tluste plamy na parkiecie

1. Data: 2003-08-06 14:53:39

Temat: tluste plamy na parkiecie
Od: "Tomasz Konik" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich serdecznie (pierwszy raz),
Szukam rozwiazania nastepujacego problemu. Na starym, acz w dobrym stanie
parkiecie znajduja sie tluste plamy - po oleju spozywczym. Parkiet
prawdopodobnie nie byl nigdy malowany (wg mojej oceny) i olej wsiakl
pozostawiajac ciemne plamy. Bardzo nieladnie to wyglada i zastanawiam sie,
co mozna z fantem zrobic. Czy sa jakies impregnaty (np. woskowe), ktore
przyciemnia podloge i plamy przestana byc widoczne, ewentualnie inne srodki?
A moze ktos ma jakis "prywatny" patent typu "porady Babci Aliny"?;-))) Czy
cyklinowanie (biore taka ewentualnosc pod uwage jako ostatecznosc) rozwiaze
problem?
Szukalem w sieci i w realu porady, ale nie znalazlem nic konkretnego, wiec
postanowilem rzucic pytanie na te grupe.
Pozdrawiam cieplo,
Konik

1. Data: 2003-08-06 16:56:13

Temat: Re: tluste plamy na parkiecie
Od: "Lesio5" <I...@w...peel> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Konik" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Szukalem w sieci i w realu porady, ale nie znalazlem nic konkretnego, wiec
> postanowilem rzucic pytanie na te grupe.

Spróbuj kupic VC 242 Brudpur - srodek do usuwania tlustego brudu. Preparat
dostepny jest w Makro.

--
Leszek Grelak vel Lesio5
"Jesteś dzieckiem Usenetu, masz prawo być tutaj"

1. Data: 2003-08-06 19:57:20

Od: "Ania" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cyklinowanie jest prawdopodobnie drastyczniejszą metodą usuwania plam, ale w
naszym przypadku udało się przebarwienia usunąć. Co prawda plamy powstały
wskutek rozlania wody (dość dużej ilości), a nie oleju, ale fachowiec
twierdził, że bez cyklinowania samo polakierowanie spowodowałoby, że lakier
wyciągnąłby wilgoć z pozornie wyschniętego drewna i plamy wyszłyby ponownie.
Pozdrawiam, Ania

1. Data: 2003-08-07 11:01:35

Od: "Slawo" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Szukalem w sieci i w realu porady, ale nie znalazlem nic konkretnego, wiec
> postanowilem rzucic pytanie na te grupe.

Ostatnio ukladalem nowy parkiet w domu i na niektorych klepkach (nowych)
byly wlasnie takie plamy, spytalem fachowca co to jest , odpowiedzial ze sa
to plamy po oleju spozywczym, maszyny sa nim olejone , wlasnie spozywczym po
to by nie wsiakaly mocno w drzewo tylko zostawaly na jego powierzchni, po
cyklinowaniu , nawet bardzo "delikatnym" , plamy znikaja. Jest to chyba
najlepsze wyjscie.

Pozdrawiam
Slawo

1. Data: 2003-08-07 11:11:25

Od: "Tomasz Konik" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to by nie wsiakaly mocno w drzewo tylko zostawaly na jego powierzchni, po
> cyklinowaniu , nawet bardzo "delikatnym" , plamy znikaja. Jest to chyba

Hmmm... Chcialem uniknac cyklinowania, bo to remoncik spory dla kilku plam,
a zatem sprobuje najpierw sposobu Lesia5 z "brudpurem" a jesli nie da
rezultatow, to zaczne od papieru sciernego i solidnego szorowania calosci.
Myslalem, ze sa srodki olejowe/woskowe, ktore przyciemniaja parkiet tak, jak
plamy z tluszczu, tym samym kryjac plamy;-((
Serdecznie dziekuje za porady i pozdrawiam,
Konik

technologia szkieletowa - domy drewniane - ktoś tak "się budował"?
JAK WYTĘPIĆ CZARNE MRÓWKI ?
Parking przy nowowybudowanym bloku
pralka-lozysko
Zmywarki - klasa zmywania???