termometr elektroniczny...

1. Data: 2004-01-16 13:04:21

Temat: termometr elektroniczny...
Od: Paweł Sikora <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam.

ostatnio rozgladam sie za termometrem eletronicznym,
ktorego dokladnosc pomiaru jest rzedu 0.05-0.01 st.C.
(bledy rzedu +/- 0.1 st.C. sa niedopuszczalne).
nie wiecie moze gdzie mozna cos takiego nabyc detalicznie?
w aptekach maja tylko rteciowki i niedokladne elektroniczne zabawki.

then Linux is Dolby Digital and all the music is free...

2. Data: 2004-01-16 13:23:35

Temat: Re: termometr elektroniczny...
Od: Paweł Sikora <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Sikora wrote:

> [...]
> nie wiecie moze gdzie mozna cos takiego nabyc detalicznie?
> w aptekach maja tylko rteciowki i niedokladne elektroniczne zabawki.

hmm, przegladanlem wlasnie katalogi firm braun, beuer, omron i suretemp.
wszystkie modele maja dokladnosc rzedu 0.1 , 0.2.
kosztuja od 40pln do nawet 750pln. toz ze zwyklej rteciowki
mimo iz ma skale co 0.1 mozna odczytac temp. z dokladnosci powiedzmy do 0.05
czyzby elektronika medyczna byla taka badziewna?

then Linux is Dolby Digital and all the music is free...

3. Data: 2004-01-16 13:40:27

Od: "RobertS" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bu8on5$s8m$...@S...icm.edu.pl,
Paweł Sikora <s...@o...pl>:

> [...]
> mimo iz ma skale co 0.1 mozna odczytac temp. z dokladnosci powiedzmy
> do 0.05 czyzby elektronika medyczna byla taka badziewna?

Co innego rozdzielczosc odczytu, co innego dokladnosc pomiaru, a co innego
roznego pochodzenia bledy pomiaru.

Dokladnie o tym byl watek kilka mies. temu - zerknij do archiwum.

--
Robert

4. Data: 2004-01-16 13:54:21

Od: "-=RapidHail=-" <d...@u...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Paweł Sikora" <s...@o...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> nie wiecie moze gdzie mozna cos takiego nabyc detalicznie?
> w aptekach maja tylko rteciowki i niedokladne elektroniczne zabawki.

Chcesz dobry termometr? To kup sobie termometr do kalibracji innych
termometrów :) chociazby ten:
http://www.introl.pl/introl2001/kalibratory_new/temp
eratury/microcal_20t.html
i bynajmniej on nie jest do zastosowan w medycynie :>

5. Data: 2004-01-16 13:58:53

Od: "Tomasz Bandurski" <b...@d...this.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Sikora" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

0.05
> czyzby elektronika medyczna byla taka badziewna?

1. w celu pomiaru temperatury ciala (goraczki) taka dokladnosc wystarczy,
jezeli potrzebujesz wiekszej dokladnosci nie szukaj w sprzecie przeznaczonym
stricte do pomiaru goraczki.
2. skala termometru rteciowego jest analogowa i to ze mozna podzielic sobie
najmniejsza podzialke "wzrokowo" na pol, czy nawet mniejsze czesci nie
oznacza ze tyle wynosi blad pomiaru.
3. w termometrze rteciowym jest jeszcze blad paralaksy
T.B.

6. Data: 2004-01-16 14:24:20

Od: Paweł Sikora <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Bandurski wrote:

> [...]
> nie oznacza ze tyle wynosi blad pomiaru.
> 3. w termometrze rteciowym jest jeszcze blad paralaksy

ok, powiem inaczej.

interesuje mnie cudo, ktore zmierzy temp. z rozdzielczoscia min 0.1st.C.
przesuniecie skali mnie nie intersuje, bo potrzebne mi sa tylko informacje
nt. *zmian* temp.

then Linux is Dolby Digital and all the music is free...

7. Data: 2004-01-16 14:53:24

Od: "Piotr ne" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Sikora napisał:

> [...]
> przesuniecie skali mnie nie intersuje, bo potrzebne mi sa tylko informacje

Kupiłem nie tak dawno (< 2 lata) w sklepie niedaleko stąd termometr
mierzący temperaturę z rozdzielczością 0,01C. Kosztował chyba 22 złote.
http://republika.pl/piotrne/termmi10.jpg

Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr

8. Data: 2004-01-16 15:02:18

Od: Paweł Sikora <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr ne wrote:

> Kupiłem nie tak dawno (< 2 lata) w sklepie niedaleko stąd termometr
> mierzący temperaturę z rozdzielczością 0,01C. Kosztował chyba 22 złote.
> http://republika.pl/piotrne/termmi10.jpg

no rewelacja.

znalazlem na stronie producenta troszke inny model,
ale tez posiada dwie cyfry po przecinku.

http://www.metalchem.gl.pl/oferta_termometry.html
Elektroniczny termometr lekarski, I klasa dokładności, Microlife MT 16C2

then Linux is Dolby Digital and all the music is free...

9. Data: 2004-01-16 15:10:08

Od: Paweł Sikora <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> http://www.metalchem.gl.pl/oferta_termometry.html
> Elektroniczny termometr lekarski, I klasa dokładności, Microlife MT 16C2

dowiedzialem sie jeszcze, ze posiada dokladnosc +/-0.1st.C,
a czas pomiaru wynosi 60 sekund.
chyba nic lepszego po przystepnej cenie nie znajde.

then Linux is Dolby Digital and all the music is free...

Problem
Aparat Bioptron Compact III
Prolaktyna
Prolaktyna