tortilla

1. Data: 2003-12-10 08:43:19

Temat: tortilla
Od: "Dominik Pawelec" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

co to jest ta tortilla?

1. Data: 2003-12-10 16:44:01

Temat: Re: tortilla
Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tortilla a la espaniola - którą uczyła mnie robić pewna starsza Pani
(Hiszpanka z krwi i kości) to cos w rodzaju grubego omleta z jajek z drobno
posiekanymi, uprzednio podsmażanymi ziemniakami.

1. Data: 2003-12-10 16:58:09

Od: "FeLicja" <insearch4myselfNOSPAM@hotmail_NO.comMENT> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa" <e...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
drobno
> posiekanymi, uprzednio podsmażanymi ziemniakami.

Ale sama "tortilla" to tylko sam placek, podobnie jak nasz nalesnik bez
nadzienia.
Kasia

1. Data: 2003-12-11 10:17:30

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

FeLicja:

> Ale sama "tortilla" to tylko sam placek, podobnie jak nasz nalesnik bez
> nadzienia.

niekoniecznie. W Meksyku tak, w Hiszpanii nie.

Waldek

1. Data: 2003-12-12 02:06:24

Od: "Adamo 2." <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3FD8443A.5030705@ukbf.fu-berlin.de...

> niekoniecznie. W Meksyku tak, w Hiszpanii nie.

Tortilla to jest poprostu omlet, ta tortilla a la espaniola (omlet po
hiszpańsku) nazywa się także tortilla de patatas (omlet z ziemniakami).

Ale generalnie tortillą określa się placki głównie kukurydziane, a nie
wszelkiego rodzaju omlety (poza krajami hiszpańsko języcznymi)

Pozdrawiam,
Adam

majonez
ciasteczka cynamonowe