tomografia komp. czy rezonans magn.?

1. Data: 2006-10-25 19:16:21

Temat: tomografia komp. czy rezonans magn.?
Od: "Marzka" <m...@C...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
co jest bardziej wiarygodne (lepsze) i mniej szkodliwe dla zdrowia? Badanie
jamy brzusznej jedną lub drugą metodą ma być przeprowadzone w celu ustalenia
przyczyny ucisku żyły na nerce przez tętnicę. Lekarz dał mi wybór, co
wolę.... a ja sie nie znam i nie wiem co wolę.... i proszę o radę...

Pozdrawiam,
Marzka

2. Data: 2006-10-25 19:49:10

Temat: Re: tomografia komp. czy rezonans magn.?
Od: "lesio" <t...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

rezonans

3. Data: 2006-10-25 22:01:30

Od: "Backdraft" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Popieram poprzednika, rezonans.

4. Data: 2006-10-25 22:01:41

Od: "Backdraft" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Popieram poprzednika, rezonans.

5. Data: 2006-10-25 22:02:32

Od: "Backdraft" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Popieram poprzednika, rezonans.

6. Data: 2006-10-26 16:15:03

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lesio" <t...@t...net> napisał w wiadomości

> rezonans

w sensie takim, ze tomo to jest rtg? rezonans jest wogole nieszkodliwy?

7. Data: 2006-10-26 16:39:22

Od: "Dr.Endriu" <nmp1(to_skasuj)@(to_skasuj)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przyczyny ucisku żyły na nerce przez tętnicę. Lekarz dał mi wybór, co
> wolę.... a ja sie nie znam i nie wiem co wolę.... i proszę o radę...

Porównywałem swego czasu tomo i rezonans. Rezonans zdecydownie
dokładniejszy.

Choć może to zależy także od typu maszyny...?.
Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

8. Data: 2006-10-28 10:27:01

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 26 Oct 2006 18:39:22 +0200, Dr.Endriu wrote:

> Porównywałem swego czasu tomo i rezonans. Rezonans zdecydownie
> dokładniejszy.

Porównywałem swego czasu Hummera i Ferrari. Ferrari zdecydowanie
szybsze.

> Choć może to zależy także od typu maszyny...?.

I od tego, do oceny czego badanie ma służyć.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

9. Data: 2006-10-28 10:55:10

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Porównywałem swego czasu Hummera i Ferrari. Ferrari zdecydowanie
> szybsze.

wiesz co Marku, pacjentowi-laikowi naprawde trudno jest zrozumiec roznice
pomiedzy tymi 2 badaniami, szczegolnie, jak i sam lekarz niezdecydowany:(

10. Data: 2006-10-28 13:01:15

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 28 Oct 2006 12:55:10 +0200, siliana wrote:

> wiesz co Marku, pacjentowi-laikowi naprawde trudno jest zrozumiec roznice
> pomiedzy tymi 2 badaniami,

I po to zasadniczo są lekarze.

> szczegolnie, jak i sam lekarz niezdecydowany:(

I tu mam problem, bo naprawdę nie chce mi się wierzyć, żeby lekarz
pacjentowi pozostawiał decyzję co do wyboru badania dodatkowego. Chyba,
ze sytuacja jest bardzo, bardzo, ale to bardzo szczególna, takowoż
pacjent, a do żadnego badania wskazań medycznych jako takich nie ma.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

Ocena budowy plodu- nieprawidlowa
zapalenie żołądka