tłusta plama

1. Data: 2004-08-24 13:19:53

Temat: tłusta plama
Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem, wiem, temat był wałkowany. Sposoby opisywane (także inne,
wygooglane) wypróbowałam. I nic. Bluzka bawełniana, prana już
była kilka razy, mąki, talki przeszła. Pranie na sucho i na mokro.
W zimnej i ciepłej wodzie. I nic. Tłusta plama (tłuszcz spod
kurczaka) została, jak była.
Da się to jeszcze jakimś innym sposobem wywabić? Pomóżcie, pliz!
To moja ulubiona bluzeczka. ;-(

--
Pozdrowieństwa,
Daga

1. Data: 2004-08-24 15:27:03

Temat: Re: tłusta plama
Od: "Marcin" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Daga" <z...@N...onet.pl> napisał w wiadomości
onet.pl...
> [...]
> kurczaka) została, jak była.
> Da się to jeszcze jakimś innym sposobem wywabić? Pomóżcie, pliz!

Ja miałem plamy z tłuszczu na koszuli. Też nic nie pomagało. Żona wyprała ją
w Vanischu (chyba tak się to pisze ??), to pomogło

MArcin

1. Data: 2004-08-24 19:32:36

Od: "salamon" <s...@b...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kurczaka) została, jak była.
> Da się to jeszcze jakimś innym sposobem wywabić? Pomóżcie, pliz!

Namocz w Vanish Oxi action - sprawdzone, pomaga

pozdr
SALAMON

1. Data: 2004-08-24 19:42:17

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

salamon pisze w news:cgg4qt$cts$1@inews.gazeta.pl

> Namocz w Vanish Oxi action - sprawdzone, pomaga

Skoro dwie osoby radzą to samo, to spróbuję na pewno. Dzięki!!

--
Pozdrowieństwa,
Scally

1. Data: 2004-08-24 19:51:47

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Daga napisał:

(...)
> Da się to jeszcze jakimś innym sposobem wywabić? Pomóżcie, pliz!
> To moja ulubiona bluzeczka. ;-(

Kiedyś słyszałem o następującym sposobie (ale sam nie próbowałem, więc w
razie czego nie biorę odpowiedzialności!): gorącym żelazkiem prasujesz
zatłuszczony materiał przez papier, który dobrze wchłania tłuszcz. Coś
mi się kołacze po głowie, że w oryginale była gazeta, ale boję się, że
mogłyby wtedy z kolei zostać czarne plamy z druku... Może więc na
wszelki wypadek spróbuj przez papier śniadaniowy?

Pzdr
PWZ

1. Data: 2004-08-24 20:13:53

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Zawadzki pisze w news:cgg6eo$9fb$1@nemesis.news.tpi.pl

> Kiedyś słyszałem o następującym sposobie (ale sam nie próbowałem, więc w
> razie czego nie biorę odpowiedzialności!): gorącym żelazkiem prasujesz
> zatłuszczony materiał przez papier, który dobrze wchłania tłuszcz.

Witam Cię, Piotrze. ;-)
To może ja najpierw sprawdzę ten Vanish, a jak nie podziała, to
dopiero prasowanie. Bo jak zniszczę sobie bluzeczkę dokumentnie,
to nawet własnemu lustru się nie pokażę. ;>

1. Data: 2004-08-25 06:42:42

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Zawadzki" <p...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]Może więc na wszelki wypadek spróbuj przez
> papier śniadaniowy?[...]

W dzisiejszych czasach trudno o niewoskowany, lepszy byłby ręcznik
papierowy. Ale tłuszcz z kurczaka poza tłuszczem jako takim składa się z
rozmaitego paskudztwa i przypuszczam, że to paskudztwo było głównym
bohaterem inicjującego posta. A tu żelazko nie pomoże, a nawet wręcz
przeciwnie ;) Ja bym jednak radziłą ten odplamiacz, a jeśli nie pomoże -
benzynę ekstrakcyjną (na odpowiedzialność autora etykietki, sama nie
próbowałam, ale piszą, że się stosuje, m.in. w pralniach chemicznych).

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

1. Data: 2004-08-25 07:03:40

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska napisał:

(...)
> benzynę ekstrakcyjną (na odpowiedzialność autora etykietki, sama nie
> próbowałam, ale piszą, że się stosuje, m.in. w pralniach chemicznych).

Teraz z kolei ja nie jestem pewien, czy akurat benzyna jest najlepszym
pomysłem - bo benzyna sama z siebie jest 'tłusta'. Już chyba lepiej
rozpuszczalnik/ rozcieńczalnik... Ale nie jestem w 100% pewien - nie ma
na grupie jakiegoś chemika?

Pzdr
PWZ

1. Data: 2004-08-25 07:11:35

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska pisze w news:cghcde$h83$1@atlantis.news.tpi.pl

> Ja bym jednak radziłą ten odplamiacz, a jeśli nie pomoże -
> benzynę ekstrakcyjną (na odpowiedzialność autora etykietki, sama nie
> próbowałam, ale piszą, że się stosuje, m.in. w pralniach chemicznych).

I nie odbarwia? Bo bluzeczka jest ślicznie błękitna, a plama na
samej, khem, wypukłości. ;-)

1. Data: 2004-08-25 07:20:07

Od: "giga" <g...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Teraz z kolei ja nie jestem pewien, czy akurat benzyna jest najlepszym
> pomysłem - bo benzyna sama z siebie jest 'tłusta'.

Benzyna ekstrakcyjna znakomicie sie do tego nadaje w polaczeniu z talkiem
(stary domowy sposob). tylko trzeba uwazac zeby dokladnie zasypac mokra od
benzyny plame po brzegi, bo tluszcz lubi sie "rozlazic" na boki i osadzac na
niezasypanych brzegach.

--
giga

poddasze - niewystarczajaca izolacja cieplna - malowanie ?
Ekologiczne szambo - sprawdza się?
projekt GL215-studio atrium-ktoś budował?
Szukam ekipy do zrobienia wzmocnienia stropu
Kamienie, kruszywo w tworzywie/zywicy - igraszki i fanaberie.