tortilla

1. Data: 2007-06-01 18:17:51

Temat: tortilla
Od: "Leszek Goren" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc,
potrzebuje zrobic tortille - chodzi mi o nalesnik. czy ktos ma sprawdzony
przepis?
les'

2. Data: 2007-06-01 18:40:55

Temat: Re: tortilla
Od: "eM eL" <badbatz99CUT_THIS@hotmailAND_THIS.com> szukaj wiadomości tego autora

"Leszek Goren" <r...@a...pl> wrote in message
> potrzebuje zrobic tortille - chodzi mi o nalesnik. czy ktos ma sprawdzony
> przepis?

Poszukaj w archiwum - temat ten zostal tutaj dosyc dobrze opukany. Jednym
slowem - proste, ale nie latwe. Lepiej kupic.

3. Data: 2007-06-01 20:15:37

Od: "Antek Laczkowski" <a...@p...wyrzuc.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 01-06-2007 o 20:40:55 eM eL <badbatz99CUT_THIS@hotmailAND_THIS.com>
napisał(a):

> Poszukaj w archiwum - temat ten zostal tutaj dosyc dobrze opukany. Jednym
> slowem - proste, ale nie latwe. Lepiej kupic.

Za drogie.
Mąka kukurydziana, domieszka pszennej i *koniecznie* łyzka oleju
(prócz wody). Nie wyjdzie taka 'meksykańska' (bo do tego potrzebna jest
"massa harrina", dostawalna w Polsce, ale droga)
ale jak odgrzejesz nad parą - miękka.
Jeszcze próbowałem mąkę 'Graham', gruboziarnistą.
Też z wodą i olejem dobrze wychodzi, ale w środek trzeba
wpakować warzywa i dostajesz "vegi taco".

Jak nie wyjdzie to zawsze można zrobić fajne chipsy :)

Antek

4. Data: 2007-06-01 20:34:54

Od: "Leszek Goren" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki,
kupilem kilka paczek na wszelki wypadek ale przeraza mnie ilosc
polepszaczy...
musze sprobowac samemu

Użytkownik "eM eL" <badbatz99CUT_THIS@hotmailAND_THIS.com> napisał w
wiadomości news:XKZ7i.23$UD4.18@trndny07...

5. Data: 2007-06-01 21:28:19

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

> kupilem kilka paczek na wszelki wypadek ale przeraza mnie ilosc
> polepszaczy...

Nie przejmuj sie polepszaczami - kukurydze (ziarna) moczy sie w CaH2O2 -
zwane po hiszpansku "cal"- uzyskujac "nixtamal" (bo bez gotowania w cal
bylaby malo jadalna...), wiec konserwantami nie nalezy sie przejmowac :-)))

> musze sprobowac samemu

Tortilli jest kilka rodzajow - "zbozowe" (z maki pszennej) i kukurydziane,
plaskie, grubsze, mniejsze, wieksze, etc. W zaleznosci od regionu i
przeznaczenia. Jesli nie masz prasy ("tortillera") to najlepiej wygniata
sie rekami, a jeszcze lepiej, nadgarstkiem na blacie kuchennym pomiedzy
dwoma kawalkami plastyku, np. z reklamowki, tak jak to robia w Ameryce
Srodkowej czy w Pld. Meksyku. (Kto byl np. w Gwatemali czy Nikaragui to
wie o czym mowie...) Niezbyt to trudne ale wymaga wprawy. No potrzeba jest
"masa harina." A piec mozna na normalnej patelni.

--
><eM eL><Washington, D.C.><

Kryteria wyboru frytkownicy
FOREMKI DO SZYNEK, MIELONEK I GOLONKI