Strona główna Grupy pl.soc.edukacja testy

Grupy

Szukaj w grupach

 

testy

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 1


« poprzedni wątek następny wątek »

1. Data: 2001-10-09 08:31:32

Temat: testy
Od: "Aleksandra Kisiel" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś mi powie dlaczego nas tak straszą tymi próbnymi testami bo ja nie
mam pojęcia


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


1. Data: 2001-10-10 17:13:44

Temat: Odp: testy
Od: "Jerzy" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aleksandra Kisiel <a...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:9pucfv$bb4$...@n...tpi.pl...
> Czy ktoś mi powie dlaczego nas tak straszą tymi próbnymi testami bo ja nie
> mam pojęcia
Witam
"dlaczego nas straszą" to niewłaściwe pytanie. Jeżeli umiesz, to zdasz, więc
czego się boisz? A to straszenie wynika.... z najlepszej woli dorosłych! C
hcieliby dla Was jak najlepiej, co zrozumiałe. Wiedzą, że wiedza dobrej ja
kości = łatwiejsze i bogatsze życie - też zrozumiałe. Dobrym sposobem na m
otywowanie ucznia do pracy jest straszenie byle czym, a w szczególności s
traszenie egzaminem - tego ja też nie rozumiem...
Nie daj się zwariować! Właśnie strachu przed egzaminem obawiaj się najbard
ziej na egzaminie! Panika potrafi zabrać Ci co najmniej 1/3 tego, co przec
ież umiesz. Więc niech dorośli Cię straszą. Nie walcz z tym, to bez sensu -
Oni wiedzą, że wiedzą lepiej. Żaden Twój wysiłek ich nie przekona. Ty rób
swoje, tzn. ucz się w ogóle i do egzaminu w szczególe. Po elegancko zdanym
egzaminie Oni będą tak szczęśliwi, że masz szansę na kilka dni bez gderani
a... o następnym egzaminie, klasówce, sprawdzianie itd. Im będziesz starsza,
tym będzie Ci łatwiej to wytrzymać. Tak naprawdę nie wyzwolisz się od tego
straszenia nawet wtedy, gdy Twoje dzieci pójdą do szkoły, a babcie będą tr
zeszczeć Ci do ucha. Ale wtedy Ty wspomnisz własne dzieciństwo i młodość.
Masz wtedy szansę przerwać ten łańcuch pokoleniowego trzeszczenia bo będzi
esz wiedzie, że straszenie dziecka to NIE jest najlepszy sposób na motywow
anie go do nauki.
Powodzenia
Jerzy


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2001-10-11 08:34:42

Temat: Re: Odp: testy
Od: M...@f...edu.pl (Marek Pawlowski) szukaj wiadomości tego autora


Jerzy wrote:

> Użytkownik Aleksandra Kisiel <a...@p...onet.pl> w wiadomości do
> grup dyskusyjnych napisał:9pucfv$bb4$...@n...tpi.pl...
>
>> Czy ktoś mi powie dlaczego nas tak straszą tymi próbnymi testami bo ja nie
>> mam pojęcia
>
> Witam
> "dlaczego nas straszą" to niewłaściwe pytanie. Jeżeli umiesz, to zdasz, więc
> czego się boisz?


To chyba nie jest cała prawda.
Każdy kto przeczytał standardy wymagań egzaminacyjnych
(może poza Panem Ministrem i Panią Dyrektor CKE) musiał dostrzec,
że w wielu miejscach jest to dokument nieprecyzyjny, hasłowy czy wręcz
publicystyczny. Wynika z niego bardzo mało konkretów, może poza
jednym, niewątpliwym: że wszystko się może zdarzyć. Dokument ten
nie wylicza szczegółowo wiedzy, którą trzeba posiadać, by zdać egzamin.
Umiejętności wylicza na tyle nieprecyzyjnie, że nie da się z niego odczytać
na jakim poziomie mają być one opanowane (w wielu wypadkach spektrum
możliwości leżące pomiędzy poziomem elementarnym, a poziomem akademickim
jest ogromne). Podstawa programowa jest równie niekonkretna.
Programy nauczania interpretują te wymagania każdy na swój sposób
i nikt nigdzie nie zapisał gwarancji, że skoro program został dopuszczony
do użytku, to na egzaminie nie pojawi się nic, co program ten pominął
lub zbagatelizował (dopuszczenie do użytku programu nie ma żadnych skutków
wiążących ręce układaczom pytań egzaminacyjnych; jest tylko ogólnym
certyfikatem
"nietoksyczności" wydanym na podstawie recenzji dwóch krewnych i znajomych
autora programu). Uczniowi pozostaje jedynie zaufanie do swojego nauczyciela
- jego wyczucia lub zdolności telepatycznych. Na dodatek muszą być to
zdolności nie tylko do odczytania co autorzy standardów mieli na myśli,
ale i
co z tych ich myśli zrozumieli autorzy pytań egzaminacyjnych.
Innym powodem do niepokoju może być brak skutecznej procedury reklamacyjnej
w przypadku wątpliwości co do treści pytań lub odpowiedzi.
O tym, że nie ma takiej roboty, której by się nie dało spartolić, nie
trzeba chyba
nikogo przekonywać. Bublami logicznymi i merytorycznymi bywają nawet
ustawy kierowane do prezydenta. Nikt nie zagwarantuje uczniowi, że
podobne gnioty nie zostaną mu podane na egzaminie. Przeciwnie, po
doświadczeniach
z różnymi zestawami próbnymi i przykładowymi, można z duża dozą
prawdopodobieństwa uprzedzać, że podobne buble na egzaminie także
bedą. I co wówczas, gdy nie wiadomo o co chodzi lub najwyraźniej
trzy z czterech podanych odpowiedzi testu są poprawne? Można by
doradzać rzucenie monetą, gdyby nie to, że o ile wiem, to nawet monet
wyjmować nie będzie można.
Czy uczniowie mają prawo sądzić, że odpowiedzialni dorośli bedą umieli
przyznać sie do błędu? A jeśli nie, to czy inni dorośli - dostrzegający
ten błąd
- bedą mieli dość determinacji, by do takiego uznania winy doprowadzić
niszcząc misternie skonstruowany porządek całego systemu, który
nawet nie dopuszcza myśli, że coś w nim może byc niedoskonałe?

Oczywiście, nie należy straszyć młodzieży. (To co napisałem
powyżej też chyba powinienem zakodować jakimś szyfrem dostępnym
od lat 18.) Ale nie sądzę, by należało zostawiać ich samych, z ich
obawami, poklepując po ramieniu lub machając ręką i dając za przykład
chwalebny życiorys tatusia, który i komunę przeżył.
(To tak ogólnie, bardziej do siebie niż do Jerzego :-))
Jeśli jest coś, co ich słusznie niepokoi, to my jesteśmy za to
odpowiedzialni,
przez nasz brak wyobraźni, impotencję lub wygodną bezczynność.

Pozdrawiam,

MP

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.edukacja

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2001-10-11 12:34:36

Temat: Re: testy
Od: "zairazki" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Pawlowski" <M...@f...edu.pl> napisał w
wiadomości news:3BC559A3.7070207@fuw.edu.pl...

> O tym, że nie ma takiej roboty, której by się nie dało spartolić, nie
> trzeba chyba
> nikogo przekonywać. Bublami logicznymi i merytorycznymi bywają nawet
> ustawy kierowane do prezydenta. Nikt nie zagwarantuje uczniowi, że
> podobne gnioty nie zostaną mu podane na egzaminie. Przeciwnie, po
> doświadczeniach
> z różnymi zestawami próbnymi i przykładowymi, można z duża dozą
> prawdopodobieństwa uprzedzać, że podobne buble na egzaminie także
> bedą.
Doświadczenie uczy szacunku dla prawa. Jeżeli coś może źle pójść, to na
pewno pójdzie. Popieram :-) niestety.... :-(((

> Czy uczniowie mają prawo sądzić, że odpowiedzialni dorośli bedą umieli
> przyznać sie do błędu?
Mjaą prawo sądzić. Niestety - życie ich nauczy, gdzie część dorosłych ma
pojęcie odpowiedzialności i parę innych pojęć też :-(((

> A jeśli nie, to czy inni dorośli - dostrzegający ten błąd
> - bedą mieli dość determinacji, by do takiego uznania winy doprowadzić
> niszcząc misternie skonstruowany porządek całego systemu, który
> nawet nie dopuszcza myśli, że coś w nim może byc niedoskonałe?
Tu, niestety, byłbym realistą. My niepopelniamy bykufff, sflaszcza we ftorki
:-D
A tak realnie. Piękny byłby świat, w którym coś na większą skalę pomyślane
by działało. Miało być tak pięknie (w kraju nad Wisłą też) a wyszło jak
zwykle...

> Jeśli jest coś, co ich słusznie niepokoi, to my jesteśmy za to
> odpowiedzialni,
> przez nasz brak wyobraźni, impotencję lub wygodną bezczynność.
> Pozdrawiam,
> MP
Zgadzam się i to oburącz podpisuję. Ale z doświadczenia wiem, że wielkie
projekty rzadko przynoszą sukces, więc nie zapiszę się do naprawiaczy
świata. Wolę robić to, co widać powyżej - nawet pojedyncza pomoc to już coś.
W końcu napisane jest w Piśmie: coście uczynili jednemu.... itd.
Pozdrawiam
Jerzy
PS. Oczywiście to nie zwalnia nas - dorosłych - z obowiązku pomocy młodszym.
W końcu w świecie dorosłych stresów im nie zabraknie, to przynajmniej w
młodości możemy ograniczać im dostęp do tego dobra...
j.


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : [ 1 ]


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

:)Zycie...........strzel my sobie w leb....
Korociński & Jump & reszta
Korociński & Jump & reszta
Korociński & Jump & reszta
kasa za darmo

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju

zobacz wszyskie »