tortilla - jak??

1. Data: 2003-03-28 18:16:40

Temat: tortilla - jak??
Od: "Magdalena Witkowska" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Ponieważ, jak zauważyłam, chyba żaden temat nie jest Wam obcy :) może i
mi coś doradzicie.
Ostatnio zasmakowałam w kuchni meksykańskiej, jednak jej nieodłącznym
składnikiem są tortille. Znalazłam przepis na nie, nieszczególnie trudny:
mąka kukurydziana, troszkę ziemniaczanej oraz woda. Niestety, ciasto nie
chciało mi się trzymać w całości (o czym słyszałam, że może się zdarzyć), a
jak nieludzkim wysiłkiem uformowałam jakiś placuszek, to tak przywarł do
patelni, że musiałam go odskrobywać niemal razem z teflonem. Do ciasta
próbowałam dodawać więcej mąki ziemniaczanej (licząć że spoi ciasto), gdy
nic to nie dało, w przypływie desperacji dodałam mąki pszennej, jednak nadal
nie otrzymałam oczekiwanego rezultatu. W chwili, gdy mąka kukurydziana
zaczęła stanowić może 50% ciasta, zaprzestałam eksperymentów.
Czy ktoś wie, jak się robi te magiczne tortille? By wychodziły z nich
eleganckie, cieniutkie , pergaminowe placuszki?

Pozdrawiam Grupowiczów :)

Magdalena

1. Data: 2003-03-29 18:32:39

Temat: Re: tortilla - jak??
Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Witkowska wrote:

> [...]
> mąka kukurydziana, troszkę ziemniaczanej oraz woda. Niestety, ciasto nie
no to ciekawy przepis ;-))

> [...]
> Czy ktoś wie, jak się robi te magiczne tortille? By wychodziły z nich
> eleganckie, cieniutkie , pergaminowe placuszki?

zajrzyj do archiwum grupy, podawałem przepis na tortillę pszenną i
kukurydzianą. W sumie chyba tam jest mąka, smalec i trochę wody. Smażone są
na gorących płytach na ogniu, w ostateczności na patelni bez tłuszczu (już
jest w cieście).
Aha, tortille takie pergaminowe nie są, raczej naleśnikowe.

Waldek

1. Data: 2003-03-29 21:06:09

Od: "Magdalena Witkowska" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> jest w cieście).
> Aha, tortille takie pergaminowe nie są, raczej naleśnikowe.

Dziekuje. :)) Znalazlam przepis po angielsku, jak go juz sobie
przetlumacze, to przetestuje ;)

Magdalena

sałatka
sałatki
Kokosanki
pyszny sos do makaronu z selera naciowego