tortuosa i sekka ;)

1. Data: 2007-03-12 17:14:20

Temat: tortuosa i sekka ;)
Od: "akwaforta_" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)
Własnie zasadziłam w ogrodzie wierzby "Salix matsudana Tortuosa" i
"Salix udensis Sekka".Jestem pod wrażeniem ;) mozliwosci formowania
ich kształtu (widziałam na zdjeciach i w ogrodach innych) ale
słyszałam że nienajlepiej znoszą mrozne zimy.Czy to prawda?W
internecie znajduje sprzeczne informacje na ten temat..
Magda

2. Data: 2007-03-12 18:56:36

Temat: Re: tortuosa i sekka ;)
Od: "Zbigniew Mazur" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magda (akwaforta) napisała:

> Własnie zasadziłam w ogrodzie wierzby "Salix matsudana Tortuosa" i
> "Salix udensis Sekka".(...)
> słyszałam że nienajlepiej znoszą mrozne zimy.Czy to prawda?

Nieprawda. Strachy na lachy.
W okolicach Lublina dobrze zimują obie formy. `Erythroflexuosa` zresztą też.
Ważne aby miały słoneczne stanowisko.
Wierzba mandżurska rośnie praktycznie do samych mrozów i siłą rzeczy
niezdrewniałe końce przyrostów czernieją po zimie.
Również partie zacienione stosunkowo szybko zasychają.
Ponadto często atakują ją przędziorki i czasem zgorzel kory.
Rośnie jednak tak szybko, że sobie radzi z przeciwnościami.
Przycięta wiosną mocno odrasta.
Mam wrażenie, że przycinana wierzba sachalińska tworzy więcej pędów staśmionych.

Pozdrawiam wytrzymale, ;-)

Zbyszek

3. Data: 2007-03-13 08:33:39

Od: "akwaforta_" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nieprawda. Strachy na lachy.
> W okolicach Lublina dobrze zimują obie formy. `Erythroflexuosa` zresztą też.
> Ważne aby miały słoneczne stanowisko.

Dziękuje za informacje :).Mają dosc słoneczne stanowisko i rosną "w
okolicach Lublina" ;)

> Mam wrażenie, że przycinana wierzba sachalińska tworzy więcej pędów staśmionych.

Będę przycinac ! ;)

> Pozdrawiam wytrzymale, ;-)
>
> Zbyszek

Pozdrawiam :)
Magda

Problem z trawnikiem
Rosss...puda :-)
róża pienna na balkon Pd-najchętniej biało-łososiowa
rzeżucha: ziemia/lignina/woda?
Jaśminowce a mszyce.