupełnie inny przypadek,
danych jest za mało, a podobieństwo pozorne.

>A po 5 latach zazywania stwierdzja ze nie moga zajsc w ciaze albo nie moga
>dostac okresu, albo nie moga donoscic ciazy, a badania byly ok i czuly sie
>ok

1. Przepraszam, czy ktoś łapie Cię wieczorem w ciemnej uliczce i wpycha
tabletki do gardła, ewentualnie tłucze i dosypuje do jedzenia? Każdy
podejmuje świadomą decyzję, rozpatrując wszystkie za i przeciw, swoją
sytuację rodzinną i zdrowotną. A każdy, kto się na coś decyduje, chce mieć
dostęp do kompetentnych informacji na temat medycznych skutków tego, na co
się decyduje. Ryzyko jakieś owszem, zawsze jest, ale cóż - wszystko, co
robimy, jest obarczone jakimś ryzykiem, jak wyjdziesz na ulicę, też Ci może
spaść cegła na głowę. Każdy musi sobie sam odpowiedzieć na pytanie, co jest
dla niego ważne i czy mu się kalkuluje. (Bo o tym, że współczesne tabletki
antykoncepcyjne chronią np. przed rakiem jajnika i mają jeszcze parę innych
pozytywnych skutków poza "działaniem podstawowym" to na pewno wiesz.) Gdyby
Ela chciała, mogłabym się pokusić o podanie tytułów publikacji dotyczących
skuteczności, działania oraz ewentualnej szkodliwości tabletek, ale - jak
mniemam - nie bardzo jej się chce przedzierać przez parę kg anglojęzycznego
tekstu fachowego i tak naprawdę nie powinno jej się chcieć, to powinien był
zrobić jej ginekolog i udzielić jej informacji.

2. Na początku lat 90-tych robiono w Stanach badania na grupie ponad 1800
kobiet, które zażywały tabletki, a potem je odstawiły, żeby urodzić dzieci.
W 2 lata po odstawieniu tabletek ponad 60% pań miało już dzidziusia, a
ogólnie płodność była mniej-więcej taka sama, jak dla ogółu populacji
(różnice bliskie błędu statystycznego). Jak masz dostęp do wyników jeszcze
szerszych badań, chętnie się zapoznamy, podaj tytuł publikacji.

JoP

--
j...@m...pl
http://www.sf.magazyn.pl

9. Data: 2000-11-21 14:12:13

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Myszka07 napisał(a):

> moja kolezanka robi przerwy co 6 miesiecy - bierze juz od 3 lat i jakos nie
> wpadla;)
> ja tez robie przerwy i tez jeszcze nie jestem dzieciata

Jak tam Twój chłopak?...Wrócił, czy został przy dziecku?

Kaja

10. Data: 2000-11-21 14:28:44

Od: "Ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> ginekologów, co to kazywali pacjentkom odstawiać tabletki, kiedy biznes
> szedł cienko - w końcu na skrobance zarobek lepszy.

A co mam zrobic jesli moja pani doktor od roku odmawia mi wypisania recepty
bo twierdzi ze skoro zaczelam brac 3 lata temu w wieku 18 lat to absolutnie
nie
wolno mi wiecej brac hormonow? Twierdzi ze "swoje juz zjadlam" i nalega na
przerwanie i przejscie na diafragme... Juz mi rece opadaja... Ma racje czy
nie?
Nie mowie tu o ogolnym zdrowiu bo wyniki mam swietne i dobrze sie czuje, ale
czy zajde w ciaze kiedy sie na nia zdecyduje?

---
Pozdrawiam
Ania

cholesterol